To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Szarpanie silnika Galant 2,4

mariobros77 - 05-01-2010, 18:17
Temat postu: [EAx 97-04] Szarpanie silnika Galant 2,4
Witam, mam problem.... podczas np postoju na swiatłach przy właczonym biegu D, mój mitsu czasem mi szarpie, a przy gwałtowny wcisnieciu gazu nie potrafi sie zebrac.... pomocy, co to takiego?

[ Dodano: 05-01-2010, 18:19 ]
czy ktos mi pomorze?

szpala85 - 05-01-2010, 19:58

świece wymienione ?
u mnie na D też szarpało na światłach .... po wymianie świec na nowe wszystko się uspokoiło :wink:

mariobros77 - 06-01-2010, 18:05

Wymieniłe skrajne dwie, z pierwszego i ostatniego cylindra, ale nic się nie zmieniło... Poza tym wcześniej wymieniłem wszystkie jakieś pół roku temu.... Kable WN nowe z NGK i nic... co to jeszcze może być...? moze wymienić pozostałe dwie świece....????
robertdg - 06-01-2010, 18:09

mariobros77, na początku napisz czy Twoja wersja to USA czy GDI, bo GDi nie wychodziło na USA, masz instalacje na aparacie zapłonowym czy fajkocewki :?:
mariobros77 - 06-01-2010, 21:01

Na moim silniku pisze 2,4 16V DOHC i posiadam fajkocewki. Dzis ktos mi powiedzial ze szarpie bo zalozylem nie te swiece. mam NGK do GDI. Jakie swiece powinienem miec prosze o symbol NGK no i czy to moze byc przyczyna???
POMOCY!!!!

ps moja wersja to USA
VIN: 4A3AA46G62E088021

z VIN wynika ze 4 - USA

robertdg - 06-01-2010, 21:07

mariobros77, mogą przebijac fajki na cewkach, sprawdz czy na ktorejs swiecy nie ma takich pionowych czarnych kresek, albo czy izolator swiecy nie jest koloru miodowego, wedle numeru vin swiece powinny byc RC10YC4 USA USE ONLY

Świeca


mariobros77 - 06-01-2010, 22:17

a co to za świece, jakiego producenta? w katalogu NGK pisze ze do tegoauta to najlepiej świece BPR6ES-11
robertdg - 06-01-2010, 22:22

mariobros77, świeca producenta Champion, i w katalogu pisze jak juz wczesniej wspomnialem ze te swiece ida do amerykanskich silnikow

podane są jeszcze dwie alternatywy wedlu numeru VIN BKR5E-11 i K16PR-U11

kody oryginalu MD350292 lub MS851357 lub MS851727

mariobros77 - 06-01-2010, 22:42

Dziękuje, pytanie tylko czy wymiana świec pomorze.... Teraz mam zamontowane NGK o szczelinie 0,6 a tu gdzieś wyczytałem ze powinna być 1,0...
No i w katalogu NGK widnieja jako do GDI, a ja wynika ze nie mam GDI prawda? czyli jest szansa ze to wina świec, czy to tylko tak sobie tłumacze??? jak tłumacze to co innego??? kab.le nowe NGK fajkocewki sprawdzone - bez przebić... wiec co? hm... nie cierpie takich zagadek:(

robertdg - 06-01-2010, 22:50

mariobros77, przedewszystkim powinienes miec zalozone wszystkie swiece jednakowe, i ten silnik nie jest GDI, GDi ma 4 fajkocewki, a Ty masz MPI, taka byla konstrukcja silnika na amerykanski rynek, zaloz jednakowe swiece takie jakie powinny byc, katalog pokazuje tak bo nie uwzglednia widocznie wersji USA, jak chcesz najblizej swiece do swojego silnika mozesz kupic w katowicach w Kapitanie, swiece beda cie kosztowaly w okolicach 60zł, nie moze byc tak ze kazda swieca z innej parafii, mam jeszcze jedno pytanie, w jaki sposob sprawdzales ze fajki czy tez cewki nie maja przebic :?:
mariobros77 - 07-01-2010, 07:27

dxięki, kupie dzis prawidłowe świece i zobacze.... co do fajek to wymieniłem je poprostu na nowe NGK a fajkocewki(2) sprawdziłem na oko-wizualnie... nie chciałem wymieniać bo kosztjednej fajkocewki to 350!!! a co niesprawna fajkocewka tez ma takie objawy??? jak to sprawdzić przed zakupem?
robertdg - 07-01-2010, 12:46

mariobros77, Ja kopowałem w okresje wakacyjnym to za fajkocewke płaciłem 280zł, sprzedawca powiedział ze to oryginał, ale na alledrogo kupisz fajkocewki OYODO w granicach 200zł, fajka która ma przebicie ma charakterystyczne szarawe przebarwienie, z tego co wiem i co wyczytałem z forum to na tych rzeczach sie nie zaoszczedzi, juz lepiej zregenerowac swoje stare niz wkladac zamienniki, jak chcesz zadzwon tam i sie dowiedz:
Japaneze
Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584

Albo All-Parts Mateusz Hanżek

mariobros77 - 07-01-2010, 15:24

robertdg, dzieki Ci bardzo za kontakt:) A powiedz mi bo mieszkamy od siebie niedaleko, kto i gdzie w naszym obrębie wyreguluje mi silnik? Mam wrażenie że wymaga regulacji , nie pracuje równo no i przy okazji moze wyczaja co tak naprawde mam uszkodzone... nie chce wydawac kasy na marne... może to wcale nie sa fajkocewki... Może zupełnie coś innego...
robertdg - 07-01-2010, 17:32

mariobros77, nie wypada mi tak polecac Tobie ze wzgledu na to ze jak ktos Tobie cos spapra to bedziesz mial pretensje do mnie i plul sobie w brode, bo Twój samochód jest na tyle egzotyczny ze malo kto chce przy nim robic jakiekolwiek regulacje, moge Ci pomoc w ten sposob ze odesle Cie do przestudiowania odpowiedniego tematu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=185
moze w okolicach Bytomia znajdziesz coś dla siebie odpowiedniego, bo to byloby dla Ciebie troche niewygodne aby jezdzic okolo 30km do fachowca.

mariobros77 - 07-01-2010, 18:33

robertdg, niestety symbol świec z katalogu okazał się porażką...i to wielką.... poza montowaniu i odpaleniu misiak dziwnie chodził, jakby na 3,ale pomyślałem ze się rozkręci.... wyjechałem z warsztatu i jakby było gorzej... a po naciśnieci gwałtownie gazu po kilku razach zaświecił się żółty service engine soon....
włożyłem stare NGK IZFR5B i odpięciu klemy na 15 minut, wszystko wróciło do normy, a raczej stanu z przed - czyli delikatne szarpanie podczas postoju z włączonym D lub R obojetnie...:( masakra.... ręce mi już opadają... wydałem już z 600 na cześci i pseudo mechaników i nic...:(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group