To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] rozrząd i znak na kole zamachowym

MAłY - 06-01-2010, 21:43
Temat postu: [Cari 1.9TD] rozrząd i znak na kole zamachowym
Witam.
CZy wie ktos na której kresce na skrzyni biegów powinien znależć się rowek koła zamachowego przy ustawieniu rozrządu?
Chodzi o to, że jak ustawie pasek dokładnie z oznaczeniami na kołach to wycięcie na kole zamachowym nie pokrywa sie z żadną kreską na obudowie skrzyni biegów. Czy tak powinno być? Bo według mnie jest coś nie tak tylko dokładnie nie wiem co.
Chciałem zablokować wał trzpieniem, ale nie mogę wykręcić śruby i dlatego próbuje dojść do tego po oznaczeniach przy skrzyni.
Z góry dzięki

robertdg - 06-01-2010, 22:00

MAłY, Jak dobrze pamietam to oznaczenie na kole zębatym wału korbowego powinno być na dole, a na kole zębatym wałka rozrządu na górze, do tego pasek który zakładałem miał oznaczenia zgodne z oryginałem, niestety nie sprawdzałem ani razu czy na kole zamaachowym pokrywaja sie jakies wyciecia, bo w zasadzie robilem to na blokadzie, pomimo tego ze nawet bez blokady jakbys poskladal pasek zgodny z oryginalem ktory ma wlasciwie nakreslone oznaczenia nie powinno byc problemu, ja zawsze przeliczam pasek na zgodnosc zebow i oznaczen, tak dla pewnosci, nawet jezeli jest to oryginal.
Dodatkowo jak dobrze pamietam pompa paliwowa ma oznaczenie od strony chłodnicy, zawsze dla pewności po załozeniu paska powinno sie wykonac recznie okolo 3 walem aby pasek sie ulozyl, jezeli w tym przypadku nie bedzie problemow z obrotem to mozna sprobowac odpalac silnik, jezeli znaki sie zgadzaja powinno gadac, ewentualnie trzeba bedzie minimalnie przeregulowac kat wtrysku na pompie, zalezy od tego jak auto bedzie odpalac i jak bedzie pracowal silnik

MAłY - 06-01-2010, 22:46

Zgadza się z tymi oznaczeniami na kołach. Na pasku były też znaki pomocnicze i wszystko jest ok. Chcę zweryfikować to oznaczenie na kole zamachowym. Na zdjęciu w manualu w dziale 11A-19-3 znak na kole wałka rozrządu odpowiada znakowi koła zamachowego na drugiej kresce na skrzyni(TDC). Czyli inaczej niż u mnie.
I własnie chcę wyjaśnic rozbieżnośc. Bo podejrzewam, że albo mogę mieć złe oznaczenia na kołach albo może ścięty któryś z klinów.

robertdg - 06-01-2010, 23:03

W manualu Suplement A plik 11.pdf na stronie 31 masz napisane jak zainstalować pasek, mozliwe że klin się zerwał na kole zębatym wałka rozrządu, albo ktos sie nie bal i Ci buchnął klin z wału korbowego, powinienes to sprawdzić, a czy przed robieniem rozrządu silnik chodził bez zarzutu :?: zawsze jeżeli nie masz 100% pewności możesz wykrecic swiece zarowa czy to na 1 czy na 4 komorze spalania i sprawdzic wziernikiem/drucikiem GMP, jak sciagniesz pokrywe rozrzadu do jezeli znaki sie pokrywaja na kole zebatym walka rozrzadu to krzywki na 1 komorze spalania (tej od strony rozrzadu) powinny byc obie do góry skierowane na tej samej wysokości.


MAłY - 07-01-2010, 20:38

znaki na kołach mam zgrane tak jak na rysunku. W manualu też jest pokazane, że przy ustawieniu GMP(TDC), znak na kole rozrządu powinien zgrywać sie ze znakiem na kole zamachowym i skrzyni biegów. U mnie znak na zamachu jest w miejscu oznaczonym czerwoną kreską jak na rysunku
Poczekam jeszcze troche, może ktoś się zlituje i zobaczy jak to wygląda w innym samochodzie. POgoda jest nieciekawa i nie chce mi sie rozbierać rozrządu jak nie mam pewności czy obrazek mówi prawde.

deejay - 07-01-2010, 21:25

a czy blokowałes wał specjalna blokada ? daje fotke pogladową przy blokadzie jest słyszalne "klik" , dla ciekawostki powiem ze w tym silniku występowały aż trzy rózne paski rozrzadu :wink: róznica plegała na tym ze rózniły sie iloscią zebów pomiedzy wałkiem rozrzadu i pompa wtryskowa , bardzo łatwo mozna się złapac na tym i kombinowac co jest nie tak :D i silnik bedzie ciężko palił :)

[img][/img]

Ps: w tym silniku czyli F8Q bardzo ważne jest za każdym razem po wymianie rozrzadu kontrola i ewentualne ustawienie kąta wtrysku :!:

robertdg - 07-01-2010, 21:42

deejay napisał/a:
a czy blokowałes wał specjalna blokada ?


MAłY napisał/a:
Chciałem zablokować wał trzpieniem, ale nie mogę wykręcić śruby i dlatego próbuje dojść do tego po oznaczeniach przy skrzyni.


deejay, odnośnie tych pasków masz całkowita racje, dlatego już wcześniej wspominałem ze warto dla własnej pewności przeliczyć zeby w pasku, ja to robie tak ze odznaczam znaki na kolach na starym pasku, a pozniej porownuje je z nowymi, dla przykladu ostatnio robilem nierząd w Citroenie, i odchyl pomiedzy znakami jakie ja wykonalem na starym pasku, a pomiedzy tymi co byly na nowym pasku byl 3 zeby(pasek byl tej samej szerokości mial te same zeby ich ilosc tez, wiec nie wiem skad az taka roznica), najdziewniejsze to ze znaki sa na kolach a na obudowie nie ma (bynajmniej ja ich nie dojrzalem, a usilnie probowalem), no i gdyby nie ta moja glupia przezornosc to bym sie zrobil w konia. Teraz to juz lipa bo MAłY, potrzebuje info na temat znaków na kole zamachowym :-(

deejay - 07-01-2010, 21:47

robertdg napisał/a:
Teraz to juz lipa bo MAłY, potrzebuje info na temat znaków na kole zamachowym


nie sie nie odnosi do kresek na skrzyni , tylko zrobi tak jak mu napisałem , czyli wsunie blokade na wale , moze to zrobic za pomoca wiertła 8-ki tez pasuje , my w serwisie mamy ory przyządy , ale na prywacie trzeba sobie jakoś radzic :P

pawelsonx - 07-01-2010, 21:53

Ja zmieniałem pasek w swoim w wakacje i jakoś te znaki mnie nie interesowały przed zdjęciem paska sam sobie oznaczyłem korektorem w płynie wszystkie 3 koła potem zdjąłem napinacz pasek rolkę prowadząca i rolkę zwrotna Potem zamontowałem nowe części na odwrót tylko napinacz nie do końca przekręcasz wałem 3 razy w celu sprawdzenia czy zawory nie walą o tłok następnie trzeba napiąć napinacz tak zęby na tensometrze ileś tam było nie pamiętam akurat wartości.

CO do paska to były 2 rodzaje różniły się tylko kształtem zębów

deejay - 07-01-2010, 21:59

pawelsonx napisał/a:
CO do paska to były 2 rodzaje różniły się tylko kształtem zębów


w przypadku Renault były trzy rodzaje , dobierało sie je po wyznaczniku silnika

pawelsonx - 07-01-2010, 22:07

deejay napisał/a:
pawelsonx napisał/a:
CO do paska to były 2 rodzaje różniły się tylko kształtem zębów


w przypadku Renault były trzy rodzaje , dobierało sie je po wyznaczniku silnika


w przypadku edycji dla carismy były 2 i różniły się kształtem zęba



do końcówki numeru silnika 3534 to stosujesz pasek gatse 5212xs zaś jeżeli 4 ostatnie cyfry masz większe od 3534 to stosujesz pasek 5485xs.

deejay - 07-01-2010, 22:12

pawelsonx napisał/a:
w przypadku edycji dla carismy były 2 i różniły się kształtem zęba


zgadza sie

tutaj fotka jak blokowac


MAłY - 07-01-2010, 22:15

deejay napisał/a:
a czy blokowałes wał specjalna blokada

No własnie tego zrobić nie moge bo po zakupie cari rozrząd wymieniał mechanik i teraz łeb śruby jest tak zmasakrowany, ze nie mam możliwości wykręcenia tego.`
pawelsonx masz możliwość porównania z rys.który wkleiłem wyżej, jak to u Ciebie wygląda?-bo widze,że masz ten sam motor.

pawelsonx - 07-01-2010, 22:44

Koło zębate na wale korbowym do paska jest o wiele mniejsze niż koło zamachowe z drugiej mańki wystarczy że nie będzie się zgadzało pokrycie o mm na znaczniku to z drugiej mańki wyjdzie np 1 cm zasada proporcji Napnij pasek przekręć kilka razy wałem i powinno być ok potem napnij do odpowiedniej wartości znacznik powinien się zgadzać
skubi25 - 07-01-2010, 22:53

Witam co dotej specjalnej blokady to wystarczy kawałek pręta fi 8mm i bmokada gotowa. a tą śrubę to musisz jakoś odkręcić przyspawaj nakrętke jaką albo młotek i przecinak i coś drgnie a później żabka i musi się odkręcić. Jak zblokujesz wał to będziesz na 100% pewiem że jest dobrze po znakach będzie ciężko bo tam na kole jest ich kilka jak zapewne zauważyłeś. Pozdro i do dzieła. :wave:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group