To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - silnik e88a

VR4-E88A - 09-01-2010, 16:18
Temat postu: silnik e88a
witam, czy silnik 2.5 v6 z modelu po 97 roku pasuje do naszych gali?


Wlasnie zakupilem takie auto ktore silnik ma w kiepskiej kondycji. Slychac zawory, uszczelki pod glowicami chyba rowniez i panewki na wale czasem graja.

Wiem ze roznica kluczowa napewno to pobor powietrza w jednym jest z lewej strony a w drugim z prawej. W zw. z tym pytanie moje czy mozna jakos zaadoptowac motor po 97 roku?

dziekuje i pozdrawiam

mc - 09-01-2010, 18:58

A nie lepiej znaleźć jakiś silnik 3.0 V6 z 3000GT?? To by chyba było fajniejsze rozwiązanie dla tego autka.
VR4-E88A - 09-01-2010, 21:49

bycmoze i fajnie ale chodzi przede wszystkim o koszty i calosciowa trwalosc konstrukcji - obawiam sie ze nieszperowane napedy moga byc zbyt miekkie na 200+

goly slupek 97- 2.5 V6 kupuje za 650zl, a motor 3000 GT to wydatek 2500-3000zl + koszty adaptacji czyli suma sumarum ok. 5 tys zl minimum

mc - 09-01-2010, 22:19

Może i masz rację.Ale za to jaka byłaby frajda mieć takie coś :D
Wszyc - 09-01-2010, 22:34

Silniki z Gala EAxA mają silniki obrócone o 180stopni względem tych w E5xA nie podejdą
VR4-E88A - 09-01-2010, 22:42

cholerka, wlasnie ogladalem dokladniej fotki i dojrzalem ze to troche inne konstrukcje a dokladniej wlasnie obrocone o 180 stopni. Dzieki za pomoc.

W zw. z powyzszym pytanie teraz czy ma ktos moze motor 2.5 V6 -96 w dobrej cenie? Moze byc golas

Wszyc - 09-01-2010, 23:03

i tu możesz mieć poważny problem prędzej reaktywujesz cały silnik swój niż znajdziesz tą jednostke na sprzedaż obawiam się
VR4-E88A - 09-01-2010, 23:30

reanimacja wogole nie kalkuluje sie... motor chla olej, niema cisnienia, uszczelki wysrane, panewki dol+gora poobracane... totalny zlom... czy na lpg czy na pb moze sie pochwalic max 100PS na sniegu kreci napedami tylko do drugiegu biegu, na trzecim trzeba juz kopac lewa i majtac na boki zeby cos sie dzialo - takze uznajmy ze mam skorupe+napedy bez motoru i cos tu trzeba wymyslic konstruktywnego ;)

a jak jest z rozmieszczeniem lap w tym nowszym motorze? moze wystarczy obrocic motor o 180 stopni i ubrac go w calosciowy osprzet ze starego motoru? dysponuje ktos specyfikacja techniczna + szczegoowe rysunki zeby porownac to dokladnie?

Wszyc - 10-01-2010, 04:27

obstawiam że lipa bo boczne mocowanie silnika do nadkola nie jest idealnie na środku silnika jest trochę bliżej końca maski i w E5xA i w EAxA wiec po obróceniu silnika o 180 stopni mocowanie boczne silnika możesz mieć w okolicach środka lewego kielicha a nawet jeszcze bliżej grodzi i nie będzie się pokrywać z mocowaniem w Twoim galu w żaden sposób to jeden dwa to nie wiem czy kolektor dolotowy się zmieści pod maską będąc z przodu silnika a czy kolektor obrócić się da to już nie wiem byś musiał też wszystkie rury chłodzenia i rureczki od chłodnicy oleju na nowo inaczej kłaść pewnie też by układ wydechowy nie podpasował idealnie i trzeba by wojować z rurkami
Frost - 10-01-2010, 11:26

VR4-E88A, nie ma opcji żebyś zamontował silnik od EA do naszego gala, kiedyś to przerabiałem bo był do kupienia silnik od EA VR-4 ale nic z tego nie dało się sklecić.
Ja swój silnik niedługo będe wyrzucał (mam nadzieje ze jeszcze przed jesienią) i wjedzie 3,0V6 od 3000GT bo jest identyczny - pod każdym względem łącznie z osprzętem (tylko ja planuje wstawić od 3000GT vr-4)

Co do napędów to sie nie martw E84A mając te same podzespoły uzyskiwał 260KM z tego co dobrze pamiętam, a i widziełem gdzieś na YT wykręconego na 400KM.
Napęd u nas jest typowo moechaniczny, prosty, bez czujników, elektryki i innych pierdół. Wystarczy raz na jakiś czas zrobić przegląd podstawowych rzeczy typu krzyżaki, łożyska, przeguby i napewno nic mu się nie stanie.

P.S znowym silnikiem nie zapomnij o elektronice (kompy itp.)

Wszyc - 10-01-2010, 13:33

Nie frost83 !!! ja chciałem być pierwszy z silnikiem od GTO!!! :D hehe nie no ale u mnie to łączy się z wyrzuceniem wszystkiego co związane z napędem i to przeróbka rzędu 15-18tys zł u mnie :D więc nie prędko by to się stało:( :D
robertdg - 10-01-2010, 13:36

Ja podejrzewam ze przy odrobinie checi silnik od EA 2.5V6 wszedł by pod maske E88A, jak Bartek był w stanie wcisnać taki silnik do Space Wagona.
mitsu_pl - 10-01-2010, 14:59

robertdg napisał/a:
Ja podejrzewam ze przy odrobinie checi silnik od EA 2.5V6 wszedł by pod maske E88A, jak Bartek był w stanie wcisnać taki silnik do Space Wagona.


tak, ale tam silniki były po tej samej stronie, a w budzie E5XX jest po innej...

robertdg - 10-01-2010, 15:19

mitsu_pl, 2.4 GDI było prawostronne, 2.0 TD było lewo stronne,
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9737327
dla chcącego nic trudnego, jeżeli jest tylko mozliwość spróbowac nie zawadzi, gdyż jak już wcześniej wspominał VR4-E88A, jego silnik nadaje sie do kosiarki.

Wszyc - 10-01-2010, 15:20

może być jeszcze pare niuansów konstrukcyjnych np. EAxA ma cały układ dolotowy z tyłu silnika E5xA też ma z tyłu silnika wiec tak nie do końca tylko odwrócony jest ten silnik dolot został przebudowany w EAxA bo by się nie zmieścił z przodu silnika pewnie niuansów jest więcej tego typu znaczy się wszystko jest możliwe można by zmienić mocowania silnika i walnąć silnik z lewej ale to nawet mniej opłacalna operacja niż doprowadzenie Twojego silnika do stanu idealnego... Ja bym tam ratował ten silniczek Twój ale ja to mam nie równo pod sufitem wiec na mnie trzeba brać poprawkę :)

Robert teraz to Cie nie zrozumiałem sugerujesz tego dieselka do E88A?? bo on jest po dobrej stronie dla E88A :D :D:D:D jak mówisz że 2,4GDI jest po przeciwnej to nie pasuje a ten diesel jest akurat po dobrej :D :D

Co do silnika polukaj jeszcze silniki 3.0 z sigmy można taniej wyrwać niż te z gto po mimo że to to samo :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group