To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - [EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę

kamil73-73 - 10-01-2010, 13:56
Temat postu: [EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę
Z jakiego czujnika jesli chodzi o temperature sa pobierane dane do komputera LPG,dodam ,iż w tej chwili przełącza na gaz kiedy chce tzn.nawet po przejechaniu 10 km,a temperatura juz dawno osiagneła górna granice.
kristof - 10-01-2010, 17:25

tzn zależy chyba to częściowo od instalacji, np u mnie czujnik od temp jest w reduktorze od gazu, ale chyba jest też możliwość że z listwy od wtrysków bierze dodatkowo temp ( tego ostatniego nie jestem pewien), ale imo zimą też przejeżdżam dużo więcej na benie...mimo że temp na silniku jest 90...więc cóż uroki Zimy :-)
pozdrawiam

Matejko - 10-01-2010, 17:31

np stag bierze pod uwage tylko temperature z czujnika w silniku, brc bierze pod uwage temperature, ktora trzeba najpierw uzyskac, a po uzyskaniu przekroczyc bodajze 2500obr/min
mario mario - 10-01-2010, 23:45

Oczywiście chodzi o sekwencję mam nadzieję, aczkolwiek w II generacji też jest coś takiego jak czujnik temperatury i jest on przymocowany do parownika. W reduktorze od sekwencji jeden czujnik jest w środku i mierzy on temperaturę cieczy przepłuwającej przez reduktor i podgrzewającej gaz. W programie sterownika ustawia się temperaturę przy której sterownik przełącza na gaz, jest to właśnie parametr podawany z czujnika w reduktorze, zazwyczaj wszyscy ustawiają na 30 stopni bo jest to wystarczająca temperatura do prawidłowego podgrzania gazu co pomaga w rozprężaniu i odparowaniu gazu. Montuje się też czujniki mierzace temperaturę gazu na dolocie do wtryskiwaczy. Obroty silnika przy których sterownik przełącza na benzynę zawsze są torchę podwyzszane przez mechaników z powodu niedoskonałości instalacji i niedokładnego jej wyregulowania. W idealnie wyregulowanej instalacji po osiagnięciu ustawionej temperatury przełaczenia na gaz sterownik wykonuje to operację przy obrotach biegu jałowego i silnik nie ma prawa zgasnąć, niestety przy źle ustawionej instalacji lub źle dobranych komponentach gazownicy ustawiają obroty wyższe aby po przełączeniu na gaz nowe paliwo mogło dotrzeć do komór spalania. Często silniki przygasają wskutek nieszczelności wtryskiwaczy, gdzie na odcinku elektrozawór listwa wtryskiwaczy gaz ulatnia się i po przełaczeniu gaz musi pokonać ten odcinek xanimdoleci do listwy i powstaje przerwa w zasilaniu silnika paliwem, ale wystarczy tego. Musisz sprawdzić ustawienia sterownika jak masz ustawioną temperaturę przełaczenia na 30 -40 stopni i nie przełącza to znaczy ze czujnik dostał świra i trzeba go wymienić. Przeważnie w lepszych reduktorach czujnik jest zamontowany wewnątrz ale spotyka się fachowców, ktorzy potrafią czujnik zamontować na reduktorze, wtedy przy wiekszych mrozach naprawdę trzeba przejechać kilka kilometrów zanim sterownik dostanie z takiego czujnika odpowiedni sygnał do przełączenia na gaz.

A tam wstawię dla przykładu i potwierdzenia jak to fachowcy montują instalacje gazowe:http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=1203 miałbyć skrót ale nie poszło.

Marcino - 11-01-2010, 10:34

Ja mam ustawione na 27st C, instalcja stag. Dodatkowo mam ustawione 10sekund na benzynie zanim pojdzie na LPG. Gdzie jest czujnik to nie wiem. Powiem wam ze działa to całkiem dobrze, bo czsem nie zdaże samochodu odskrobać z lodu a już mam na LPG. Moze to zalezy od wpięcia sie z reduktorem do układu chodzenia?
CO do przejechania to jak wsiadam w zimny to do 1km maxymalnie. Wskazówka temp jeszcze nie zdąży sie podnieść a ja juz mam na LPG.

Maretzky85 - 11-01-2010, 14:22

To niezbyt dobrze. Szybciej niszczysz membrany w parowniku. Ja mam ustawione chyba na 50 st C i muszę trochę przejechać zanim się przełączy, ale wiem, że nie zarżnę parownika zaraz, że gaz będzie pod odpowiednim ciśnieniem, i wtryski się nie będą buntować.
mario mario - 11-01-2010, 17:20

Maretzky85, w sumie to nie wiemy jaki reduktor ma kolega Marcino, ale do sekwencji może być bez membrany. Ale napewno masz rację co do temperatury. Większa temperatura parownika, a dokładnie komory rozprężającej to lepsze rozprężenie gazu i odparowanie syfu. Za to temperatura 27 nie jest zła. norma to jak pisałem 30 stopni ale są fachowcy co ustawiają 20. Co innego jakby układ doprowadzający ciecz chłodzącą był źle doprowadzony do parownika i temperatura w czasie jazdy z predkością ponad 150 (oczywiście nikt z nas z taką prędkością w polsce nie jeździ) ale ..,. spadałaby do 20 stopni to wtedy gorzej dla silnika. Sam moment przełączenia na gaz przy temp. 20 stopni nic złego nie zrobi, bo zanim ruszymy i przejedziemy kilkaset metrów temperatura będzie już ponad 50. Dopiszę, że spadek temperatury reduktora jest spowodowany większą objętością gazu przpływającą przez reduktor. Co do tematu głównego to obstaję przy sprawdzeniu ustawień a później sprawdzeniu samego czujnika z którego pobierane sa dane do sterownika.
Marcino - 11-01-2010, 23:50

Moj reduktor to landi renzo, taki:


mario mario - 12-01-2010, 19:40

Reduktor z górnej pólki ale niestety nie wiem czy to jest bezmembranowy. Takowe to Niko, Magic 3, więcej nie pamiętam. Marcino z tego co wiem ten reduktor bardzo dobrze trzyma parametry. Jak masz taki reduktor to zastanawiam się jakiej marki masz pozostałe komponenty no i jak masz rozwiązany problem emulatora wtrysków benzynowych, jak mógłbyś to zapodaj jaką fotkę i opis.
Marcino - 12-01-2010, 22:51

KOmputer stag 200, z tego co wiem nie ma żadnego emulatora. Jest też brak objawów świecenia sondy lambda.
mario mario - 12-01-2010, 23:55

Marcino, na pewno nie masz żadnego emulatora? Ja spotykam się z opiniami, ze bez takiego silnik się świeci, nawet sam producent staga produkuje emulator wtryskiwaczy. Co do staga 200 - reduktor taki co u ciebie jest chyba jednym z nowszych,natomiast stag 200 to starszy model sterownika, oczywiście może być tak, ze do naszych silników lepszy nie jest potrzebny, ale z tego o wiem stag 200 spok obsługuje 6 cyl. ale jest jeszcze sta 300, ana jego bazie powstał stag 300 plus i najnowszy stag 300 premium. No dobra a mógłbys zdradzic jakie masz wtryskiwacze, bo na zdjeciu nie bardzo widać i jaki filtr fazy lotnej i co ile wymieniasz go. Pozdro.
KaWu - 13-01-2010, 10:13

mario mario, jak masz dobrze wyregulowaną instalację to check nie będzie ci świecił-nie potrzeba żadnego emulatora.
mario mario - 13-01-2010, 19:46

KaWu, rozumiem, ale jak posiadasz wiedzę w tym zakresie to proszę oświeć mnie i wytłomacz co powoduje, ze ten check się świeci. Uważam, że jeżeli sterownik posiada możliwości ustawień, że nie świeci się ten cholerny check to do choroby po co prodykują te emulatory. Proszę niech ktoś mi wytłumaczy, bo zapętlam się jak słaby wtryskiwacz.
Maretzky85 - 13-01-2010, 22:55

Do miśków potrzebny jest emulator (przynajmniej do instalacji na STAGu).
Marcino - 14-01-2010, 07:53

Maretzky85 napisał/a:
Do miśków potrzebny jest emulator (przynajmniej do instalacji na STAGu).

Ja podtrzymuje opinie Kawu,
Jak to wyglada,, gdzie jest wpiety??? Poszukam jeśli go mam ale nie przypomianam sobie abym coś znalazł oprócz standardowych skłądników systemu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group