[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] check engine - zapala sie podczas jazdy.
mechu102 - 10-01-2010, 20:27 Temat postu: [CA4A 1.6] check engine - zapala sie podczas jazdy. Witam
Mam pytanko odnosnie sprawdzania bledow ECU.
Po kilku km zapala mi sie CHECK ENGINE. Silnik pracuje bez zadnych zmian. Normlanie zapala, przyspiesza, wplne obroty ma stabilne, spala tyle samo paliwa co zawsze. Ogolnie mowiac wszystko niby ok ale ta lampka mnie denerwuje.
Ostatnio zrobilem test ECU wg instrukcji KRZYZAKA za pomoca diody 12V
Podlaczylem diode pod wskazane piny i przekrecilem stacyjke.Dioda sie swieci jakby chciala a nie mogla. Sprawdzilem napiecie i jest ono stale i wynosi ok 4V. Dioda ani nie mruga ani nie ma tam napiecia rzedu 12V.
czy macie jakies pomysly na ten problem?
Owczar - 11-01-2010, 13:47
mechu102, bardzo możliwe że kondensatory w ECU mówią "papa". Sprawdź je jeśli ich jeszcze nie wymieniałeś.
Andrew - 11-01-2010, 14:27
Tak jak napisał Owczar, sprawdź jak najszybciej ECU, bo jak kondensatory się wyleją ECU może być do wymiany...
tttwm - 12-01-2010, 10:00
Ja tam znawcą nie jestem w tej kwestjii, ale czy masz zagazowanego colta??
[ Dodano: 12-01-2010, 10:00 ]
A i jeszcze jedno, czy jeżeli masz gaz to czy robi się to tylko na gazie?
mechu102 - 12-01-2010, 10:33
nie mam zagazowanego colta chociaz kiedys nadtym myslalem
co do kompa to wymienialem go rok temu jak mi padly wlasnie kondensatory w starym.
chyba bede musial to jaknajszybciej wymienic.
znacie jakie tam powinny byc kondensatory do wymiany. chodzi mi o symbole.
KaWu - 12-01-2010, 11:37
mechu102, było już o tym:
- 100uF/16 V
- 22uF/50 V
- 47uF/50 V
- 47uF/50 V
Anonymous - 12-01-2010, 13:15
Uprzedzając pytania odnośnie wymiany kondziołków: instrukcja.
Anonymous - 12-01-2010, 15:14
U mnie identycznie było gdy jeszcze posiadałem Colta.
Przez chyba 3 lata tak jeździłem i ani razu nie zaszwankował.
Kondziorki wymieniałem i problem nie zniknął więc to nie ich wina (ale wymienić nie zawadzi).
CHECK świecił się jak obroty były w okolicach 1200 - wystarczyło przygazować i znikał.
Pogadaj z HAVOC bo jemu sprzedałem Colta czy nadal ma ten problem.
mechu102 - 12-01-2010, 17:17
Dwa dni temu zapalil mi sie ponownie na stale check engine podczas normalnej jazdy przy predkosci okolo 80km/h( to raczej nie ma znaczenia ale pisze). Sprawdzilem testerem(dioda) i nic. Palila sie dioda na stale ledwo ledwo. napiecie pokazalo 4V. Zastanawia mnie wlasnie skoro sie pali CHECK ENGINE to dlaczego ECU nie wykazuje rzadnych bledow. Wczoraj zresetowalem ECU. Zrobilem jzu jakies okolo 200km i wszystko jest ok.
Mam pytanko czy jak nie ma rzadnych bledow to co wam sie pokazuje na zlaczach? jakie napiecie tam powinno byc? czy ta dioda jakos zamruga czy pali sie na stale? przypominam ze umnie jest napiecie okolo 4V.
[ Dodano: 12-01-2010, 18:18 ]
zapomnialem podziekowac za informacje o kondensatorach.
dzieki
KaWu - 13-01-2010, 09:54
mechu102 napisał/a: | czy ta dioda jakos zamruga czy pali sie na stale? |
jak nie ma bledow to powinna migac caly czas tak samo (krotkie).
londolut - 13-01-2010, 10:03
KaWu napisał/a: | mechu102 napisał/a: | czy ta dioda jakos zamruga czy pali sie na stale? |
jak nie ma bledow to powinna migac caly czas tak samo (krotkie). | Jeśli dioda pali się na stałe to ECU na 99,9% umarło śmiercią naturalną.
mechu102 - 13-01-2010, 15:26
dzisiaj znowu mi sei zapalilo CHECK ENGINE
skoro w moim przypadku DIODA sie pali na stale to dlaczego samochod normalnei jezdzi.?
jakos widac ze ECU nie umarło.
wczoraj sie podpielem pod jeden z pinow obok i tam mi dioda mruga raz szybciej jak wolniej. moze mam pozamieniane przewody.
znacie moze kolorystyke tych przewodow.? masowy napewno mam w prawidlowym miejscu ale moze ten drugi jest poprzestawiany choc watpie w taka sytuacje
|
|
|