To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sporty Motorowe - Citroen wraca do rajdow w 2007

Anonymous - 14-09-2006, 20:01
Temat postu: Citroen wraca do rajdow w 2007
Przedstawiciele zespołu rajdowego Citroen oficjalnie poinformowali, że po rocznej przerwie, w sezonie 2007 do rywalizacji w mistrzostwach świata wraca fabryczny zespół, którego kierowcami będą mistrz świata Francuz Sebastien Loeb i mistrz świata JWRC w 2005 roku Hiszpan Dani Sordo. Zespół dysponować będzie najnowszym modelem Citroena C4 WRC, który przeszedł już wszystkie niezbędne testy.

Loeb startując w tym roku w rajdowych mistrzostwach świata Citroenem Xsarą WRC w prywatnym belgijskim zespole Kronos jest liderem w klasyfikacji generalnej.

PAP



Następca Citroena Xsary WRC, najlepszej rajdówki ostatnich lat, wyjedzie na odcinki specjalne już w styczniu przyszłego roku. Citroen ujawnił kilka szczegółów technicznych nowej broni Sebastiena Loeba i Daniela Sordo.

Pierwszy zwiastun nowego WRC a zarazem cywilnego C4, Sport Concept, zjawił się na salonie samochodowym w Paryżu w 2004 roku. Minął rok i Loeb już zaliczył pierwsze testy nowej rajdówki. Bogaty program testów kontynuowano, aby jak najlepiej przygotować się do debiutu, który opóźniono aż do sezonu 2007.

Niezawodność była absolutnym priorytetem podczas projektowania i testowania C4 WRC - w dużej mierze to dzięki niej Citroen odniósł tak wielki sukces ostatnimi czasy. Jako pukt odniesienia dla oceny osiągów samochodu wybrano Xsarę WRC. Sporo czasu poświęcono aerodynamice - zbudowano i przetestowano w tunelu szereg modeli w skali 1:4.

Teraz pozostało już tylko jedno - sprawdzić samochód w warunkach bojowych. Inżynierowie i szefowie Citroena nie mogą się doczekać Rajdu Monte Carlo, gdzie C4 WRC po raz pierwszy zmierzy się z konkurencją.

Citroen C4 WRC - dane techniczne.

Silnik:
Czterocylindrowy, rzędowy turbodoładowany, zamontowany poprzecznie i pochylony o 25 stopni w tył. Dwa wałki rozrządu w głowicy, 4 zawory na cylinder. Układ wtrysku paliwa 2KR firmy Magnetti Marelli. Blok wykonany z aluminium. Jednostka bazuje na seryjnym silniku XU7JP4
Moc maksymalna: 315 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 567 Nm przy 2750 obr/min

Przeniesienie napędu:
Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów, trzytarczowe sprzęgło (tarcze z włókien węglowych). Napęd na 4 koła, trzy mechanizmy różnicowe: aktywy centralny i pasywne przedni i tylny.

Hamulce:
Przód: Tarcze wentylowane, 6-tłoczkowe (asfalt) lub 4-tłoczkowe (szuter) . zaciski.
Tył: Tarcze wentylowane, 4-tłoczkowe zaciski
Dystrybutor siły hamowania.
Hydauliczny hamulec ręczny.

Zawieszenie:
Przód i tył: kolumny McPhersona ze sprężynami śrubowymi, amortyzatory Citroën / Exe-TC.

Koła Asfalt: 8 x 18 cali, opony 225/40-18
Szuter: 7 x 15 cali, opony 215/65-15

rallyonline.pl

szczeslaw - 15-09-2006, 00:51

borecki napisał/a:
prywatnym belgijskim zespole Kronos

Taki on prywatny, że niech ich szlag. Przecież Citroen wpakował w nich kasę, dał fury i mechaników. Więc tak naprawdę był to zespół Citroena ale nieoficjalnie...

Anonymous - 15-09-2006, 01:02

dokladnie... ale nieoficjalnie prywatny :)

edit: http://video.google.pl/vi...879061&q=c4+wrc :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group