To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - wtryskiwacze gazu zamontowane w kolektorze rozdzielajacym

mario mario - 10-01-2010, 23:56
Temat postu: wtryskiwacze gazu zamontowane w kolektorze rozdzielajacym
Jak w twmacie. Otóż z innych postów moich wiadomo, że na wiosnę będę zakładał sekwencję i wtryskiwacze, a dokładnie dysze do których wtryskiwacze doprowadzają odpowiednią dawkę gazu chcę zamontować w tej części kolektora nazywanej rozdzielającym, w którym zamontowane są wtryskiwacze benzyny. Czy ktoś może ma tak zamontowane te dysze. Założyłem nowy temat bo w innym na moje pytania nie uzyskałem odpowiedzi.
Marcino - 11-01-2010, 10:25

Witam
Nie wiem jak u innych ale tak jest u mnie i jest dobrze:



A tak całość wtryskiwaczy:



Pozdrawiam

Bartek - 11-01-2010, 10:34

Zasadą montażu dysz gazowych jest umieszczenie ich jak najbliżej oryginalnych wtryskiwaczy benzyny.

Ja mam tak umieszczone. Wyjęty totalnie kolektor rozdzielający, nawiercony i nagwintowany, dysze tuż przy wtryskach i jeszcze co bardzo istotne - długości przewodów gumowych muszą być jednakowe.

Umieszczenie dysz tak jak u Marcino, to szczyt lenistwa gazownika, mający negatywny wpływ na pracę instalacji ze względu na opóźnienia dotarcia wyliczonej dawki gazu do cylindra.

tomekrvf - 11-01-2010, 14:31

Bartek, taki sposób montażu dysz gazowych (no może ciut niżej, ) zaleca firma Prins. Jesli chcesz to mogę wysłać instrukcję mailem.
Tak założyłem sobie gaz w Galu i śmiga aż miło.
PS Przyjrzałem się dokładnie i Prins zaleca montaz dysz duuużo niżej(25 mm od powierzchni podziału kolektora dolotowego)

wyderka - 11-01-2010, 14:53

Marcino co to za druciarz zakładał ci gaz ????? :shock:


1 bartek ma rację dysze montuję się jak najbliżej wtrysków benzyny
2 wtryskiwacze powinny być zamontowane w pionie a nie w poziomie jak u Marcino :shock:

KaWu - 11-01-2010, 15:38

Zgodze sie tutaj z Bartek, . Jak nalblizej wtryskow Pb.
Dosam tylko, zebys wkretki w koletorze zamontowal z glowa. Tzn. nie pod "włos" :) Niech beda lakko pod katem jak paliwowe wtryski.

Marcino, moze nie powinnismy omawiac twoich wtryskow, ale jak wrzuciles fotke to sie nie dziwie ze pisza Ci prawde. B instalator byl leniwy.

mario mario - 11-01-2010, 17:06

Bartek, taki mam zamiar od samego początku, a wiem, że jak coś piszesz to jesteś tego pewny, także wielkie dzęki dopiero w tym temacie ktoś upewnia mnie w moich przekonaniach co do montażu wtryskiwaczy, a dokładnie dysz dolotowych (ja je tak nazywam). Co do kąta ustawienia dysz również uważam, że powinny być pod kątem co najmniej takim jak benzynowe. Fakt jężeli benzynowe byłyby zamontowane prosto wtedy paliwo mimoże rozpylone ale częściowo leciałłoby na ścianki kolektora. Co do Marcino to fakt zamontowane w ten sposób wyglądają nie najlepiej ale jak autko śmiga bez zarzutów to już jest dużo. Nie zawsze łądnie założona instalacja będzie dobrze wyregulowana i zamontowana.
Mam ogromną prośbę do Bartka, jakbyś mógł opisać mi szczegółowo jak zamontowane są dysze i jak upchałeś tam wtryskiwacze, bo o llistwach 2x3 czy 3x2 to chyba nie ma mowy. Ja obstaję przy magica-ch ale podobno matrixy są jeszcze lepsze i wystarczające do naszych silników ale występują tylko w listwach bynajmniej nie słyszałem, aby występowały pojedynczo. Ponadto magic jety są pojeyncze, ale nie ma do nich zestawów naprawczych, w sumie to najistotniejszą rzeczą w każdym wtryskiwaczu jest tzw. zderzak na tłoczku - trzpieniu otwierający i zamykającym otwór wylotowy dyszy wtryskiwacza. Zderzak taki jest gumowy lub z podobnego tworzywa i to głównie on podlega wymianie. resztę wtryskiwacza czyści się preparatem rozpuszczającym nalot na ściankach i tłoczku wtryskiwaczy. Wracając do koncepcji upchania wtryskiwaczy pod kolektorem zastanawiam się jak je tam zamocować bo luzem boń Panie. Ja mam pomysł na piankę żaroodporną, taką w postaci stałej, którą można łatwo wymodelować ostrym narzędziem i dopasować do kształtu i kolektora i samych wtryskiwaczy. Jeszce raz dziękuję za zainteresowanie. Jeżeli będzie takiedalej, to będę chciał opisać szczegółowo każdy komponent instaladcji sekwencyjnej do silnika 2.5 V6, a z waszymi podpowiedziami i sugestiami powstanie temat dla innych borykajacych się z decyzją, co do komponentów i sposobu ich dobrania i zamocowania. Tak na marginesie dodam że instalacja sekwencyjna do naszych silników w komponentach 75% jakości kosztuje około 3200 - 3500 z tego dla mechanika - instalatora połowa tego, a połowa to koszty komponentów. Powoli zbieram info na temat gdzie i za jaką cenę i co kupić. Pozdrawiam.

Marcino - 11-01-2010, 23:44

ja sie tam nie przejmuje, pokazywałem to już kilka razy, nikt nic nie gadał. Kolektor był zdejmowany do wiercenia, moze jeszcze kiedyś to poprawie, ale na serio nie mam nic do zarzucenia.

Tak jest zamontowany prins u Krzysio1972


Wtryskiwacze:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


POzdrawiam

tomekrvf - 12-01-2010, 23:19

Prins każe kolektor wiercic tak:

KaWu - 13-01-2010, 10:02

Pisałem o wtryskach, jaki sposob montazu zaleca STAG (jak najblizej PB).

RADA: stosujcie opaski zaciskowe na wezykach :!: To duzo nie kosztuje...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group