To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Jak ustawić zapłon w 4G15 krok po kroku?

Anonymous - 14-09-2006, 20:09
Temat postu: Jak ustawić zapłon w 4G15 krok po kroku?
mam taki problemik bo nie mam pojęcia od czego zacząć - może ktoś opisze całą procedurę ustawienia zapłonu (od a do z) bo znalazłem instrukcję ale tylko po angielsku :(
kochajj - 14-09-2006, 22:06

a posiadasz lampe stroboskopową???? :)
Anonymous - 14-09-2006, 22:15

właśnie o to chodzi że nie.. :( bez lampy sie nie da??
kochajj - 14-09-2006, 22:31

nie da sie!!!... :(
josie - 14-09-2006, 22:57

da się jak masz laptopa albo palmtopa
tomusn - 15-09-2006, 08:09

josie napisał/a:
da się jak masz laptopa albo palmtopa


opisz...

Krzyzak - 15-09-2006, 09:03

nie da się z palmem - po zwarciu do masy złącza zapłonu Palm czy Notebook uparcie pokazują BASE TIMING (nie piszę ile, bo każde silnik może mieć inaczej) i żadne regulacje aparatem tego nie zmieniają - ciągle jest ta sama wartość

KONIECZNA jest lampa stroboskopowa, ew. można próbować na ciociągwę (Adams12 wie o co chodzi), ale nie jest to metoda w 100% poprawna i dlatego jej nie opisuję

josie - 15-09-2006, 09:09

Krzyzak napisał/a:
nie da się z palmem - po zwarciu do masy złącza zapłonu Palm czy Notebook uparcie pokazują BASE TIMING


No to odszczekuję co napisałem :roll:

Anonymous - 15-09-2006, 09:35

ustawiłem go na "oko" bo nie mam lampy i lapka - jest GREAT!! ale i tak w tygodniu ustawie go lampą bo musi być wszystko na "TIP-TOP" :D pomogło wyzerowanie ECU.
tomusn - 15-09-2006, 09:49

Wg mnie jest dosyć duża tolerancja, 5+/-2 - może być 3 i 7 też :) . Może ci się udało trafić w przedział.
Hugo - 15-09-2006, 20:52

promil69 napisał/a:
ustawiłem go na "oko" bo nie mam lampy i lapka - jest GREAT!! ale i tak w tygodniu ustawie go lampą bo musi być wszystko na "TIP-TOP" :D pomogło wyzerowanie ECU.


Ustaw lampą. Ja mam ustawiony na oko (na razie) i jeżdzi, ale strasznie głośno chodzi i się trzęsie. A zapala na dotyk.

Anonymous - 16-09-2006, 07:21

to u mnie -sam jestem zdziwiony(pierwsze odpalenie auta jak jestem jego właścicielem) wcześniej wogóle nie wiem jak silnik chodził :] chodzi nad wyraz cichutko :D mój drugi COLT 1,5 12V chodzi dużo głośniej co nie zmiena faktu, że i tak będe ustawiał lampą. Narazie jednak próbuje pozbyć się błędów bo jeszczze 2 wykazuje. Jeszcze baaardzooo dużo pracy przedemną ponieważ autko jest w opłakanym stanie.
Anonymous - 25-01-2007, 00:19

pytanie cholernie dla mnie ważne...chodzi o ustawienie zapłonu:

-podpinam złącze do masy i wtedy ma pokazywac 5 +/- 2 ?? czy bez zmasowanego złącza tyle ma pokazywac na podziałce??
bo wskazanie na podziałce bez podpietego złacza jest zupełnie inne niż z podpietym!!!!

troche sie zakreciłem...z reguły mechanicy nie maja pojecia o masowaniu złącza (bo po co!) i ustawiaja bez tego...stad moje zaklopotanie jesli roznica z masą a bez jest nawet 8 stopni na podziałce!!!

Bartek - 25-01-2007, 00:30

bear007 napisał/a:
pytanie cholernie dla mnie ważne...chodzi o ustawienie zapłonu:

-podpinam złącze do masy i wtedy ma pokazywac 5 +/- 2 ?? czy bez zmasowanego złącza tyle ma pokazywac na podziałce??
bo wskazanie na podziałce bez podpietego złacza jest zupełnie inne niż z podpietym!!!!

troche sie zakreciłem...z reguły mechanicy nie maja pojecia o masowaniu złącza (bo po co!) i ustawiaja bez tego...stad moje zaklopotanie jesli roznica z masą a bez jest nawet 8 stopni na podziałce!!!


Ze zmasowanym.
Bez podania masy ECU steruje zapłonem, którego wyprzedzenie na wolnych obrotach oscyluje między 18 a nawet 31 stopni.

Hubeeert - 25-01-2007, 00:47

A moze by tak poczytac dzial COLT-FAQ ????

Dla kogo ja to wklejalem :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group