To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] valvoline maxlife zwykly a diesel - rożnice

Boniek - 11-01-2010, 11:36
Temat postu: [Cari 1.9TD] valvoline maxlife zwykly a diesel - rożnice
Witam, przepraszam jak już jest odpowiedz na to pytanie, ale szukałem i nie moglem znaleźć.

Pytanie: Zamówiłem olej Valvoline Maxlife 10W-40 (pisałem że olej ma byc do Diesla) no i otrzymałem Olej Valvoline Maxlife 10W-40, tylko że wiem że jest także Valvoline Maxlife 10W-40 DIESEL,
I właśnie takie pytanie do ogółu czy Można zalać Valvoline Maxlife 10W-40?? i nic sie nie stanie czy musi byc to koniecznie Diesel??

rasiak1980 - 11-01-2010, 17:47

jeździć będzie nawet na mineralnym ale ja bym zwrócił, płaciłeś w końcu za coś innego, olej do diesla i do silnika benzynowego to dwie zupełnie różne konstrukcje olej do diesla musi być wytrzymalszy ma więcej detergentów przez co lepiej płucze silnik i zapobiega powstawaniu szlamów, ma również podwyższoną odporność na utlenianie, i neutralizuje kwaśne środowisko które sprzyja rdzewieniu i utlenianiu, na te wszystkie czynniki bardziej narażony jest silnik diesla więc właśnie do tego zostały stworzone specjalne formuły które przedłużają żywotność silnika a VALVOLINE to naprawdę porządny olej! dobry wybór
Boniek - 12-01-2010, 08:55

Też tak myślałem więc zapytałem gościa od którego zamawiałem a dokładnie ze sklepu www.all-parts.pl

I otrzymałem taką odpowiedz
"W przypadku silników diesla wcześniejszych generacji nie będzie miało to znaczenia. Gdyby był to motor na pompo-wtryskiwaczach lub common railu trzeba stosować określone oleje. Natomiast w przypadku tego silnika ten olej posiada wszystkie konieczne specyfikacje."

Więc chyba będzie dobry :wink:

rasiak1980 - 12-01-2010, 12:35

nie rozumiem tego stwierdzenia co ma układ zasilania paliwem do układu smarowania nie widzę żadnego powiązania oprócz takiego że zwykły diesel z pompą sekcyjną jest na pewno starsza konstrukcją więc wnioskując po tym wedle tego sprzedawcy może już jeździć na minerale :D dali ciała a teraz się wykręcają jak zamawiałeś diesla a dali ci tego to wymieniaj bo to niepoważne podejście do klienta
gulgulq - 14-01-2010, 07:20

rasiak1980 napisał/a:
nie rozumiem tego stwierdzenia co ma układ zasilania paliwem do układu smarowania nie widzę żadnego powiązania oprócz takiego że zwykły diesel z pompą sekcyjną jest na pewno starsza konstrukcją więc wnioskując po tym wedle tego sprzedawcy może już jeździć na minerale :D dali ciała a teraz się wykręcają jak zamawiałeś diesla a dali ci tego to wymieniaj bo to niepoważne podejście do klienta


no i niech Ci zwrócą te 31.80 zł różnicy (chyba że płaciłeś przy odbiorze :) )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group