[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Ustawienie zaworów - pomoc
cyganz - 12-01-2010, 11:02 Temat postu: [CJ1A 1.3] Ustawienie zaworów - pomoc Witam, czy ktoś może mi powiedzieć który na poniższym zdjeciu jest zaworem wydechowym a ktory ssacym ?
zdjęcie ze strony Krzyżaka
KaWu - 12-01-2010, 11:18
cyganz, (niestety nie widze fotki) w twoim silniku stojac naprzeciw auta masz od siebie w rzedzie 4x zawory wydechowe. A za nimi (blizej podszybia) 8x zaworow ssacych.
Regulujesz na cieplym:
- ssace 0,2mm
- wydechowe 0,25mm.
cyganz - 12-01-2010, 12:09
a gdzie znajde litere T szukam i nie umie zlokalizować, gdzie on się znajduje ? najlepiej prosze o zdjecie jakies gdzie to jest
Anonymous - 12-01-2010, 13:12
cyganz napisał/a: | a gdzie znajde litere T szukam i nie umie zlokalizować, gdzie on się znajduje ? najlepiej prosze o zdjecie jakies gdzie to jest | Na dolnej osłonie rozrządu. Znacznik na kole pasowym musi się pokryć ze znacznikiem "T" na pokrywie rozrządu. W takim położeniu ustawiasz luźne zawory (część zaworów będzie sztywna i tych nie będziesz w stanie ruszyć). Następnie wykonujesz jeden obrót wału i ustawiasz pozostałe zawory.
cyganz - 12-01-2010, 13:38
zaraz pojde szukac
[ Dodano: 12-01-2010, 17:27 ]
ustawilem zawory, ale cos za glosno slychac je... czy jak ustawiam szczelinomierzem i jak robie gora dol to ma byc slychac taki metaliczny dzwiek ?
KaWu - 13-01-2010, 07:33
Mogles zostawic za duzy luz.
Mogles regulowac nie te co trzeba.
Walem obracales?
Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.
Spotkalem sie juz ze szczelinomierz wyprodukowany w CHRL mial przeklamanie 0,05mm juz na listku 0,3mm
cyganz - 13-01-2010, 12:22
kręciłem walem do takiego momentu az sprezyna bedzie calkiem na gorze, wtedy wkladalem szczelinomierz i dokrecalem, regulowalem wszsytkie zawory po kolei i zrobilem błąd tak jak mowiles KaWu, czy ktos moze mi wyslac fotke z zaznaczonymi zaworami ktore trzeba regulowac ? i co zrobic z tymi zaworami ktorych nie powinno sie ruszac a je ruszylem ?
Anonymous - 13-01-2010, 12:49
Powinieneś kręcić wałem do momentu pokrycia się znaczników na kole pasowym i dolnej obudowie rozrządu - bez żadnego zgadywania i ustawiania najluźniejszych pozycji dźwigienek zaworowych!
robertdg - 13-01-2010, 13:36
Ja tam nie wiem, może i się nie znam, ale zdawało mi się ze zawory reguluje się w następujący sposób:
--> na 1 cylindrze - kiedy mijają się zawory na 4tym cylindrze
--> na 4tym cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 1 cylindrze
--> na 3 cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 2gim cylindrze
--> na 2gim cylindrze - kiedy mijaja sie zawoty na 3cim cylindrze
Marcin-Krak - 13-01-2010, 14:40
KaWu napisał/a: | Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki. |
Możesz udostępnić to PW na Forum
Myślę że temat wart dodania do FAQ i może być przydatny dla potomnych.
EOT
Maretzky85 - 14-01-2010, 02:24
Ja myślę, że przede wszystkim to podane wartości dotyczą rozgrzanego silnika I prawdopodobnie tu był podstawowy błąd.
Anonymous - 14-01-2010, 07:55
Maretzky85 napisał/a: | Ja myślę, że przede wszystkim to podane wartości dotyczą rozgrzanego silnika I prawdopodobnie tu był podstawowy błąd. | Też o tym myślałem, choć zakładałem, że KaWu o tym wyraźnie napisał, to cyganz tak właśnie zrobił. Oczywiście wersja z szczelinomierzem z hipermarketu też może być przyczyną problemu.
KaWu - 14-01-2010, 10:39
Marcin-Krak napisał/a: | KaWu napisał/a: | Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki. |
Możesz udostępnić to PW na Forum
Myślę że temat wart dodania do FAQ i może być przydatny dla potomnych.
EOT |
Chodzi o to, że dość często tanie szczelinomierze mają przekłamania na listkach (made in China).
Mam w pracy czym zmierzyć i sobie porównałem 3 komplety i są dośc znaczne rozbierzności już na małych grubościach.
Ale też nie ma nigdzie na szczelinomierzu napisane jaki jest błąd pomiaru - więc reklamowac raczej nie możemy
Z praktyki polecam szczelinomierze firmy Format. Raczej nie sa drogie a naprawde odpowiadaja gruboscia podanym na listkach.
A co do problemu autora tematu to sie wyjasnilo.
Regulowal wszystkie zawory przy jednym polozeniu walu i stad m.in te problemy za luznych dzwigienek.
idas - 14-01-2010, 14:13
Cytat: | Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki. |
Dokładnie! ja swój (Frame) mierzyłem mikrometrem i ten co odpowiadał za zawór wydechowy różnił się i to dość znacznie od nominału...Dlatego zawory wydechowe ustawiałem nieco ciaśniej niż ssące. Generalnie szczelinomierz ma się przesuwać z lekkim oporem, ale nie może się nigdzie blokować.
cyganz - 15-01-2010, 18:46
musze sie pochwalic, ze od tej regulacji, jak nigdy w zime za 1szym razem nie odpalal, dusil sie, gasl, to teraz chodzi wrecz idealnie, odpala za 1szym razem, nie szarpie wszystko chodzi jak z fabryki i chyba cos ze spalaniem sie poprawilo, znacznie
|
|
|