To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Ustawienie zaworów - pomoc

cyganz - 12-01-2010, 11:02
Temat postu: [CJ1A 1.3] Ustawienie zaworów - pomoc
Witam, czy ktoś może mi powiedzieć który na poniższym zdjeciu jest zaworem wydechowym a ktory ssacym ?

zdjęcie ze strony Krzyżaka

KaWu - 12-01-2010, 11:18

cyganz, (niestety nie widze fotki) w twoim silniku stojac naprzeciw auta masz od siebie w rzedzie 4x zawory wydechowe. A za nimi (blizej podszybia) 8x zaworow ssacych.
Regulujesz na cieplym:
- ssace 0,2mm
- wydechowe 0,25mm.

cyganz - 12-01-2010, 12:09

a gdzie znajde litere T szukam i nie umie zlokalizować, gdzie on się znajduje ? najlepiej prosze o zdjecie jakies gdzie to jest :)
Anonymous - 12-01-2010, 13:12

cyganz napisał/a:
a gdzie znajde litere T szukam i nie umie zlokalizować, gdzie on się znajduje ? najlepiej prosze o zdjecie jakies gdzie to jest :)
Na dolnej osłonie rozrządu. Znacznik na kole pasowym musi się pokryć ze znacznikiem "T" na pokrywie rozrządu. W takim położeniu ustawiasz luźne zawory (część zaworów będzie sztywna i tych nie będziesz w stanie ruszyć). Następnie wykonujesz jeden obrót wału i ustawiasz pozostałe zawory.
cyganz - 12-01-2010, 13:38

zaraz pojde szukac :)

[ Dodano: 12-01-2010, 17:27 ]
ustawilem zawory, ale cos za glosno slychac je... czy jak ustawiam szczelinomierzem i jak robie gora dol to ma byc slychac taki metaliczny dzwiek ?

KaWu - 13-01-2010, 07:33

Mogles zostawic za duzy luz.
Mogles regulowac nie te co trzeba.
Walem obracales?

Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.
Spotkalem sie juz ze szczelinomierz wyprodukowany w CHRL mial przeklamanie 0,05mm juz na listku 0,3mm :!:

cyganz - 13-01-2010, 12:22

kręciłem walem do takiego momentu az sprezyna bedzie calkiem na gorze, wtedy wkladalem szczelinomierz i dokrecalem, regulowalem wszsytkie zawory po kolei i zrobilem błąd tak jak mowiles KaWu, czy ktos moze mi wyslac fotke z zaznaczonymi zaworami ktore trzeba regulowac ? i co zrobic z tymi zaworami ktorych nie powinno sie ruszac a je ruszylem ?
Anonymous - 13-01-2010, 12:49

Powinieneś kręcić wałem do momentu pokrycia się znaczników na kole pasowym i dolnej obudowie rozrządu - bez żadnego zgadywania i ustawiania najluźniejszych pozycji dźwigienek zaworowych!
robertdg - 13-01-2010, 13:36

Ja tam nie wiem, może i się nie znam, ale zdawało mi się ze zawory reguluje się w następujący sposób:
--> na 1 cylindrze - kiedy mijają się zawory na 4tym cylindrze
--> na 4tym cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 1 cylindrze
--> na 3 cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 2gim cylindrze
--> na 2gim cylindrze - kiedy mijaja sie zawoty na 3cim cylindrze

Marcin-Krak - 13-01-2010, 14:40

KaWu napisał/a:
Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.


Możesz udostępnić to PW na Forum :?:
Myślę że temat wart dodania do FAQ i może być przydatny dla potomnych.

EOT

Maretzky85 - 14-01-2010, 02:24

Ja myślę, że przede wszystkim to podane wartości dotyczą rozgrzanego silnika ;) I prawdopodobnie tu był podstawowy błąd.
Anonymous - 14-01-2010, 07:55

Maretzky85 napisał/a:
Ja myślę, że przede wszystkim to podane wartości dotyczą rozgrzanego silnika ;) I prawdopodobnie tu był podstawowy błąd.
Też o tym myślałem, choć zakładałem, że KaWu o tym wyraźnie napisał, to cyganz tak właśnie zrobił. Oczywiście wersja z szczelinomierzem z hipermarketu też może być przyczyną problemu.
KaWu - 14-01-2010, 10:39

Marcin-Krak napisał/a:
KaWu napisał/a:
Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.


Możesz udostępnić to PW na Forum :?:
Myślę że temat wart dodania do FAQ i może być przydatny dla potomnych.

EOT


Chodzi o to, że dość często tanie szczelinomierze mają przekłamania na listkach (made in China).
Mam w pracy czym zmierzyć i sobie porównałem 3 komplety i są dośc znaczne rozbierzności już na małych grubościach.
Ale też nie ma nigdzie na szczelinomierzu napisane jaki jest błąd pomiaru - więc reklamowac raczej nie możemy :)
Z praktyki polecam szczelinomierze firmy Format. Raczej nie sa drogie a naprawde odpowiadaja gruboscia podanym na listkach.

A co do problemu autora tematu to sie wyjasnilo.
Regulowal wszystkie zawory przy jednym polozeniu walu i stad m.in te problemy za luznych dzwigienek.

idas - 14-01-2010, 14:13

Cytat:
Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.

Dokładnie! ja swój (Frame) mierzyłem mikrometrem i ten co odpowiadał za zawór wydechowy różnił się i to dość znacznie od nominału...Dlatego zawory wydechowe ustawiałem nieco ciaśniej niż ssące. Generalnie szczelinomierz ma się przesuwać z lekkim oporem, ale nie może się nigdzie blokować.

cyganz - 15-01-2010, 18:46

musze sie pochwalic, ze od tej regulacji, jak nigdy w zime za 1szym razem nie odpalal, dusil sie, gasl, to teraz chodzi wrecz idealnie, odpala za 1szym razem, nie szarpie wszystko chodzi jak z fabryki :) i chyba cos ze spalaniem sie poprawilo, znacznie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group