Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Szarpanie.
shoki666s60 - 12-01-2010, 17:28 Temat postu: [Cari 1.9TD] Szarpanie. Witam. Posiadam carisme 1.9 td z 2000roku. Problemem jest szarpanie silnika. Na wolnych obrotach silnik skubie a pod obciazeniem przy dodawaniu gazu szczegulnie na wysokich biegach szarpie mocno i nie chce przyspieszac. Auto odpala bez problemu i nie kopci. Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu.
pawelsonx - 12-01-2010, 18:05
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
shoki666s60 - 12-01-2010, 18:39 Temat postu: Szarpanie. Problem jest taki ze mi zadna kontrolka sie nie zapala i na desce jest wszystko ok po odpaleniu silnika.
grzeniomanu - 12-01-2010, 18:47
Filtr paliwa polecił bym wymienić.
shoki666s60 - 12-01-2010, 18:56 Temat postu: Szarpanie. Jest nowiutki. Dodam ze objawy pojawily sie nagle w czasie jazdy po autostradzie.
grzeniomanu - 12-01-2010, 19:01
A co mam rozumieć przez znaczenie: odpala bez problemu i nie kopci. Może być marne paliwo. Może podasz więcej objawów tego? Wyjeździć to paliwo zatankować na dobrej stacji zrobić pare kilometrów zobaczyć co będzie później jak nadal to samo to przyczyn może być kilka, wtryski, pompa
shoki666s60 - 12-01-2010, 19:15 Temat postu: Szarpanie. Zmiana miejsca tankowania nic nie dala. Bez obciazenia silnik wchodzi na obroty bez problemu. Tak jak napisalem na poczatku, "skubie" na wolnych obrotach i szarpie pod obciazeniem.
pawelsonx - 12-01-2010, 22:25
a co z błędami??
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
jak szarpie to moze byc klika przyczyn
jakis czujnik nie kontaktuje najprościej sprawdzić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Pod obciązeniem turbina daje wiecej powietrza bo więcej przepala silnik sprawdź organoleptycznie cały przebieg zaczynający sie od turbinki do kolektora włącznie z intercoolerem czy gdzieś nie puszcza
Wypadało by sprawdzić egr przeczyścić i dla świętego spokoju zaslepić
zdiagnozował bym również LDA
a na samym końcu system sterowania ciśnienia na turbinie a wszczegulnosci ten mieszek
czy otwiera sie przy prawidłowym ciśnieniu
shoki666s60 - 12-01-2010, 22:54 Temat postu: Szarpanie. To co mozna bylo sprawdzic recznie (organoleptycznie) zostalo sprawdzone. Zastanawiam sie czy nie walnela sekcja na pompie wtryskowej.
pawelsonx - 12-01-2010, 23:19 Temat postu: Re: Szarpanie.
shoki666s60 napisał/a: | To co mozna bylo sprawdzic recznie (organoleptycznie) zostalo sprawdzone. |
Jeżeli egr się nie zacina
LDA turbo booster nie ma zapieczonego trzpienia lub membran porozrywanych
Mieszek na turbinie pracuje tak jak powinien
Sterownik (ecu nie wyłapał anomali w czujnikach).
Układ jest szczelny
To pozostaje sprawdzić pompę
Oprócz pompy mogą lać wtryskiwacze.
shoki666s60 - 12-01-2010, 23:46 Temat postu: Szarpanie. Wiem juz ze to pompa.Prawie nie podaje paliwa do pierwszego wtrysku. Ile moze kosztowac regeneracja ewentualnie nowa lub urzywana?
Anonymous - 13-01-2010, 13:29
......winne jest paliwo a dokładnie jego niski wydatek. Nie wyrywaj pompy bo wpędzisz się w kłopoty i wydatki.
Omiń filtr zapodając paliwko z butelki zasilanie i powrót do butelki i przejażdżka ...i już będziesz wiedział gdzie leży przyczyna małego wydatku paliwka Pozdro
shoki666s60 - 13-01-2010, 14:33 Temat postu: Szarpanie. Pomysl jak najbardziej dobry. Pompa jednak jest juz wyrwana i sprawdzona. Jedna sekcja nie podaje paliwa tak jak potrzeba. To tlumaczy skubanie na wolnych obrotach tzn. jak cos paliwa poda to skubnie obroty w gore. Pod obciazeniem cylinder praktycznie nie pracuje i chamuje reszte silnika. Jestem teraz w Angli i jeszcze nie mialem tutaj problemu z paliwem.
Anonymous - 14-01-2010, 08:27
no to nie porzebnie ja wyrywaliście, to jest pompa rotacyjna, nie jeśli pompa jest w stanie wytworzyć ciśnienie na pierwszy cylinder to na nastepne tez będzie w stanie, poprostu niewydatek paliwa ot co, albo na drodze bak pompa jest gnój, albo łopatki pompki przetłaczającej te grafitowe do wymiany-ale je wymienia się bez wyjmowania pompy.
Jak sprawdzali pompę po demontażu?
shoki666s60 - 14-01-2010, 11:56
Na to pytanie odpowiem dzis wieczorem. Sam jestem ciekaw co moi "specjalisci" dzis mi powiedza. Teraz jestem po za miejscem zamieszkania i wszystko sprawdze po powrocie z pracy.
[ Dodano: 14-01-2010, 20:38 ]
Auto chodzi jak zegarek. Pompa po demontazu poszla do sprawdzenia na maszynke do drugiego warsztatu. Stwierdzili "niewydolnosc"? pompy. Za regeneracje zaspiewali prawie tyle co za nowa pompe tj. ok. 300£. Kazalem podziekowac. Na szrocie mechanik znalazl pompe z demontarzu. Po zamontowaniu auto nie odpalalo. Komputer nie czytal imobilazera z drugiej pompy. Kazalem zamienic ze starej. I to dopiero byl problem. Po cierzkiej walce sie im udalo. Ato zyje. Troche to wszystko kosztowalo ale sie udalo. Dziekuje wszystkim za doradzanie. Przyda sie na przyszlosc. Pozdrawiam.
|
|
|