To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] [FAQ] EGR Diesel, TD

dudzian - 14-01-2010, 04:37
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] [FAQ] EGR Diesel, TD
Chciałbym sie dowiedzieć jakie są objawy zepsutego zaworu EGR gdyż wydaje mi sie ze w moim galu 2.0 TD padła właśnie ta część
sampler - 14-01-2010, 07:14

Chodzi o EGR (recyrkulacje spalin)? Jak tak to objawy zepsucia sa nastepujace. Jesli zapiecze sie przy zamknietym stanie zadnych objawow. Jesli przy otwartym silnik bedzie zmulony i bedzie kopcil.
Owczar - 14-01-2010, 10:22

sampler napisał/a:
Jesli zapiecze sie przy zamknietym stanie zadnych objawow


Niestety nie całkiem. Zaślepiałem EGR. Silnik jest słabszy przy niskich obrotach i wydaje takie jakby buczenie.

A objawy zepsutego EGR. Przy przegazowaniu nie rusza się membrana zamykająca i otwierająca zawór. Trzeba przegazować i obserwować.

dudzian - 14-01-2010, 14:51

czy jest mozliwe aby przez ten zawor silnik nie chodzil wogole??tzn odpala i gasnie bo wlasnie cos takiego mi sie robi,wczesniej jak odlaczylem wezyk od podisnienia chodzil,ale wlansie byl zmulony i kopcil,teraz juz nie dziala wogole,jest to wazne dla mnie gdyz mam to auto w UK i nikt go tu nie potrafi naprawic:-((((((
Owczar - 14-01-2010, 15:14

Raczej nie możliwe. A czy przepustnica się otwiera.
Opisz dokładnie co się dzieje po odpaleniu. Czy gaśnie od razu, czy można go przegazować...

dudzian - 14-01-2010, 16:06

wlasnie teraz odpala i gasnie odrazu,wczesniej normalnie jezdzil tylko bylo strasznie slaby,zrobilo sie tak ze zgasl,odpalilem,mozna go bylo przygazowac,zgasl i juz odpala i gasnie odrazu tak ze nic nie mozna zrobic:-((
Owczar - 14-01-2010, 16:10

To nie jest raczej wina EGR. Ciężko teoretyzować nie mając więcej informacji.

Może jakiś problem z podciśnieniem? Przepustnica się otwiera normalnie? Może pompa nie wyrabia, trzeba by wszystko po kolei sprawdzać.

dudzian - 14-01-2010, 16:33

zaraz pojde sprobuje zobaczyc jaki jest kod bledu i napisze cos wiecej bo silnik wczesniej dostal kapitalny remont i watpie aby to byla grybsza usterka mechaniczna,chyba ze wtrysk ktorys mogl pasc:-(
Owczar - 14-01-2010, 16:48

A swieci sie CE?
dudzian - 17-01-2010, 20:30

wlasnie swieci i silnik jest strasznie zmulony,wczesniej gdy mialem ten problem odlaczylem wezyl od podcisnienia i na wolnych obrotach silnik chodzil normalnie,ale kiedy miala sie wlaczyc turbina robil sie zmulony i kopcil,a jezeli podcisnienie bylo podlaczone nie odpalal wogole,teraz czy jest tak,czy tak silnik wogole nie odpala,co moze byc tego przyczyna,CE sie swieci caly czas,co robic??
Owczar - 17-01-2010, 21:16

Wymrugaj błędy.
dudzian - 23-01-2010, 18:43

http://www.youtube.com/watch?v=AS0SlElUNnY oto moje wymrugane błędy, moglbys mi teraz chociaz przyblizyc gdzie mniej wiecej szukac usterki, z gory wielkie dzieki,pozdrawiam
robertdg - 23-01-2010, 18:57

dudzian, jak sie nie pomylilem to bedzie to 13 (barometric pressure sensor system) i 44 (solenoid type spill valve system) jezeli chodzi o CE
dudzian - 23-01-2010, 20:32

jak to naprawic i gdzie to sie dokladnie znajduje jesli moglbys mi powiedziec bylbym bardzo wdzieczny
Owczar - 30-01-2010, 17:54

Service manual rozdział 13E.



Niestety nie wiem jak sprawdzić sygnał z tego czujnika :/

Być może oba błędy mają coś wspólnego.

Błąd 44: http://forum.mitsumaniaki...t=47914&start=0

Do wymiany prawdopodobnie zawór przelewowy, ale sprawdź zgpodnie z instrukcją w manualu. Do sprawdzenia opór cewki w zaworze. W temp 20 stopni C powinien mieć coś koło 1-2 Ohm



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group