To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [Galant EA6W] 2.0 TD Duszenie się silnika powyżej

wilk88 - 14-01-2010, 18:14
Temat postu: [Galant EA6W] 2.0 TD Duszenie się silnika powyżej
Witam!

Galant stał nie ruszany przez ostatni tydzień ,przysypany śniegiem.W ogóle ostatnio był mało jeżdżony. Jak wiadomo był mróz. Teraz dzieje się coś dziwnego.
Powyżej pewnych obrotów silnik zaczyna się krztusić, szarpać i przerywać, jakby nie dostawał mieszanki. Przerywa w zależności od biegu, na niższych powyżej 3/3,5tys na wyższych już nawet od 2,5tys. Także na piątce ciężko przekroczyć 120km/h bo zaczyna się krztusić. Jest to również uzależnione od tego jak mocno wcisnę pedał gazu, jak jest wduszony do podłogi to krztusi się zdecydowanie bardziej, jeśli nie jest wduszony do końca to szarpanie jest lżejsze. Jest to bardzo kłopotliwe, szczególnie przy wyprzedzaniu, odkrycie tej usterki prawie kosztowało mnie utratę życia. Co to może być? Z góry dzięki za pomoc.

Andrew - 14-01-2010, 18:21

Skoro piszesz, że autko stało trochę nie jeżdżone, to być może wina paliwa-przez ten czas się zgęstniało i przy wyższych silnik nie daję rady pociągnąć go w wystarczającej ilości lub też może filtr paliwa się zawalił syfem z paliwa...
wilk88 - 14-01-2010, 18:33

Zgęstniałe paliwo raczej odpada bo samochód był na rezerwie, jak go dzisiaj odpalałem, został zatankowany świeżym paliwem i zrobił 150km. Więc gęste paliwo, nawet jeśli było, to już go nie ma.
Andrew - 14-01-2010, 18:55

A filtr paliwa wymieniałeś? Zacznij może od tego...
get low - 14-01-2010, 19:27

mi tez sie wydaje że to wina paliwa a przynajmniej nizszej temperatury. sprobuj zostawic samochod na noc w jakims ciepłym garazu i rano zobacz czy dalej sie tak dzieje.
Andrew - 14-01-2010, 20:51

wilk88 napisał/a:
został zatankowany świeżym paliwem
a ile tego paliwa zatankowałeś?
yam1530 - 14-01-2010, 22:00

Stawiam na filtr paliwa.
U dołu filtra jest plastikowa nakrętka do spuszczenia ewentualnej wody która by sie nagromadziła. Poluzuj nakrętkę następnie podpompuj troszke pompką i zobaczysz czy idzie czyste paliwo czy może biała breja.

wilk88 - 14-01-2010, 22:23

Możliwości stawienia w ciepłym miejscu niestety nie mam.

Zatankowałem 20 litrów.

Dzięki za pomoc, postaram się odkręcić tą nakrętkę, tylko szczerze mówiąc jestem laikiem i nie wiem gdzie się znajduje :) Czy ktoś może mnie jakoś nakierować, to mi oszczędzi kilku chwil grzebania na mrozie :)

Z góry dziękuję!

robertdg - 14-01-2010, 22:30

wilk88, to Ci powinno pomoc

wilk88 - 14-01-2010, 22:37

Ok dziękuję wszystkim! Jak okaże się że to była przyczyna to powstawiam wszystkim pomógł :)
yam1530 - 14-01-2010, 22:44



Andrew - 15-01-2010, 07:40

wilk88, najprościej wymień filtr, koszt 30 parę złotych i powinno być po sprawie.
Owczar - 15-01-2010, 13:50

wilk88, czy długo jeździłeś na rezerwie? Ile mogłeś mieć paliwa? Możliwe że filtr się zapowietrzył, ale robertdg, podał Ci instrukcję do usuwania wody i odpowietrzania.

robertdg napisał/a:
wilk88, najprościej wymień filtr, koszt 30 parę złotych i powinno być po sprawie.


Oczywiście jeśli jeszcze go nie zmieniałeś...

wilk88 - 27-01-2010, 19:17

Filtr wymieniony! Nie było łatwo na tym mrozie ale jakoś poszło ( rąk nie czuję ;) ) Krztuszenie ustało! Czyli wasza porada była trafna, dziękuję wszystkim i rozdaję obiecana punkty "pomógł"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group