Pajero IV - [3.2 DID] Pajero IV- AWARIA układu przeniesienia napędu
MKB - 14-01-2010, 19:12 Temat postu: [3.2 DID] Pajero IV- AWARIA układu przeniesienia napędu Zima mocno zaatakowała, więc wielu kierowców (wraz z samochodami) utknęło w zaspach, w rowach etc. Na szczęście mój wujek dysponuje maszyną zwaną P IV... Było dobrze przez dwa dni wyciągania, holowania. Nagle samochód przestał "ciągnąć" tzn. silnik wyje, a samochód prawie nie jedzie. Podejrzewamy, że to sprzęgło, ale nie jestem pewien (bo jednak układ przenoszący napęd w Pajero nie jest taki prosty).
Koledzy drodzy, może ktoś też ma/miał taki problem, bardzo proszę o pomoc lub informacje techniczne oraz hipotezy cóż to się mogło stać.
zbyszekm2 - 14-01-2010, 20:21
to manual czy automat/ I jaki masz przebieg?
MKB - 14-01-2010, 20:46
Skrzynia jest manualna, przebieg 52 000 km.
zbyszekm2 - 14-01-2010, 22:07
A więc spalone sprzęgło albo rozleciało się koło dwumasowe, najprawdopodobniej sprzęgło.
MKB - 14-01-2010, 22:11
Cholerka nie dobrze, koło dwumasowe - ile to kosztować może, bo sprzęgło sprawdziłem 1500zł
zbyszekm2 - 14-01-2010, 22:15
u nas koło ok 4500 brutto, sprzęgło 1500 zł.
MKB - 14-01-2010, 22:25
Czy możliwe jest, że jakieś sprężynki i wałek sprzęgła też mógł się zgrzać, albo inaczej jakie podzespoły wpisałbyś na listę potencjalnych winowajców awarii??
P.S. Spotkałeś się może już aby przy tak niskim przebiegu w P IV (lub P III) zdarzyła się taka awaria, bo dla mnie jest to trochę dziwne.
zbyszekm2 - 14-01-2010, 23:00
Spotkałem się, zbyt duże obciążenie i zbyt małe doświadczenie kierowcy jak holować czy wyciągać auta.
MKB - 15-01-2010, 21:47
Samochód daliśmy do ASO, tam zdjęli skrzynie biegów i stwierdzili, że do wymiany jest sprzęgło, docisk oraz koło dwumasowe oraz jakieś tam pomniejsze elementy (kolega zbyszekm2 miał rację:) - za całość zażądali 18000 zł!!! Mają koło dwumasowe za 12000zł i w dodatku mogą ściągnąć w 9dni z Holandii !!! Baardzo się zawiedliśmy na tym ASO. Na moje jest to jawne złodziejstwo. Cóż tutaj dalej począć ?
zbyszekm2 - 15-01-2010, 22:03
przyjechać do nas i w mniejszej kwocie się zmieścimy:)
[ Dodano: 15-01-2010, 22:04 ]
i koło mamy od ręki.
mitsu00 - 16-01-2010, 13:41
MKB napisał/a: | Samochód daliśmy do ASO, tam zdjęli skrzynie biegów i stwierdzili, że do wymiany jest sprzęgło, docisk oraz koło dwumasowe oraz jakieś tam pomniejsze elementy (kolega zbyszekm2 miał rację:) - za całość zażądali 18000 zł!!! Mają koło dwumasowe za 12000zł i w dodatku mogą ściągnąć w 9dni z Holandii !!! Baardzo się zawiedliśmy na tym ASO. Na moje jest to jawne złodziejstwo. Cóż tutaj dalej począć ? |
Hahahaha..., skąd ja znam zaporowe stawki napraw elementów w ASO Mnie za same części, tzn sprzęgło, łożysko i docisk do Outlandera krzyknęli 6 tys. PLN. Za robociznę dodatkowo 2 tys. PLN. KupiLem we własnym zakresie komplet sprzęgła oryginał SACHSA za 1400 PLN. Wymiana 1200 PLN.
Pozdr.
SoffCar - 19-01-2010, 00:24
MKB napisał/a: | Skrzynia jest manualna, przebieg 52 000 km. |
a tak z czystej ciekawości... skoro to PIV i ma jedyne 50 tysi, to cała zabawa nie powinna być na koszt firmy ?
Gene - 20-01-2010, 08:55
Sprzeglo to element eksploatacyjny. Co do reszty to sie nie wypowiadam ale moze auto bylo sprowadzane i nie ma fabrycznej gwarancji.
|
|
|