To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?

el_diablo - 15-01-2010, 10:18
Temat postu: Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?
Chciałbym, żebyście wpisywali w tym wątku informacje na temat olejów jakie wlewacie do Lancerów. Myślę, że pozwoli to na zebranie informacji w jednym miejscu, a w dłuższym okresie ułatwi użytkownikom decyzję w kwestii wyboru oleju.

Proszę o wpisywanie jedynie:
- producenta i nazwy handlowej oleju (np. Lotos Syntetic Thermal Control)
- specyfikacji (np. 5W-40)
- ceny jeśli pamiętacie
- informacji czy był to olej zalecany przez ASO
- rodzaju silnika (benzyna, turbodiesel, turbobenzyna)
- ewentualnie negatywnych spostrzeżeń na temat oleju (np. zalałem olejem xy i wyraźnie ciężej odpala na mrozie).

Proszę o nie zamieszczanie postów innej treści - jest 23-stronny wątek o olejach, tam możemy dyskutować.
Mam nadzieję, że ta inicjatywa się przyda. Z góry dziekuję za niezaśmiecanie wątku.

Statystyka:





updated 11.03.2010

Mr.U - 15-01-2010, 10:38

może dodać by do tego ankietę ??
macior - 15-01-2010, 10:43

zgodnie z planem zamierzam po pierwszych 2 000km wymienić na:
- Castrol Magnatec
- 5W-40
- API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3
- benzyna

ale rozważam również:
- Castrol EDGE 0W-40 Sport
- 0W-40
- API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C2/C3
- benzyna
ASO zaleca Castrol, ale nie pytałem jaki dokładnie

skoda tylko, że datowo to będzie gdzieś z końcem lutego
a z końcem grudnia mam przegląd obowiązkowy i wszystko pójdzie "w kanał"
a pewnikiem nie ukręcę nawet 15 000km

krzychu - 15-01-2010, 11:20

Nie pisze że to muszą być nowe Lancery ;)

Pierwszy olej jaki był wlany to chyba oryginalny mitsubishi (sprowadzone za odry).

Wymieniony na:
- Shell Helix Ultra 5W-40
- 5W-40
- 150-160zł
- brak zaleceń wyłoniony z list porównawczych olejów
- były zdania że kastory luzów zaworowych nie lubią tego oleju w 4G63 (zresztą np. mobila też nie), chyba potwierdziły się też spostrzeżenia że silnik głośniej pracuje, bardzo dobrze się wkręcał na obroty.

Następna wymiana:
- Valvoline SynPower 5W-40
- 5W-40
- 180zł
- polecany do 4G63 przez użytkowników i mający bardzo dobre opinie szczególnie o wersjach MaxLife dla silników o większych przebiegach.
- silnik z początku zaczął głośniej chodzić ale po paru setkach chodzi chyba ciszej niż na Shell-u. Brak problemów z odpalaniem nawet poniżej -20 stopni brak nawet symptomów ociężałej pracy silnika po odpaleniu.

bastek - 15-01-2010, 11:45

shell helix 10w-40 taki niebieski
silnik 1,5 beznyna
mieści się w normach dla tego samochodu
cena - nie pamiętam
nie zauwazyłem róznicy miedzy tym co dała fabryka a shellem
cała rodzina (jest lub było razem 8 aut) jeździ na shellu, do 3-4 roku samochodu 10w40, potem mineralny 15w40(taki żółty)
5 samochodów spzredane z przebiegiem ok.200.000, jeden ma 170.000, jeden 90.000, mój 20.000
żadne z tych 8 aut nie wymaga/wymagało dolewania oleju

fargo - 15-01-2010, 12:17

-Castrol SLX Professional Powerflow
-LongLife III 5W30
-SAE 5W30, ACEA A3/B3, A3/B4, VW 504 00/507 00
-cena 180zł/5L, weszło równo 4 L
-benzyna 2.0
Chyba taki sam jak wlała fabryka ale pewny nie jestem :rolleyes:

Lestat - 15-01-2010, 12:46

Do Lancera 2.0 DiD

- CASTROL SLX Professional Powerflow VW LongLife
- 5W-30
- jakies 300 zl
- tak zalecany przez ASO specjalnie do silnikow VW spelniajacy ich normy
- tak jak w pierwszym zdaniu 2.0 DiD
- zadnych uwag negatywnych - odpala calekiem niezle - niedlugo sprawdze ile zeszlo

krig - 15-01-2010, 13:48

- Castrol Edge
- 5W-30 VW 507.00
- 300 zł/4 l
- nie wiem czy zalecany, przed wymianą był Castrol SLX
- DiD (TD PD)
- subiektywnie jakby lepiej się kręcił na Edge niż na SLX. Ale zobaczymy z czasem jak będzie...

jaca71 - 15-01-2010, 13:49

Olej zalany:

- Shell Helix Ultra 5W-40
- 5W-40
- ~160zł za 4L+1L (weszło 4L)
- Silnik 4B11 2.0L - benzyna
- Zalany bo: Jeden z ostatnich przeznaczony tylko do silników benzynowych a nie uniwersalny.
- Silnik po wymianie nie wykazał żadnych różnic ani na plus ani na minus (jak zapalał tak zapala, jak był cichy tak jest cichy)

machnik - 15-01-2010, 14:00

Po pierwszym 1000 km zalałem:

- Motul Eco-Clean C2
- 5W30
- 320 pln / 5L (kupiony w AutoGT)
- zalecany przez AutoGT
- 2.0 benzyna z turbiną
- silnik zdecydowanie się wyciszył w porównaniu do fabrycznie zalanego oleju

michaello - 15-01-2010, 16:19

Na pierwszym przegladzie

- Shell Helix Ultra Extra
- 5W-30
- 170 zl taniej niz zalecany w ASO
- Silnik 1.8 benzyna
- Po zalaniu zadnych roznic widzialnych jak i slyszalnych nie zauwazylem.

Uwex - 15-01-2010, 17:16

Na pierwszym przeglądzie :

- Shell Helix Ultra 5W-40
- ~160zł za 4l + 1l (weszło 4,2 l )
-silnik 1.8 benzyna Mivec
-ten olej , bo od lat jeżdżę na Shellach ( w różnych autach ) i tam też tankuję i nie trawię
Castrola . Za jaca71 napiszę też
Cytat:
Jeden z ostatnich przeznaczony tylko do silników benzynowych a nie uniwersalny
oraz jest dedykowany do silników japońskich .
-różnice ( w porównaniu z fabrycznym ) ? jakby łagodniej zapalał .

lukas1 - 15-01-2010, 18:34

Shell Helix Ultra 5W/40
Anonymous - 15-01-2010, 20:07

Za mną już dwie wymiany oleju.
Zalewam Motul X-clean 5W-40 ACEA C3, API SM/CF.
Za bańkę 5l płaciłem niecałe 170 zł z przesyłką.

filippoz - 15-01-2010, 21:29

Od samego początku tj przy wymiana przy 4000km i teraz 19500 jedynym olejem jaki leje jest:

StatOil LazerWay LL 5W/30 ACEA A3/B4/C1


Pozdrawiam
filippoz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group