To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Colt CA0 a Proton 300

Anonymous - 15-01-2010, 17:18
Temat postu: [CAxA] Colt CA0 a Proton 300
Powoli zaczynamy z żoną myśleć o samochodzie dla nim. Ma być to coś małego, dość taniego w utrzymaniu. Bierzemy pod uwagę tylko benzyniaki. Bardzo prawdopodobne, że albo kupimy autko z gazem, albo sami gaz założymy.

Nasze typy:
Mitsubishi Colt CA0
Proton 300
Proton 400

Alfa Romeo 145 (ew. 146)
Fiat CC

Posta piszę w tym temacie, bo chciałbym byście naświetlili mi róznice pomiędzy CA0 a Protonem 300. Czy prócz znaczka i niewielu szczegółów w wyglądzie Protona różni się on czymś więcej od Colta?

londolut - 15-01-2010, 17:58

Różnice pomiędzy Coltem a Protonem są w wyglądzie zewnętrznym i trochę wewnętrznym (inna deska). Proton ma inny przód i tył. Drzwi się chyba niczym nie różnią.
enanthate napisał/a:
Alfa Romeo 145 (ew. 146)
To jest padaka. Silniki 1.4 są strasznie paliwożerne a 1.6 T.Spark bardzo drogie w utrzymaniu.
robertdg - 15-01-2010, 18:22

enanthate napisał/a:
Alfa Romeo 145 (ew. 146)
jak myslisz o benzyniakah, to co ja Ci moge doradzic, nie kupuj auta z koncernu Fiata, silniki sa olejozerne (producent w instrukcji obslugi auta pisze ze spalanie oleju w ilosci 0.7l/1000km jest norma), zwłaszza w silnikach alfy 16V, nie wiem z jakiego materialu sa robione te silniki, ale mialem na tapecie nie jedna 16zaworówke z koncernu AlfaRomeo/Fiat/Lancia/Iveco i widziałem jak te silniki wyglądały po przebiegach 200 000, dosłownie trupy, nadające się do tulejowania, progi wyczuwalne przy dotyku palcem. Ponadto blacharka tez nie jest niczym rewelacyjnym.

Tutaj masz info techniczne silników Alfy http://alfa155.pl/?show=engines

Andrew - 15-01-2010, 18:31

enanthate, w cenie colta CAO protona kupisz z dużo młodszego rocznika. Mechanicznie to jest to co colt, bodajże na rynek malezyjski :D Alfę bym radził wykreślić z Twojej listy. Podzielam zdanie robertadg.
Morfi - 15-01-2010, 20:17

A może Suzuki Swift 1.3. Spali w mieście 6,5 a na trasie nawet poniżej 5 l. :wink:
guncio125 - 15-01-2010, 23:40

tez bym polecal swifta,lecz niestety slaba blacha i troche kanciasty wyglad,zalezy co sie komu podoba. poolecil bym poszukac tez toyote starlet-sam taka jezdzilem i bylem bardzo zadowolony,zawsze kupujac samochod biore pod uwage bezawaryjnosc.moze micra?troche smieszny wyglad,ale swietne silniczki.Oczywiscie to moje propozycje poza coltem :D
londolut - 16-01-2010, 00:50

Swifty gniją.
pyjte - 16-01-2010, 01:23

Cytat:
A może Suzuki Swift 1.3. Spali w mieście 6,5 a na trasie nawet poniżej 5 l.
który bo chyba nie 1.0 ani 1.3.
robertdg napisał/a:
jak myslisz o benzyniakah, to co ja Ci moge doradzic, nie kupuj auta z koncernu Fiata, silniki sa olejozerne (producent w instrukcji obslugi auta pisze ze spalanie oleju w ilosci 0.7l/1000km jest norma), zwłaszza w silnikach alfy 16V, nie wiem z jakiego materialu sa robione te silniki, ale mialem na tapecie nie jedna 16zaworówke z koncernu AlfaRomeo/Fiat/Lancia/Iveco i widziałem jak te silniki wyglądały po przebiegach 200 000, dosłownie trupy, nadające się do tulejowania, progi wyczuwalne przy dotyku palcem. Ponadto blacharka tez nie jest niczym rewelacyjnym.


Z tego co wiem fiat zaleca Selenie i to on jest głównym problemem i bolączka aut z koncernu fiata. Co do CC to silniki 900 i 1100 są jednak bardzo trwałymi jednostkami.

guncio125 napisał/a:
toyote starlet
bardzo bym polecał :) .
jeszcze jakbyś znalazł w silniki 1.3 4-efe to odwdzieczy się dobrymi osiągami jak i bardzo niskim spalaniem.
Jednak i słabsza jednostka będzie wystarczalna.

robertdg napisał/a:
Ponadto blacharka tez nie jest niczym rewelacyjnym.


Zależy od dbania mam kumpla co ma Tipo 92rok i by zawstydził nie jedno auto z 2000r.
I jest pooobijane z kazdej strony i było waleniete także....

Morfi - 16-01-2010, 06:57

londolut napisał/a:
Swifty gniją.
Miałem przez ponad rok i nie zauważyłem rdzy :)
Mówimy o Swiftach III gen. Po 1996.




Pozbyłem sie go, bo był to silnik 1.0 a tak bardzo miło wspominam.

guncio125 - 16-01-2010, 12:30

Jednym slowem z leciwych rocznikow najlepiej kupic japończyka i cieszyc sie relatywnie niskim spalaniem przy dobrych osiagach , taniej eksplatacji i niskiej pojemnosci,do czego wg mnie instalacja gazowa jest czymś zbędnym.Na pewno odpłaci sie bezawaryjnością gdy o niego zadbamy :) co do swifta, w rodzinie mamy jednego z tych pierwszych (mk1?-rocznik 84 jak dobrze pamietam) ktorym ojciec dojezdzil do 300 tys ,a kolejny wlasciciel -wujek pare miesiecy temu przekroczyl 500tys !! podobno bez wiekszych napraw,remontu silnika. dodaje ,ze jest to silnik 997ccm,uzywany jako drugie auto w rodzinie.Dlatego tez moj wybór tym razem padl na colta ze wzgledu na wyglad jak i produkcje przez japanów.Dodaje,ze wczesniej jezdzilem polo coupe 84,micra superS 93,panda 01,starlet 90,ale najlepiej wspominam te produkcji japońskiej:D
mirc23 - 16-01-2010, 20:44

enanthate, tak jak piszę londolut, różnica między Coltem a Protonem 300, nie ma chyba poza różnicami w wyglądzie, od prawie 3 lat mam 418 i poza amorkami i sprężynami róznic nie znalazłem, a przeglądałem sporo katalogów porównując części.
Porównując Swifta z Coltem to u mnie wybór padłby na Colta, dużo lepsze wykonanie, więcej miejsca w środku, no i ogólnie ładniejszy :P . Silników nie będę porównywał bo miałem okaję jeździć Suzi 1.0LPG i zarówno dla mnie jak i dla mojej kobiety za słabe :D .

macieekg - 16-01-2010, 21:08

Ja też początkowo chciałem kupić swifta z silnikiem 1,3.

Ale stwierdziłem, że lepiej trochę więcej zebrać $ i kupić colta CA0, który 3 razy lepiej
wygląda, jest bardziej komfortowy, ma większy bagażnik i jest trochę przestronniejszy,
co również tobie radzę.

Anonymous - 16-01-2010, 21:15

Bardziej od Colta CA0 skłaniałbym się ku Protonowi 316... Np. najdroższy Proton na allegro:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11179773

Rok produkcji: 2000, 167 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 115 KM (85 kW), Pojemność skokowa: 1600 cm3
ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka, światła przeciwmgłowe

Cena: 7.900 zł


Kusi także Proton 400. Np. coś takiego:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11196088

macieekg - 17-01-2010, 00:19

Te protony to ciekawa propozycja. Świeższe roczniki w zasadzie to samo co colt/lancer CA0/CB0, cena ciekawa.
Tylko w razie kuku mogą być problemy z częściami blacharskimi no ale coś za coś :D

mirc23 - 17-01-2010, 11:49

macieekg, z blachami problemu nie ma, coraz więcej aut ściągnietych z UK i z zachodu poszło na części więc wszystko można dostać nawet w bardzo śmiesznych cenach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group