To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - nowe intense plus

wojas_wa - 15-01-2010, 22:51
Temat postu: nowe intense plus
Witam forowiczów w swoim pierwszym wpisie i proszę o kilka wskazówek.
Zaznaczam, że auto mam od 13-tego, niewiele sięjeszcze pobawiłem a o kilka żeczy chciałbym dopisać bo instrukcja to masakra jakaś.
Wiele żeczy obsługa intuicyjna, ale programowanie automatu wentylacji, klima i nagrzewanie to MASAKRA !
Ale do sedna, czytam o ogrzewaniu, bo działa po prostu do BANI !
Temperatura działa jak chce, po nagrzaniu silnika i ustawieniu kierunków buty-szyba to było czuć nagrzaną skórę butów-masakra, temperatura była ustawiona na 18.
Zmieniłem na najniższe, to się włączyła klimatyzacja-jest tak zaprogramowane i muszę to zmienić.
Po przestawieniu nawiewu na szybyi 18 stopni, na szyby wiało chyba OK, ale po przestawieniu na buty okno, na buty grzało 100 stopni a pod szybę wiało.....zimne.

To tyle na razie moich uwag-o zgrozo mam ich więcej i dot innych mankamentów....!
Proszę o pomoc w ustawieniach a w szczególnoiści o zlokalizowanie czujki temp powietrza w środku.
W koszmarnej 500 stranicowej instrukcji na stronie 5-10 u góry jest narysowane jego umiejscowienie, ja stawiam dobre wino temu, kto zgadnie co jest na tym rysunku !

Dziękuję za wszelkie sugestie i odpowiedzi,
Pozdrawiam

JCH - 15-01-2010, 23:13

wojas_wa napisał/a:
programowanie automatu wentylacji, klima i nagrzewanie to MASAKRA
A nie prościej przestawić na manual :?: :roll:
Ja w swoim Outbacku mam ustawione szyby + nogi, siła wiatraka na 1 stopień, temp. 19-20° .... i tak jest ok :)
Zauważyłem co prawda, że przy tak ustawionej temp. (19-20) z kratek leci bardzo ciepłe powietrze - ale tylko wtedy gdy na zewnątrz jest zimno. W wigilię gdy na zewnątrz było +10 przy takich samych ustawieniach powietrze było tylko lekko ciepłe.
Parokrotnie włączałem funkcję "auto" ale nie - dziękuję. Nadmuch był kierowany na szybę, wiatrak od razu na full .... Jakoś nie lubię, gdy auto wie lepiej, gdzie i jak chciałbym aby grzało, wiało i chłodziło 8)

Steff - 15-01-2010, 23:25

aż się boje swojego odbierać jutro ,od 4 lat klime miałem na auto i ciepełko przy 22 stopniach ale wóz był skandynawski a nie japoński ;)
krzychu - 15-01-2010, 23:30
Temat postu: Re: nowe intense plus
wojas_wa napisał/a:

Temperatura działa jak chce, po nagrzaniu silnika i ustawieniu kierunków buty-szyba to było czuć nagrzaną skórę butów-masakra, temperatura była ustawiona na 18.


A na auto działa dobrze?


wojas_wa napisał/a:
Zmieniłem na najniższe, to się włączyła klimatyzacja-jest tak zaprogramowane i muszę to zmienić.
Po przestawieniu nawiewu na szybyi 18 stopni, na szyby wiało chyba OK, ale po przestawieniu na buty okno, na buty grzało 100 stopni a pod szybę wiało.....zimne.


Nie masz czasem amerykańskiej wersji?

[ Dodano: 15-01-2010, 23:35 ]
JCH napisał/a:

Parokrotnie włączałem funkcję "auto" ale nie - dziękuję. Nadmuch był kierowany na szybę, wiatrak od razu na full .... Jakoś nie lubię, gdy auto wie lepiej, gdzie i jak chciałbym aby grzało, wiało i chłodziło 8)


Ja tam sobie chwalę zaczyna grzać wtedy kiedy może cieplejszym powietrzem niż jest w kabinie (przez co mi nie przewietrzy -20 stopniami po wyjechaniu z garażu gdzie jest +5 stopni) a jak nagrzeje (co z tego że na najwyższym trybie) utrzymuje ładnie (chodź mam wrażenie że przegrzewa o 2 stopnie zanim się zorientuje że już jest zadana temperatura ale to może być złudzenie) i potem już fajnie pracuje jak ktoś wsiada do samochodu ładnie dogrzewa i wyrównuje itd itp. Ja grzebaniu w pokrętłach mówię nie przekręcam tylko jak mam zaparowaną szybę wtedy lewe do końca jak odparuje na auto i już.

wojas_wa - 15-01-2010, 23:42

JCH napisał/a:
A nie prościej przestawić na manual

Dzięki za odpowiedź, niestety tak działa na manualu-automat, bo wreszcie doczytałem to najlepiej w ASO ustawić ? To kpina jakaś w moim nowym Mondeo dwustrefową klimatyzację ustawia się bez instrukcji !!! za pomocą dwóch pokręteł i pięciu przycisków-USTAWIA SIĘ WSZYSTKO PRECYZYJNIE NA WYŚWIETLACZU I DZIAŁA W REALU !!!
Temp 17, czy 18 nie powinna "parzyć w stopy"
krzychu napisał/a:
Nie masz czasem amerykańskiej wersji?


Dzięki za podpowiedzi mam nową wersję z salonu w Polsce i nie wiem skąd oni to przywlekli
:(
JCH napisał/a:
z kratek leci bardzo ciepłe powietrze - ale tylko wtedy gdy na zewnątrz jest zimno
dobre, poprawiło mi trochę humor, mam nadzieję, że latem poleci zimno jak będzie ciepło a nie jak będzie zimno :D
krzychu - 15-01-2010, 23:46

wojas_wa napisał/a:
Mondeo dwustrefową klimatyzację ustawia się bez instrukcji !!!


Może dasz jakaś fotę bo tą klimę z mojego i nowego Lancera znam i jest bajecznie prosta.

wojas_wa napisał/a:

Temp 17, czy 18 nie powinna "parzyć w stopy"


Ale to 17 i 18 stopni to nie jest temperatura powietrza z nawiewu ale temperatura która ma utrzymywać samochód więc jak w samochodzie jest 10 stopni będzie parzyło do puki nie będzie 17-18 nawet w ustawieniach manualnych. Daj na auto a buty też Ci podgrzeje tylko pierwsze szybę.

wojas_wa - 15-01-2010, 23:53

krzychu napisał/a:
Ale to 17 i 18 stopni to nie jest temperatura powietrza z nawiewu ale temperatura która ma utrzymywać samochód


Auto na teście poleciało Wawa Radom, a w środku było dużo powyżej 20 ki a na ustawieniach 17-18.
Fotkę zrobię koniec przyszłego tygodnia-od niedzieli potestuję to trochę na trasie do Wiednia, może się coś polepszy....

PS Konkurs na dobre wino trwa : co jest na rysunku na stronie 5-10 u góry :lol:
a jak ktoś by wiedział gdzie jest czujka temp w środku to też jakiegoś czeskiego browara odpalę po podróży :o

krzychu - 15-01-2010, 23:57

wojas_wa napisał/a:
gdzie jest czujka temp w środku


Powinien być obok kierownicy na prawo, powyżej kolana (taka kratka wycięta w desce) .

Reszt tekstu nie mogę zrozumieć ale właśnie łyknąłem trochę szkodzkiej z colą. Może masz uszkodzone pokrętło od temperatury i taje tak +5 to co jest na skali.

Anonymous - 16-01-2010, 00:04
Temat postu: Re: nowe intense plus
wojas_wa napisał/a:
Witam forowiczów w swoim pierwszym wpisie i proszę o kilka wskazówek.


Potwierdzam. Klima w Outlanderze to porażka. Ogrzewanie działa trochę bardziej przewidywalnie, ale cały czas tesknię za Accordem - tam się ustawiało raz temperaturę i można było zapomnieć. A w Outku trzeba kręcić gałami przez cały czas.

Przydałaby się jakaś aktualizacja "firmware", bo domyślam się, że sterownik klimy/ogrzewania jest programowalny...

wojas_wa - 16-01-2010, 00:10

krzychu napisał/a:
Powinien być obok kierownicy na prawo, powyżej kolana

dzięki schodzę do garażu sprawdzić, w instrukcji napisali, żeby na niej nic nie stawiać, to myślę, że nie jest obok kierownicy.
krzychu napisał/a:
Reszt tekstu nie mogę zrozumieć ale właśnie łyknąłem trochę szkodzkiej

ja też się leczę grzańcem i rzeczywiście trochę nieściśle, chodzi o rysunek ze strony 5-10 w instrukcji pokazujący gdzie ta czujka jest :lol: :lol: :lol:
venglin napisał/a:
Potwierdzam. Klima w Outlanderze to porażka
o kaczy dziób...to z klimą też będą jaja jak się niestety domyślałem.
...już tęsknie za moim Mondziakiem 140 tyś w 2 lata i zero stresu, zero usterek i precyzja...wszelkich ustawień...

krzychu - 16-01-2010, 00:17

wojas_wa napisał/a:

ja też się leczę grzańcem i rzeczywiście trochę nieściśle


To łykne jeszcze jedną może zrozumiem.

wojas_wa napisał/a:
chodzi o rysunek ze strony 5-10 w instrukcji pokazujący gdzie ta czujka jest


Chyba maja instrukcja a Twoja to 2 różne bajki :mrgreen:

Steff - 16-01-2010, 00:26

wojas_wa napisał/a:
krzychu napisał/a:
Powinien być obok kierownicy na prawo, powyżej kolana

dzięki schodzę do garażu sprawdzić, w instrukcji napisali, żeby na niej nic nie stawiać, to myślę, że nie jest obok kierownicy.
krzychu napisał/a:
Reszt tekstu nie mogę zrozumieć ale właśnie łyknąłem trochę szkodzkiej

ja też się leczę grzańcem i rzeczywiście trochę nieściśle, chodzi o rysunek ze strony 5-10 w instrukcji pokazujący gdzie ta czujka jest :lol: :lol: :lol:
venglin napisał/a:
Potwierdzam. Klima w Outlanderze to porażka
o kaczy dziób...to z klimą też będą jaja jak się niestety domyślałem.
...już tęsknie za moim Mondziakiem 140 tyś w 2 lata i zero stresu, zero usterek i precyzja...wszelkich ustawień...
to sie chyba będziemy od jutra łączyć w bólu razem ,wszystko mi pasowało w tym aucie poza tymi pokretłami rodem z Thalii w aucie za 120 koła wygląda bardzo kiepsko :lol:
o ile klimy dwu strefowej mi nie będzie brakować o tyle jak czytam o tych jajach w lato to aż sie boje czekać do wiosny :roll: :roll:

krzychu - 16-01-2010, 00:28

Steff napisał/a:

o ile klimy dwu strefowej mi nie będzie brakować o tyle jak czytam o tych jajach w lato to aż sie boje czekać do wiosny :roll: :roll:


Nie wiem czy Outki są gorzej zaprojektowane pod tym względem ja nie narzekam, w nowych Lancerach też nie narzekają co fakt przydał by się czujnik nasłonecznienia ale to nie znaczy że jest tak źle jak mówicie.

wojas_wa - 16-01-2010, 00:40

krzychu napisał/a:
wojas_wa napisał/a:
chodzi o rysunek ze strony 5-10 w instrukcji pokazujący gdzie ta czujka jest


Chyba maja instrukcja a Twoja to 2 różne bajki

sorki rysunek jest nastronie5-05 u góry, ale problem mi rozwiązałeś czujka jest nad prawym kolanem....tylko się q... pytam jak można na niej cośpostawić-cytat z instrukcji "nigdy nie wolno kłaść czegokolwiek na czujniku", gdzie pytam, na księżycu, czy w tanie nieważkości :lol: na Ziemi jest to niemożliwe ...

Steff napisał/a:
to sie chyba będziemy od jutra łączyć w bólu
jutro nadeszło :o :o
krzychu napisał/a:
ja nie narzekam,
wychodzi na to, że masz uszkodzone auto :o :o

Problem 2 :o delikatne operowanie sprzęgłem bez gazu-samochód rusza a na dwie przecznice rozlega się klekot jakby zawory urywało, zwróciłem na to uwagę sprzedawcy odbierając samochód z salonu, odp : za szybko pan puszcza sprzęgło...ja p....

Anonymous - 16-01-2010, 00:44

wojas_wa napisał/a:
venglin napisał/a:
Potwierdzam. Klima w Outlanderze to porażka
o kaczy dziób...to z klimą też będą jaja jak się niestety domyślałem.
...już tęsknie za moim Mondziakiem 140 tyś w 2 lata i zero stresu, zero usterek i precyzja...wszelkich ustawień...


Niestety, klima działa tak, że ciągle jest za ciepło, albo za zimno. Tak jak pisałem w jednym z poprzednich wątków, przyczyną jest prawdopodobnie brak czujnika nasłonecznienia, który występuje w innych samochodach i pozwala na szybszą reakcję klimy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group