Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Gaśnie
Anonymous - 16-01-2010, 15:23 Temat postu: [1G 90-94] Gaśnie Witam ponownie z problemem co jest nie tak że misiek jak jest zimny to gaśnie ale jak rozgrzeje się do temperatury normalnej to już co puszczę na luz traci oddech i gaśnie na zimnym jest wszystko ok co ciekawe na postoju jak mu przygazuje i popuszczę to nie zgaśnie??? Na gazie problemów nie ma
wuerce - 16-01-2010, 22:19
Podłączam się do tematu chociaż wiem, że przyczyn może być tysiące. Dodam tylko że u mnie ten objaw występuje sporadycznie tzn. jadę 15km w jedną stronę i gaśnie, a jak wracam to wszystko jest cacy i nie wiem od czego to zależy. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Wydałem już parę stówek na diagnozy i nic. U mechaników oczywiście nie gaśnie.
HouseM - 17-01-2010, 01:36
Beben sprecyzuj. Jak jest zimny to gaśnie czy jak jest ciepły to gaśnie ? trochę zamieszałeś.
Tak na szybko to TPS, Lambda, ISC, kondziorki w ECU. To typowi winowajcy dla tego modelu.
Adaho_krak - 17-01-2010, 10:37
HouseM napisał/a: | Tak na szybko to TPS, Lambda, ISC, kondziorki w ECU. To typowi winowajcy dla tego modelu. |
Dodałbym jeszcze nieszczelnośc dolotu
wuerce - 17-01-2010, 17:50
Jeśli o mnie chodzi to TPS działa, lambda wg mnie nie, a wg mechanika tak, ale czy nie powinno spalanie wzrosnąć do jakichś dziwnych wartości w takim wypadku? Przecież ona za to odpowiada. ISC wydaje się działać, kondziorki w ECU nie mam pojęcia, ale można by to zrobić. Dla mnie największym pytaniem pozostaje dlaczego tak nieregularnie to występuje. Co innego u bebena u którego występuje to zawsze.
Dodam że nie mam instalacji gazowej.
Obstawiam też nieszczelność tak jak mówi Adaho, chyba pierwsze co zrobię to sprawdzę uszczelki pod wtryskami. Niedawno robiłem remont silnika i uszczelek dolotu nie wymieniałem.
Anonymous - 17-01-2010, 17:51
A więc gaśnie na silniku rozgrzanym natomiast na zimnym chodzi bez problemu i oczywiście jak kolega wuerce zauważył u mechaników nie gaśnie lambda wymieniona była niedawno kondensatory wyglądają ok nie są ani wylane ani spuchnięte być może TPS bo za nic mi nie pokazuje napięcia. Oświeć mnie jeszcze co to jest ISC?
wuerce - 17-01-2010, 18:07
silniczek krokowy (Idle Speed Control)
MATi1G - 19-01-2010, 11:51
świece i kableWN były wymieniane?? jak gaśnie to jest bardzo dużo możliwości od ECU kondensatorów po TPS krokowy brudną przepustnice nieszczelność w dolocie az po świece i kable , badz problem z ładowaniem albo źle siedzacymi klemami
wuerce - 19-01-2010, 12:14
kable i świece nowe NGK, przepustnica czyszczona, wolne ustawiane, z ładowaniem, aku i klemami nie ma problemu. Poza tym to ostatnie nie tłumaczyłoby takich przypadłości tylko na ciepłym silniku.
Anonymous - 19-01-2010, 17:54
też tak myślę że może przewody WN wcześniej miałem problem z odpalaniem okazało się że świece były zaśniedziałe przeczyściłem i jest ok a przewody jakby nie było mają już 3lata jak ich nie ruszałem i chyba zdecyduje się na wymiane kondziorków w końcu by trzeba mimo że wyglądają przyzwoicie ale przynajmniej będę pewny że to nie to
Adaho_krak - 19-01-2010, 17:58
beben1982 napisał/a: | też tak myślę że może przewody WN |
Jeśli NGK to nie ma problemu, jeśli nie to zmień na NGK.
beben1982 napisał/a: | chyba zdecyduje się na wymiane kondziorków w końcu by trzeba mimo że wyglądają przyzwoicie ale przynajmniej będę pewny że to nie to |
Moje z zewnątrz eż wyglądały wyśmienicie, a od spodu wylane.
zenek_bb - 19-01-2010, 18:07
Niewiem czy Adaho Ci wspomniałem ale miałem to samo już po wszystkich ustawieniach i wymianach sond/świec/kabli/krokowych itp
Wszystko było cacy tylko jak się toczy misiek i wbijesz mu luz to wchodzi w ten tryb high idle czy jakoś tak, jak auto się toczy powyżej 5mil/h powinien mieć obroty koło 1100-1300, jak sie zatrzymuje auto spadają spowrotem na 850. Po co to? A no po to żeby nie tracić tyle przy "nieudolnej" zmianie biegów, żeby silnik niemusiał się męczyć cały czas z ustawianiem tych wolnych. Niedziała to gdy przepustnica jest brudna lub cokolwiek jest niesprawne.
Jak zresetowałem kiedyś niechcąco komputer a niemiałem czasu na uczenie go wolnych obrotów i pojechałem to taki efekt dało Sprawdzałem to jeszcze potem kilka razy, zawsze to samo jak jest źle nauczony to na luzie w czasie toczenia zgaśnie Mam to przetrenowane i ręczę za to 100% ;D Chyba że masz coś jeszcze niesprawnego.
Jak będę miał czas zamieszczę filmik jak to działa, można o tym poczytać m.in. w instrukcji od eclipsa
wuerce - 19-01-2010, 21:03
Wiem o czym mówisz zenek i u mnie też tak jest. Z resztą w większości japońców też tak jest. Problem w tym, że czasem nie wiadomo z jakiego powodu po prostu zgaśnie. Czasem nawet kilka razy pod rząd tzn. zgaśnie - odpalę, wbija na 1,5k obrotów i spada tak jak zawsze do 800, a potem w tym samym tempie do zera i tak aż mu się odwidzi i nie zgaśnie. Masakra jakaś.
zenek_bb - 19-01-2010, 21:48
przeprowadź jeszcze raz programowanie wolnych obrotów wg. strony Krzyżaka. Po nauczeniu wolnych obrotów warto zgasić silnik. Odczekać 10s. odpalić znów i przejechać się tak żeby wykorzystać pełen zakres obrotów i różne obciążenia. Na forum DSMTuners wyczytałem że po resecie komputera warto tak się przejechać (jak masz LPG to wtedy robisz wszystko na PB) wtedy podobno dodatkowo się ustawia. Ja tak zrobiłem, nie resetowałem kompa od września, zrobiłem 8tyś. km po europie i niezgasł mi na luzie nawet w niemczech przy 240km/h ;p jak to nie pomoże to może żeczywiście wina ECU albo mechaniki... trzeba by na przykład logi sprawdzić w trakcie pracy na wolnych obrotach i porównać ze zdrowym silnikiem np. wartość przepływu powietrza przez przepływkę, może jest gdzieś nieszczelność?
wuerce - 20-01-2010, 10:18
No ale po co skoro trzyma i chodzą tak jak mają. Chodzi tylko o to "czasem". Gazu nie mam. Błędy w kompie były i po resecie jeździł dobrze. Cały jeden dzień. Ja się boję nieszczelności, bo trzeba by wymienić każdą pierdołę żeby mieć pewność, że to nie to.
|
|
|