[XX-92]Colt C50 i starsze - regulacja wolnych obrotów
avangarda - 17-01-2010, 16:17 Temat postu: regulacja wolnych obrotów Problem nie z samą regulacją, bo ta dzięki stronce Krzyżaka okazała się dość banalna i jasna, ale po regulacji obroty zamiast się poprawić to wariują, na jałowym jak postoi chwilkę to idealnie opada na ustawione 850 rpm, ale w czasie jazdy przy zmianie biegów jakoś dziwnie się zachowują obroty, za wolno bądź za szybko spadają, czasem zatrzyma się wskazówka na 1500 i po chwili spadnie, albo skoczy od 1100 do 1500, wogóle cuda na kiju... Regulacja powtarzana 3 razy, łącznie z resetowaniem. Generalnie jest gorzej niż było, bo colciak miał niziutkie obroty na jałowym (500,600) ale oprócz tego żadnych problemów, a teraz takie atrakcje... Ma ktoś z Was pomysł jaka może być przyczyna?
Miroslaw1305 - 17-01-2010, 16:24
być może potrzebna jest (nauka wolnych obrotów).Napisane jest że był reset a nie nauka wolnych obrotów .Być może to samo wg ciebie .
avangarda - 17-01-2010, 17:54
Miroslaw1305 napisał/a: | Napisane jest że był reset a nie nauka wolnych obrotów | reset plus nauka wolnych obrotów, czyli silnik na biegu jałowym do klkukrotnego załączenia wentylatora.
Dziś powtórzyłam naukę obrotów ale na zimnym silniku, podczas niej silnik lepiej się zachowywał, tzn zero skoków, już myślałam, że będzie okej, odczekałam ok. 15 minut do całkowitego zagrzania i załączenia się wentylatora, ale podczas jazdy znów to samo, tak jakby krokowy albo przepustnica sama jakoś podtrzymywała sobie obroty, choć zupełnie nie potrzebnie, między zmianą biegów wskazówka opada, przytrzymuje się na ok. 1500 zazwyczaj. Po zrzuceniu na luz np. z dwóch tysięcy to samo się dzieje, opada, zacina się na chwilę i później spada do ustawionych obrotów czyli 850. Czy to jest właściwe zachowanie, ktoś tak ma?
szkodnik - 18-01-2010, 23:22
Jeśli prędościomierz pokazuje poprawnie to nie uległ awarii czujnik, ale z tego co wiem do komputera nie idzie prędkość a obroty które brane są z czujnika w aparacie zapłonowym
avangarda - 18-01-2010, 23:41
szkodnik napisał/a: | Jeśli prędościomierz pokazuje poprawnie to nie uległ awarii czujnik | niby tak ale wszystkie inne objawy wskazują idealnie właśnie na to, że ten czujnik "zaczyna" się sypać, zaczyna, bo podobno następuje to okresowo a nieprawidłowości występują wyłącznie kiedy samochód jest w jakimkolwiek ruchu, w momencie zatrzymania do zera wszystko jest w normie
Maretzky85 - 19-01-2010, 09:09
Może trzeba TPS dobrze ustawić ?
avangarda - 19-01-2010, 10:35
Maretzky85, TPS ustawiony myślę, że prawidłowo, mierzone napięcie wynosi idealnie 0,5V
wojmi1 - 23-01-2010, 11:22
ustaw zapłłon - kąt wyprzedzenia zapłonu na zmasowanym ECU /przy wtryskach/ a na gaźniku bez masowienia / -- sprawdż wężyki podsysania bo może być tu problem ---- w gaźnikowych rozwiazaniach jest pneumatyczny przyspieszacz zapłonu.
avangarda - 23-01-2010, 13:46
wojmi1 napisał/a: | sprawdż wężyki podsysania bo może być tu problem | wężyk drożny, generalnie problem się wyjaśnił, tak działa podbijanie obrotów w c5x i to objaw normalny, który ujawnił się w moim colcie dopiero po regulacji przepustnicy...
wojmi1 - 26-01-2010, 12:21
to jest silnik 4g15 8 zaworowy na wtrysku lub na gaźniku --- i skoki na wolnych w tak dużym zakresie to nie standart tylko zaniedbanie --- ustaw zapłon i po problemie
Jak włacza się wentylator to rosną obroty silnika na wolnych lub gdy wciśniesz hamulec ale gdy stoi
na "jałowym" to powinny być stabilne max ruch to 0k +- 150 obrotów
c5x -- tu nie jest wskaźnikiem bo silnik monowany był w np lancerze c12v . Pozdrawiam /akurat 4g15 znam b. dobrze /
avangarda - 26-01-2010, 17:10
wojmi1 napisał/a: | to jest silnik 4g15 8 zaworowy na wtrysku lub na gaźniku --- i skoki na wolnych w tak dużym zakresie to nie standart tylko zaniedbanie --- ustaw zapłon i po problemie | motorek na wtrysku, to nie są skoki tylko podczas jazdy (toczenia się) na luzie wygląda to rzeczywiście jak jakieś "podtrzymanie" obrotów, w sensie, że nie schodzi wskazówka do 850 tylko przytrzymuje się na ok. 1,3k.
wojmi1 napisał/a: | Jak włacza się wentylator to rosną obroty silnika na wolnych | wręcz odwrotnie chyba, przecież jak się wariat włącza na postoju na jałowym to obroty spadają z racji większego pobierania prądu.
wojmi1 napisał/a: | gdy wciśniesz hamulec ale gdy stoi
na "jałowym" to powinny być stabilne | gdy tak zrobię to są stabilne, 850 rpm. wojmi1 napisał/a: | ustaw zapłon i po problemie | co ma kąt wyprzedzenia zapłonu do tego, czy gdyby coś z nim było nie tak to colciak odpalałby przy minus 15 po dwóch dniach stania bez zakaszlnięcia? Czy my się rozumiemy dobrze kolego wojmi1?
|
|
|