Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] awaria zaworu, a ustawienie rozrządu
tomeks - 17-01-2010, 21:18 Temat postu: [1G 90-94] awaria zaworu, a ustawienie rozrządu Witam, od niedawna jestem właścicielem Eclipsa 1g z silnikiem 2.0 DOHC 4G63. Od kupna w aucie miałem źle ustawiony rozrząd (standardowe objawy: drgania, nierówna praca, brak mocy), wiem, że poprzedni właściciel przejechał na takim rozrządzie ok 10 000 km, ja może ze 2000 km.
Oddałem auto do mechanika, który robił już rozrządy w Mitsubishi. Niestety nie wymieniałem el. rozrządu, a jedynie prosiłem o ustawienie. (Wg poprzedniego właściciela, elementy rozrządu były niedawno wymieniane, ich dobry stan potwierdził mechanik).
Po odebraniu samochodu silnik chodził równo, dobrze wkręcał się na obroty. Niestety, po przejechaniu kilku kilometrów, znowu zaczął drgać i słabnąć. Po kilkunastu km już ledwo jechał. Pojawiły się drgania w całym zakresie obrotów, ich siła stopniowo wzrastała, z wydechu zaczęło strzelać, jakby z czopera bez tłumika.
Na początku mechanik powiedział, że pewnie padł napinacz paska rozrządu. Rzeczywiście pasek był zupełnie luźny. Jednak po rozkręceniu stwierdził, że rozrząd się nie przestawił (napinacz był ok), a okazało się, że padł zawór wylotowy na jednym z cylindrów.
W związku z powyższym mam kilka pytań:
1. Czy dobrze ustawiony pasek rozrządu może być luźny??
2. Czy, jeżeli pasek był luźny w wyniku np złego dokręcenia lub ustawienia napinacza, mogło to spowodować uszkodzenie zaworu?
3. Jakie może być inne wytłumaczenie uszkodzenia zaworu zaraz po wyjechaniu z warsztatu? Dodam, że wcześniej, mimo źle ustawionego rozrządu, osiągnąłem kilka razy obroty rzędu 7 tys/min, a podczas powrotu od mechanika miałem maks. jakieś 5 tys.
Proszę o pomoc i informacje.
Tomek z Gdańska
barteski - 17-01-2010, 22:46
1 pasek niema prawa byc luzny
2hm dopuki nieprzeskoczył na zebach niemiał prawa kolizji zawór tłok , uszkodzenie zaworu w jakim sensie ?? - skrzywiony??- wypalony??
3 jak zdiagnozowano uszkodzenie ???zerwana głowica i ogledziny czy tak z wieszku i brak cisnienia??
Anonymous - 17-01-2010, 22:50
BŁĄD mechanika,sorki.Nie ma innego wytłumaczenia.
tomeks - 17-01-2010, 23:05
Zawór jest prawdopodobnie skrzywiony, albo jedynie zablokowany (tak mi powiedział, ja się na mechanice słabo znam), facet mi powiedział, że sprawdzał ciśnienie na cylindrze i uciekało. Wypalony nie jest.
[ Dodano: 18-01-2010, 01:00 ]
Jeszcze jedno. Czy da się udowodnić ewentualną winę mechanika?
[ Dodano: 18-01-2010, 20:34 ]
Byłem u mechanika, okazuje się, że rozrząd się nie ruszył, tylko jeden z zaworów wylotowych się zblokował, być może na skutek awarii popychacza hydraulicznego (wtedy jest szansa, że zawór jest cały), może się upalił.
Pewne jest, że nie było kolizji zawory-tłok, na co wskazuje choćby to, że tylko jeden zawór z pary wylotowych i tylko na jednym cylindrze jest zablokowany w otwartej pozycji. Do tej pory nie zdjęto wałka rozrządu a sprawdzenia dokonano jedynie z góry i z użyciem sprężarki.
Ciekawi mnie jednak, czy w pewnych fazach pracy rozrządu może być luźny pasek?? berteski pisze, że nie. Ma ktoś inne zdanie?? Dodam, że nie chodzi o taki duży luz żeby pasek mógł przeskoczyć.
MATi1G - 19-01-2010, 11:48
tomeks napisał/a: | Ciekawi mnie jednak, czy w pewnych fazach pracy rozrządu może być luźny pasek?? berteski pisze, że nie. Ma ktoś inne zdanie?? Dodam, że nie chodzi o taki duży luz żeby pasek mógł przeskoczyć. |
Nie ma prawa być luźno on ma siedziec w rowkach idealnie i być na pięty
Adaho_krak - 19-01-2010, 12:31
Panowie po co się powtarzać na temat rozrządu, wystarczy link: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47004 Tu znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie odnośnie luźnego paska.
|
|
|