[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Miernik temperatury silnika- błąd 21
pruslaw - 19-01-2010, 19:24 Temat postu: [CA1A 1.3] Miernik temperatury silnika- błąd 21 Witam wszystkich.
Ostatnio jechałem trasę (około 50km w jedną stronę i po 20m minutach powrót.) Przez całą trasę silnik nie mógł się nagrzać. Wskazówka pokazywała poniżej dolnej kreski w czasie jazdy. Gdy się na chwilę zatrzymałem to na postoju wskakiwała odpowiednia temperatura.
Po przejechaniu około 20 km zapaliła się kontrolka Check engine. Po ponownym uruchomieniu silnika już się nie zapalia. Gdy wracałem też po około 20 km ten sam schemat. Check engine ponowne uruchomienie silnika i można było jechać dalej. Silnik przez cały czas się nie dogrzewał.
Aha na zewnątrz była temperatura z _5 może -6 stopni.
Sprawdziłem jakie błędy ECU wywala i pokazał błąd 21- czyli wg tabeli na stronce Krzyżaka miernik temperatury.
Czy to oznacza wymianę miernika?? Gdzie on się dokładnie znajduje??
Dodam jeszcze, że colcik spala powyżej 10l w trasie(zimą) a w mieście to ...
Jesienią spalanie nie przekraczało 8l w trasie (przy spokojnej jeździe) chociaż to i tak dużo za dużo
robertdg - 19-01-2010, 21:21
pruslaw, wymien termostat
l_i_p_a - 19-01-2010, 21:26
A nie chodzi tutaj o czujnik temp. płynu chłodzącego? sprawdź może czy wszystko z nim ok.
chodzi o ten z prawej z wejściem pod kostke. sprawdź może kostka spadła?
pruslaw - 19-01-2010, 21:36
Termostat już mam w najbliższej wolnej chwili zabieram sie za wymianę.
l_i_p_a napisał/a: | A nie chodzi tutaj o czujnik temp. płynu chłodzącego? sprawdź może czy wszystko z nim ok.
chodzi o ten z prawej z wejściem pod kostke. sprawdź może kostka spadła? |
l_i_p_a a mógłbyś jaśniej to sprecyzować??
l_i_p_a - 19-01-2010, 21:46
błąd 21 odpowiada za ten czujnik, sprawdź czy może kostka nie odpięła się albo czujnik może padł? musisz sprawdzić oporność czujnika. Wykręcić go podłaczyć multimetr, zanurzyć do wody w odpowiednich temp.
0 st. C to 5,8 komów
20 st. C to 2,4 koma
40 st. C to 1,1 koma
80 st. C to 0,3 koma
masz to w manualu układ paliwowy(fuel system) 13-44
robertdg - 19-01-2010, 21:56
pruslaw napisał/a: | Przez całą trasę silnik nie mógł się nagrzać |
pruslaw napisał/a: | Gdy się na chwilę zatrzymałem to na postoju wskakiwała odpowiednia temperatura |
pruslaw napisał/a: | Silnik przez cały czas się nie dogrzewał |
pruslaw napisał/a: | colcik spala powyżej 10l w trasie(zimą) | Panowie to sa wszystkie podstawowe objawy padnietego termostatu, jak po wymianie termostatu dalej bedzie sie swiecic CE wtedy bedzie sie sprawdzac/wymieniac czujnik, zaczyna sie od podstawowych rzeczy a pozniej drazy sie dalej
P.S. prosze przy okazji sprawdzic poziom plynu chłodniczego, to tez daje podobne objawy
l_i_p_a - 19-01-2010, 22:00
Nie zaprzeczam wcale. Jak masz termostat to działaj
pruslaw - 30-01-2010, 16:05
Wyjąłem właśnie stary termostat i różni się on od tego który wcześniej zakupiłem. Czy mogę śmiało wstawiać nowy?? Czy musi być identyczny jak ten stary??
[ Dodano: 30-01-2010, 16:06 ]
http://img52.yfrog.com/i/300120105144.jpg/
http://img59.yfrog.com/i/300120105146.jpg/
[ Dodano: 30-01-2010, 16:07 ]
Coś nie mogę wstawić zdjęć, nie wiem czemu to daje linki.
[ Dodano: 30-01-2010, 16:08 ]
robertdg - 30-01-2010, 16:35
pruslaw, jeżeli srednica zewnetrzna głowki jest taka sama, oraz temperatura otwarcia to bez problemu mozesz go wkladac, kupil bys termostat innego producenta i tez by wygladal inaczej, to sa tylko rozbieznosci konstrukcyjne, zasada dzialania ta sama, kołnierz musi byc odpowiedniej srednicy, wiec zmierz średnice zewnetrzna kolnierza, sparwdz temperature, albo porównaj ze starym, zakladaj uszczelke i montuj w taki sam sposob w jaki wymontowales stary
pruslaw - 30-01-2010, 17:35
Termostat był trafiony. Uszczelki praktycznie w ogóle nie było. Nowy wstawiony, wymieniłem też płyn. Tak się tylko zastanawiam nad jedną rzeczą jeszcze. Nie udało mi się wykręcić tej śrubki na imbus żeby płyn się przez nią przelał i nie wiem czy nie będzie zapowietrzona pompka. Niektórzy pisali na forum, że układ się odpowietrza sam, inni że trzeba przez tę śrubkę. Myśląc logicznie to gdyby się odpowietrzał sam to by nie było odpowietrznika. Sam już nie wiem.
W każdym razie dziękuję wszystkim jak na razie za pomoc. Zobaczymy czy po resecie ECU błąd czujnika się jeszcze pojawi. Chociaż swoją drogą to i tak go sprawdzę jak będę u koleżki, który ma do tego sprzęt.
Szkoda tylko, że na razie nie mogę się jakoś swobodnie przejechać kikanaście kilometrów bo śniegu nasypało z 40cm jak nie więcej.
[ Dodano: 06-02-2010, 20:19 ]
Od czasu wymiany płynu w chłodnicy samochód dziwnie się zachowuje. Na zimnym silniku jak się jeszcze nie rozgrzeje to czasem nie ma siły jechać a na luzie gaśnie.
Czy przyczyną takiego zachowania może być zapowietrzony układ chłodzący?? Jak już wyżej pisałem nie udało mi się odkręcić śruby odpowietrzającej podczas wymiany płynu.
|
|
|