Carisma - Techniczne - Prośba o diagnozę mrugania
walker1980 - 20-01-2010, 16:50 Temat postu: Prośba o diagnozę mrugania hej wszystkim. Pokrótce przypomnę o co chodziło. Autko odpala ok i w momencie wyłączania ssania zaczynają zdychać gary. Wymieniłem filtr paliwa,powietrza,świece i przewody,pompa wygląda na ok bo chodzi, i dalej to samo. Zrobiłem dzisiaj to mruganie które polecił kolega pawelsonx, więc jeśli ktoś z tego coś zrozumie to proszę o pomoc.(gdyby nagranie było lipne to dajcie znać i coś wykombinuję)
http://www.youtube.com/watch?v=wThCOpfAGbQ
l_i_p_a - 20-01-2010, 16:59
Błąd 51 pierwszy według tego wystarczy kilka sekund bo masz jeden błąd który się zapętla. ale nie wiem za co jest odpowiedzialny poszukaj. albo niech ktoś podpowie. Masz ABS?
walker1980 - 20-01-2010, 17:20
mam ABS, który jak dotąd działał, ale nawet gdyby coś z nim to raczej nie miałoby to wpływu na pracę silnika ale fakt że ta pierwsza migająca kontrolka to od ABS-u
l_i_p_a - 20-01-2010, 17:32
Pierwsza kontrolka od lewej wymrygyje błąd 51. nic innego nie jestem w stanie pomóc.
chmielu115 - 20-01-2010, 17:33
jak tak ci mrugają te kontrolki to raczej wszystko masz ok.
walker1980 - 20-01-2010, 18:12
To teraz nie wiem czy się cieszyć bo dalej jestem w kropce i nie wiem czego jeszcze się czepić co by dojść z autem do ładu. Mimo to dziękuje wszystkim za zainteresowanie i gdyby się coś jeszcze nasunęło to piszcie śmiało.
chmielu115 - 20-01-2010, 19:00
a silniczek krokowy sprawdzałeś???
walker1980 - 20-01-2010, 20:09
nie sprawdzałem, a można jakoś domowym sposobem? czy jednak warsztat mnie nie ominie
gigant87 - 20-01-2010, 23:04
są dwie żółte kontrolki
ta po lewej od czego jest? a ta po prawej?
banzai54 - 20-01-2010, 23:22
Jak to od czego? Ta z lewej jest kontrolką ABS, a z prawej kontrolka od komputera głównego.
Główny ecu nie pokazuje żadnych błędów, więc to co się dzieje u Ciebie to raczej nie jest winą elektryki, może coś mechanicznego. A ABS na pewno działa? Błąd 51 to "valve power supply" coś z zasilaniem absu dzieje się nie tak, zajrzyj pod wtyczkę może zaśniedziała.
gigant87 - 20-01-2010, 23:37
Sprawdź dobrze ten ABS.
walker1980 - 21-01-2010, 15:23
w zeszłym roku wymieniałem czujnik ABS bo nie działał a mimo to przejeździłem ponad pół roku więc nawet gdyby coś z nim to nie rzutuje to na pracę silnika, a co do tego silniczka krokowego to on chyba jest odpowiedzialny za niskie obroty a gdy auto zaczyna mi gasnąć to nawet na wysokich obrotach nie mogę go wyratować. I jeszcze pytanko :
czy sonda lambda mogła by być przyczyną takich objawów?(choć powinno wyjść na mruganiu)
i czy przy samej pompie paliwa jest coś co da się przeczyścić a mogło by hamować właściwy przepływ
tadek-l - 21-01-2010, 20:22
Miałem podobnie w swojej sigmie. Po wymianie filtra powietrza oraz uszczelnienia dolotu powietrza jest wszystko O.K.
gigant87 - 21-01-2010, 21:19
Może ten czujnik ABS tak miga, bo nie skasowałeś poprzedniego błędu.
Jak będzie ciepły silnik, to otwórz maskę, pododawaj trochę gazu i posłuchaj, czy rzeczywiście nie łapie jakiegoś lewego powietrza etc.
banzai54 - 21-01-2010, 21:57
Nie wiem jak w Carismie, ale w passacie b3 przy pompie są siteczka, tutaj zapewne też. Jeździłeś na ukraińskim paliwie? Mój passek jeździł i rozpuściły się gumki na których chodziła pompa, czasem działało wszystko okej, a czasem gasnął przy dodawaniu gazu i różnych innych. Jak masz czas to dobierz się do tej pompy i zajrzyj, albo podjedź do jakiegoś mechanika niech zmierzy wydajność pompy.
|
|
|