To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - 4x4

tomaszhereda - 21-01-2010, 12:28
Temat postu: 4x4
Mam Mitsubishi Eclipse 1g z napędem 4x4 . Czy jest możliwość odłączenia napędu ?? bo w zimie jeździ sie strasznie ;) z góry wielkie dzięki ...
wuerce - 21-01-2010, 14:19

OMG! Pierwszy raz słyszę taką teorię! Ale zanim padnę to powiem, że jako takiej możliwości odłączenia nie ma. Jedynie musiałbyś zaingerować w tylny dyf, albo jakieś inne ręczne metody, zależy jaka jest budowa tego ustrojstwa. Obadam w manualu. Ale jak się gdzieś zakopiesz to będziesz żałował. Można wiedzieć dlaczego Ci się strasznie jeździ?
zenek_bb - 21-01-2010, 15:05

Jest możliwość ale kosztowna i ciężka do zamontowania/zdemontowania. Z napędem na 4 koła trzeba nauczyć się jeździć poprostu, wtedy pomaga właśnie w zimie :) Polecam lekturę na internecie typu techniki jazdy samochodem z napędem na 4ry koła.

z drugiej zaś strony jak naprawdę źle Ci się jeździ możemy się zamienić samochodami, bo jak w zimie Ci 4x4 przeszkadza to poco wozisz ze sobą te kilkaset kilo dodatkowego złomu w ciągu lata? ;p chyba że często ostro startujesz od zera do 100 ;p

wuerce - 21-01-2010, 19:42

no właśnie - i spalasz dodatkową wachę ;)
tomaszhereda - 21-01-2010, 20:10

Dzięki za pomoc ...;) problem w tym , że jak dodam momentalnie gazu to "tyłek" zaczyna mi trochę latać , na zakrętach jest to samo ... Może to ma jakąś przyczynę ??
HouseM - 21-01-2010, 22:42

To tylko taka luźna teoria ale czy przypadkiem nie kupiłeś Eclipse-a z zaspawanym transferem ? Tak właśnie by się to objawiało .

... myśląc na głos stwierdzam ,że możliwe by było tego typu blokowanie się tyłu gdyby np olej w transferze był stary ... albo był by o złych parametrach (tężeje w niskich temperaturach) ... Takie myśli wpadają mi teraz na szybko do głowy.

może się przyda http://www.plymouthlaser.com/tcaseflu.htm (wymiana oleju)

barteski - 22-01-2010, 00:12

tomaszhereda, ja obstawiam ze cos jest nietak 4x4 ma jechac jak przyklejony a nie latak jak tylno napędówka przegladnij gdzies na jakims serwisie ten cały układ nim go zaczniesz demontowac bo to jest fajna sprawa 4x4 a HouseM, morze celnie trafic ja blokowałem podobnie dyfer w 200sx co było fajne tylko przy wariacjach na mokrej nawierzchni a na codzien zmora niesamowita
zenek_bb - 22-01-2010, 09:52

ej ludzie no bez jaj jak gościowi lata dupa w zimie to MUSI być coś nietak, przecież ecli jest tak zrobiona że masz rozkład masy przód/tył coś koło 55/45% a napęd 4x4 oryginalnie wg. manuala jest rozdzielony równiutko 50/50% i siłą fizyki niema prawa dupa latać...

tomaszhereda leć do stacji diagnostycznej (na przykład norauto wystarczy), albo podnieść auto albo na rolkach hamowanych sprawdzić układ napędowy... niewiadomo jaki "spec" był przy Twoim Cliperku... :(

tomekk - 22-01-2010, 16:26

ja bym sprawdził geometrię pojazdu i ją ustawił prawidłowo - z reguły to koszt 70zł za oś, tylko, że nie jestem pewien, czy w eclipsach tak się da, ale powinno.
A swoją drogą tomaszhereda, nieźle wypaliłeś, wiele osób marzy o 4x4 a Ty chcesz się pozbyć :p
pozdrawiam i nie usuwaj, tylko usprawnij;)

[ Dodano: 22-01-2010, 16:30 ]
aha, jakie masz opony? 4 takie same i stan bieżnika taki sam?

tomaszhereda - 22-01-2010, 21:00

Macie racje klubowicze ;) Pobawię się trochę z tym napędem i doprowadzę go do stanu używalności , a odnośnie opon to stan bieżnika jest taki sam ... :biggrin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group