To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY2A 1.5] 2 pytania serwisowe

bastek - 21-01-2010, 19:17
Temat postu: [CY2A 1.5] 2 pytania serwisowe
witam
poproszę o krótką odpowiedź
ile max. oleju można wlać do silnika 1,5 (lub czy zmieści się tam 4,9 litra)?

czy można obejrzeć stan klocków hamulcowych bez zdejmowania kół, oraz "sprawdzić stan zużycia ukłądu hamulcowego" bez zdejmownia kół?

dzięki z góry za odpowiedzi

Anonymous - 21-01-2010, 20:20

bastek1 napisał/a:
ile max. oleju można wlać do silnika 1,5

4.2-4.3

....jakiś kolejny wałek? :wink:
bo na temat ham. już się nie będę wypowiadać :)

banzajek - 21-01-2010, 20:25

AD.2 - jesli masz odpowiednie felgi (duze szpary to mozna pogladowo ocenic. ewentualnie na podnosniku tez cos zobaczysz, jednak nie jest to najwygodniejsze.

AD.1 powinienes miec to w instrukcji obslugi w danych technicznych (u mnie rozdzial 9-12) .W Evo jest tak : Miska olejowa 4.8 L filtr oleju 0.3 l chlodnica oleju 0.5 l. U Ciebie powinno byc odpowiednio mniej,ale nie wydaje sie zeby wartosc 4.9 litra byla nadmierna. Czyzby duzy rachunek w serwisie? :D

Trik - 21-01-2010, 20:47

AD 1. 4,2 do 4,3L jest w papierach. ja wlewam 4 i jest na środku.
AD 2. jak masz dobre felgi alu to możesz sobie oglądać, na stlówkach to albo kanał albo zdejmowanie kół. wszelkie przewody hamulcowe to raczej do mechanika, hydraulik nic tu nie zadziała :mrgreen: . Po za tym przy rocznym przeglądzie ew przy 20Kkm serwis Ci to zreferuje. Po Twoim spalaiu widać, że delikatnie traktujesz nie tylko benzynkę ale pewnie też hamulce. Jeśli wizja 450PLN za klocki w ASO Ciebie martwi (w sumie niema co się krepować też wolałem zejść z ceny), kup jakiś tańszy zestaw na zapas np. któryś z polecanych przez kolegów.

bastek - 21-01-2010, 21:21

na przegląd zawizłem swój olej 5l.
oddali 0,1 litra
sparwa druga nie odkręcali kół na przeglądzie
moje pytania do serwisu odnośnie tego - i odpowiedzi

"wlaliśmy więcej oleju" - dlatego pytam, czy fizycznie się zmieści ( a nie mam pod ręką instrukcji)

nie odkręcali przynajmniej 1 koła (była śruba zabezpieczająca, nie chcieli kluczyka)
odpowiedź - mamy taką możliowść żeby zbadać stan techniczny kostek bez odkręcania kół
felgi stalowe 15 cali (ciasno na palec pomiędzy zaciskiem hamulaca a felgą)

kręcą czy mówią prawdę?
(na marginesie nie sprawdzili jeszcze innych rzeczy, ale do tego się przyznali, że nie sparwdzili)

banzajek - 21-01-2010, 21:42

z ciekawosci ile dales za taki "fachowy" przeglad? Mozesz uderzac ze sprawa do MMC - ASO maja bardzo jasne wytyczne co i w jaki sposob maja zrobic(tak mi mowili w AutoGT :P ) Co do oleju to fizycznie sie zmiesci,ale przelanie oleju wcale nie jest dobre dla silnika. wiec cos kombinuja chlopaki strasznie.
bastek - 21-01-2010, 21:49

na razie rozmowy i może jakiś kompromis będzie
kilka słów w wątku o przeglądach napiałem
pieczątka w książce 300 zł....

Luk - 21-01-2010, 22:58

bastek1,
czy jak wyjechałeś z serwisu to zauważyłeś że lepiej Ci hamuje (dużo ostrzej)? Ja tak miałem po przeczyszczeniu hamulców przez serwis, efekt zanika po parunastu hamowaniach, ale świadczy o tym, że coś z hamulcami robili :)
Czy w tych 300 zł jest przegląd powłoki lakierniczej (osobna pieczątka)?

Lestat - 22-01-2010, 07:29

Luk napisał/a:
Ja tak miałem po przeczyszczeniu hamulców przez serwis
bez zdjecia kol nie da sie tego zrobic a skoro:
bastek1 napisał/a:
nie odkręcali przynajmniej 1 koła (była śruba zabezpieczająca, nie chcieli kluczyka)
odpowiedź - mamy taką możliowść żeby zbadać stan techniczny kostek bez odkręcania kół

to chba nic mu z hamulcami nie zrobili...a te mozliwosci to albo podniesli auto i jakos tam zerkneli albo dali go na rolki ;-)

bastek1 napisał/a:
wlaliśmy więcej oleju" - dlatego pytam, czy fizycznie się zmieści ( a nie mam pod ręką instrukcji)
a jak wyglada wskazanie na bagnecie?? I skad wiesz ze oddali 0,1 - przelales do jakiejs menzurki??
bastek - 22-01-2010, 09:04

Luk napisał/a:
czy jak wyjechałeś z serwisu to zauważyłeś że lepiej Ci hamuje (dużo ostrzej)?


nie wiem. śnieg był taki, że nic się nie dało testować :)
Luk napisał/a:
Czy w tych 300 zł jest przegląd powłoki lakierniczej (osobna pieczątka)?

nie miałem książeczki. wysłąłem po0cztą, czekam na zwrot
ulrik napisał/a:
a jak wyglada wskazanie na bagnecie?? I skad wiesz ze oddali 0,1 - przelales do jakiejs menzurki??


miałem 4l+1l. zostało ok. 0,1-0,15 we flaszce 1-litrowej
na bagnecie nie sprawdzałem. zimno. nie chce mi się rano. a jak wrócę, olej ciepły nie chce mi się czekać aż śceiknie.
jak się zrobią normalne warunki, sprawdzę

Uwex - 22-01-2010, 09:56

bastek1 - no to naprawdę strasznie olali ten "przegląd" . W zasadzie zrobili tylko to co sam byś mógł zrobić bez problemu - wymienili olej . Jeśli by wlali 4,9 l oleju to na 100% musiało by być powyżej max. na miarce . Pojemność układu to 4,3l. - nigdy nie zdarzyło mi się , żeby weszło tyle oleju ( do żadnego auta ) ile ta pojemność wynosi . Przy 4,3 to max. wejdzie 4,2 . Czyli wg. ASO masz wlane o 0,7l za dużo . Ja bym czym prędzej to sprawdził - nie jest dobre jeżdżenie z za wysokim stanem oleju . Ale przypuszczam , że tego oleju w swoim silniku nie znajdziesz . Co do reszty przeglądu - to powinni Ci dać coś w rodzaju raportu w wyszczególnieniem co zostało zrobione ; m.in. powinno to być :
- smarowanie zawiasów drzwi
-kontrola i czyszczenie układu ham.
-kontrola (ewent. uzupełnienie) stanu płynów
-kontrola akumulatora
-kontrola , czyszczenie lub wymiana filtrów ( paliwa i p.pyłkowy)
-kontrola powłoki lakierniczej
to z tych najważniejszych .

bastek - 22-01-2010, 12:21

Uwex napisał/a:
smarowanie zawiasów drzwi

nie było
Uwex napisał/a:
kontrola (ewent. uzupełnienie) stanu płynów

było
Uwex napisał/a:
kontrola , czyszczenie lub wymiana filtrów ( paliwa i p.pyłkowy)

było
Uwex napisał/a:
kontrola powłoki lakierniczej

nie wiem

jeszcze kontrola ciśń w oponach (nie było, upuściłem wcześneij do 1,7 zostało)
kotrola koła zapasowego (leżało w bagażniku przywalone skrzynkami z owocami i dziurawym workiem z orzechami)
Uwex napisał/a:
Ja bym czym prędzej to sprawdził - nie jest dobre jeżdżenie z za wysokim stanem oleju

wiem
Uwex napisał/a:
Ale przypuszczam , że tego oleju w swoim silniku nie znajdziesz

też tak przypuszczam

po prostu I przegląd test na wiarygodność serwisu
nie zdał.....
teraz coś dzwonią, próbuja mętnie wyjaśnić,
nie to, żeby się awanturować, do MMC pisać.....
po prostu - nie korzystam i będę się starał nie korzystać z ich usług.....

Luk - 22-01-2010, 12:27

bastek1 napisał/a:
Uwex napisał/a:
kontrola powłoki lakierniczej

nie wiem


A to ważne (osobna pieczątka w książce) dla utrzymania gwarancji na blachy. W sensie, że ważna jest ta pieczątka, nie przegląd :D
Nie wiem, czy masz w okolicy inne ASO, ale rzeczywiście z tego to ja bym już nie korzystał...

piomic - 22-01-2010, 16:13

bastek1 napisał/a:
nie odkręcali przynajmniej 1 koła (była śruba zabezpieczająca, nie chcieli kluczyka)
odpowiedź - mamy taką możliowść żeby zbadać stan techniczny kostek bez odkręcania kół
felgi stalowe 15 cali (ciasno na palec pomiędzy zaciskiem hamulaca a felgą)
Do mnie serwis (Kielce) dzwonił po 15min od zostawienia samochodu, że bez kluczyka do felg niczego nie zrobią i będzie potrzebny nowy termin przeglądu. Powiedziałem im gdzie jest kluczyk i sobie poradzili. :wink: A przy fabrycznych 18-tkach mieliby sporo luzu do zaglądania.
Anonymous - 22-01-2010, 23:06

Za przeproszeniem, takie ASiO i taką obsługę to bym........na pewno bym nie zapłacił za taką usługę, napisz do centrali,może coś zrobią w tym kierunku. Natomiast co do przelanego oleju, jestem ciekaw, czy pokryją koszty naprawy silnika po takiej wymianie oleju, to jakaś masakra. Dla porównania,mi weszło 4,2 pod max na bagnecie:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group