To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Brak wolnych obrotów na LPG

gonzoo - 22-01-2010, 00:40
Temat postu: [E52A 1.8] Brak wolnych obrotów na LPG
witam panowie od miesiace jestem posiadaczem galanta .Prosil bym o pomoc ! auto traci wolne obroty na gazie na miescie dojezdzajac do swiatel wciskam sprzeglo i gasnie.. na benzynie jest lepiej ale tez nie tak jak powinno byc.. co to moze byc???
luki_84 - 22-01-2010, 05:53

Pierwsze pytanie jaka to instalacja?
Sekwencja? Czy II-gen, czyli mikser+silniczek krokowy?

Jeśli gaśnie na wolnych to na początek wymieniłbym filtr fazy ciekłej- przed parownikiem.

hubert_galant - 22-01-2010, 08:16

luki_84 napisał/a:
Pierwsze pytanie jaka to instalacja?
Sekwencja? Czy II-gen, czyli mikser+silniczek krokowy?

Jeśli gaśnie na wolnych to na początek wymieniłbym filtr fazy ciekłej- przed parownikiem.


Luki, zacznijmy od zadania mu pytania czy "nauczył" go wolnych obrotów po wyjęciu aku, było już pare takich tematów. :) zaraz wkleje jak coś link :)

[ Dodano: 22-01-2010, 08:19 ]
wyczyścić układ dolotowy, łącznie z przepustnicą

ustawienie tps
-Ustawić wstępne wychylenie przepustnicy na 0.45mm.
-Zdjąć wtyczkę z TPS.
-poluzować tps
-Do pinów bodajże 1. i 2. (1-czarny) podłączyć omomierz. będzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
-przekręcać TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
-przekręcać znowu TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
-Założyć wtyczkę TPS

można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V

jałowe obroty
-Silnik rozgrzany na max, koła na wprost, bieg automatu na P lub N, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone.
-Podłączyć do masy złącze do ustawiania zapłonu. (u mnie 1przewodowe obudowa jasnobrązowa na środku przy grodzi)
-ustawić obroty (750 +/-100), śrubką główną (przy TPS, wkrętakiem krzyżakowym).
-Jeśli są OK, to wyłączyć silnik, odłączyć ten kabelek od masy (wszystko jak do normalnej jazdy).
-Wskazane jest nauczenie ECU wolnych obrotów i skasowanie wszystkich błędów, czyli na minutę odłączamy ujemną klemę i uruchamiamy go na jałowych obrotach do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy (10-15minut) wszystkie odbiorniki wyłączone, nie przegazowywujemy


może się przyda :)

gonzoo - 22-01-2010, 10:55

panowie mam tu gaz holenderski
hubert_galant - 22-01-2010, 11:35

możesz mieć ukraiński tylko jaka to instalacja :) sekwencyjna??
gonzoo - 22-01-2010, 16:00

to nie jest sekwencja
luki_84 - 22-01-2010, 20:17

Słuchaj, jak możesz ( a nie wierzę że nie ) to wrzuć fotę parownika, czyt. miejsca gdzie widać ten tajemniczy gaz (ewentualnie sterownik, dolot powietrza). :axe:
gronostaj - 23-01-2010, 19:16

witoj.. ja też mam zwykłą instalacje i nieraz szczela mi cofając gazy do filtra powietrza co z kolei powoduje wyrzucenie takiego kawaleczka blaszki przypominającej plaster miodu i w ten sposób autko traci moc ,obroty na gazie i benzynie itd . więc odpinam klapki przy filtrze wkładam na miejsce tą blaszke i wszystko wraca do normy...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group