Eclipse - Techniczne - CDI- zapłon z wyładowaniem pojemnościowym
zenek_bb - 22-01-2010, 12:05 Temat postu: CDI- zapłon z wyładowaniem pojemnościowym Witam, kiedyś coś usłyszałem o wzmacniaczu zapłonu. Urządzenia takie służy do generowania pewniejszej iskry o większym napięciu i mocy. Dzisiaj siedziałem na alledrogo i znalazłem dwie oferty:
http://allegro.pl/item870..._blaster_2.html
http://allegro.pl/item871..._blaster_2.html
Zaczęło mnie to interesować, bo to że trudniej zapalić mieszankę LPG z powietrzem niż przewodzącą prąd mieszankę benzynową. Ze względu na to że jeżdżę na LPG zainteresowało mnie to. Tym bardziej że w opisie piszą nawet:
"Bezsprzeczne zalety systemu CDI predestynują go do stosowania nie tylko w rasowych autach wyczynowych i autach sportowych, ale również np. w autach wyposażonych w instalację LPG (wymagane wyższe napięcie i energia zapłonu, niż dla benzyny)..."
Przerabiał ktoś coś takiego? Bo zastanawia mnie to jak to się ima do wytrzymałości świec, kabli WN i oryginalnej cewki zapłonowej... Bo w opisie piszą że : napięcie wyjściowe 450 - 480V (napięcie na wyjściu z modułu do cewki zapłonowej). To znaczy że oryginalna cewka zamiast zasilanie 14V dostaje 480? Pozatym czy da się to zastosować do Eclipsy gdzie jest jeszcze PowerTranzystor? Trzaba by ten wzmacniacz zamontować za PowerTranzystorem przed samą cewką...
[ Dodano: 22-01-2010, 12:35 ]
znalazłem instrukcję podłączenia
http://www.msdignition.co...nstructions.pdf
HouseM - 22-01-2010, 15:16
Może się mylę ale pamiętam taki kit z czasów jak miałem Sierrę. Miało to sens przy silnikach 6 garów i więcej. Patent polegał na tym że iskra pojawiała się jedynie na świecy ,która miała w danym momencie palić. (Stare V6 Forda miały "zapłon parami") Zwiększało to energie iskry i w teorii poprawiało spalanie mieszanki. Jakkolwiek w Ecli jest zapłon elektroniczny ,który Już tak fabrycznie działa.
Jakkolwiek jeśli weźmiemy pod uwagę ogólnie koncepcje wzmocnienia iskry przez jakiś "ignition amplifier" to ma to sens o ile zamierzasz "doprężyć" silnik. W innym wypadku nie da to nic ... no może z wyjątkiem zwiększenia masy auta = mniej koni na kilogram = gorsze osiągi.
zenek_bb - 23-01-2010, 03:03
HouseM zapraszam więc do manuala eclipsów ponownie ;p to nie miało być wredne :*
w ecli jest sterowanie przez PW ale zapłon jest parami
bez przesady ale jak dociążę go dwoma kilogramami to tak jakbym obiad pożądny zjadł...
chodzi mi o montaż tego albo do zwykłego wolnossaka albo do turba, z tym że mówimy o LPG czyli o mieszance która nielubi prądu tak jak PB...już teraz na zwykłym silniku bez przeróbek widzę na oscyloskopie elektronicznym odchyłki w czasach zapłonu na LPG, objawia się to praktycznie niczym, ale wprowadza mnie w zastanowienie czy da się to poprawić...
HouseM - 23-01-2010, 17:37
Może się mylę ale tego typu zakłócenia jakie widzisz na oscyloskopie prawdopodobnie wyeliminowało by chociażby zastosowanie kabli z opornością rzeczywistą zamiast popularnie montowanych z oporem biernym. Czyli zamiast 6,3 kΩ/metr to zastosować przewody 15 kΩ/metr.
Jakkolwiek podkreślam ,że to tylko teoria. A jak sam stwierdziłeś "objawia się to praktycznie niczym" więc ja darował bym sobie ten zbędny (na mój gust) wydatek.
Do czego zmierzam.
Jeśli jesteś skory poświęcić 650zł na modyfikację ,która już nawet w teorii niewiele zmienia to ja jak najbardziej jestem zainteresowany poznaniem wyników tego eksperymentu. Lubie uczyć się na cudzych błędach
PS. Jeśli jednak bardziej chcesz skupić się na tym silniku turbo ,o którym gdzieś wcześniej pisałeś to myślę ,ze to 650zł to można by zainwestować w porządny DUŻY Intercooler i fachowe orurowanie do niego.
Anonymous - 23-01-2010, 21:40
Note: An MSD 6 Series cannot be used with distributorless ignition systems (DIS).
Niestety,nie można zamontować tego systemu w eclips.
zenek_bb, Ty potrzebujesz DIS-2 tej samej firmy.
zenek_bb - 24-01-2010, 00:12
dziękuję Ci za zainteresowanie 4g63colt
jak kupię podzielę się oczywiście spostrzeżeniami....
|
|
|