[92-96]Galant E5xA - [e54a 2.0 V6] Filtr Paliwa, olej w skrzyni, płyn hamulcowy
maly91 - 23-01-2010, 21:01 Temat postu: [e54a 2.0 V6] Filtr Paliwa, olej w skrzyni, płyn hamulcowy Witam. Mam do was 2 pytanka:
1. Gdzie znajduje się filtr paliwa w galu e54a 2.0 V6 (6a12)? Szukałem i coś znaleść nie moge....
2. Czy w w/w galu (skrzynia manual) jest gdzieś miarka poziomu oleju w skrzyni czy poziom sprawdzamy poprzez odkręcenie korka do wlewu oleju?
robertdg - 23-01-2010, 21:07
maly91 napisał/a: | Gdzie znajduje się filtr paliwa w galu e54a 2.0 V6 (6a12)? Szukałem i coś znaleść nie moge.... | koło zbiornika paliwa po prawej stronie
maly91 napisał/a: | Czy w w/w galu (skrzynia manual) jest gdzieś miarka poziomu oleju w skrzyni czy poziom sprawdzamy poprzez odkręcenie korka do wlewu oleju? | Trzeba odkrecic korek na skrzyni, tak mniej wiecej w polowie jej wysokosci
maly91 - 24-01-2010, 14:50
Mam jeszcze jedno pytanko, zmieniłem temat wątku żeby nie pisac nie potrzebnie nowego.
Kolejny mój problem polega na odkręceniu/otwarciu zbiorniczka z płynem hamulcowym, jak się go otwiera? Próbowałem już w każdą strone odkręcać i używałem takiej siły że aż bałem sie czy nie wyrwe tego zbiorniczka a ta nakrętka nie drgnęła nawet.
robertdg - 24-01-2010, 14:52
maly91, odkręca sie w lewo - w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, te zbiorniczki tak maja, duża plastikowa nakretka i siedzi dosc wartko, jak juz sie poluzuje to idzie gładko.
rvlauren - 24-01-2010, 15:06
dawno mnie nie było ale wracam bo zimno na dworku to trza posiedzieć przy kompie troszku
[ Dodano: 24-01-2010, 15:07 ]
robertdg, pozdrowionka od starego kumpla
byłem u ciebie na stronce Imageshack fajne masz tam fotki
KrzychoP - 26-01-2010, 20:30
maly91 napisał/a:
Gdzie znajduje się filtr paliwa w galu e54a 2.0 V6 (6a12)? Szukałem i coś znaleść nie moge....
koło zbiornika paliwa po prawej stronie
No nie wiem..., w E54 filtr jest na przykręcony do przegrody komory silnika (dostęp od lewej strony).
maly91 - 26-01-2010, 23:20
No to juz wiem gdzie szukac Ma może ktoś zdjęcie jak wyglada ten filtr? Mam go juz w domu ale nie wiem czy mam dobry bo nie widze żadnej możliwości przykręcenia go do czegoś;/
KrzychoP - 27-01-2010, 18:53
Niestety chwilowo nie mam auta i nie mogę służyć zdjęciem. Tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29504 masz opis wymiany w Colcie. W Galancie o ile pamiętam jest całkiem podobnie
Arturro-86 - 21-02-2010, 00:07
Witam!
Ja się z kolei "podczepię" pod temat, bo w podobnej sprawie w sumie piszę:
Zamierzam tym razem samodzielnie wymienić sobie olej, filtry i świece w "miśku" i mam w związku z tym kilka pytań, jako że jeszcze tego nie robiłem:
1)Czy pod korek spustowy oleju potrzebna jest specjalna uszczelka, czy może być to po prostu silicon odporny na wysokie temperatury?
2)Korek powinno się przykręcać zgodnie z instrukcją z momentem 40 Nm, czy się pomyliłem? Przepraszam, jeśli pytam się o takie "błachostki", ale nie chciałbym czegoś popsuć przy okazji, a z doświadczenia wiem, że: "jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz" i to co sobie zrobię sam zrobię dobrze, bo się nie będę musiał spieszyć...
3)Z jakim momentem przykręcać świece? W internecie oglądałem jakiś filmik, "fachman" powiedział, że 12Nm będzie odpowiednie, z tym, że on wkręcał świece do Mazdy 323...
4)Czytałem dzisiaj trochę stronę "Krzyzaka", jest na niej artykuł apropos wymiany oleju, ale chyba w Colcie... ponoć silnik jest ustawiony nieco pod kątem i ustawienie samochodu w sposób odpowiedni pomoże w całkowitym opróżnieniu silnika ze zużytego oleju.
Chciałem się dowiedzieć, czy Galant E52A z silnikiem 4G93 też ma takie ustawienie silnika i czy wogóle ma sens takie "bawienie się" w ustawianie samochodu lekko pod kątem?
Wiem, wiem... dużo pytam, ale jako "żółtodziób" w tym temacie wolałbym się najpierw dobrze upewnić zanim coś zrobię
Olej już wybrałem... jako, że Castrola nie wspominam zbyt dobrze, teraz mam Shella, z którego też nie bardzo jestem zadowolony, to postanowiłem tym razem zaufać "Valvoline", ponieważ czytałem same pozytywne opinie o tym oleju (Valvoline Max Life 10W-40 półsyntetyk). Jedyny problem jest taki, że w okolicy ciężko go dostać, a boję się trochę kupić olej na Allegro, w obawie przed "chrzczonym" produktem.
jacek11 - 21-02-2010, 00:43
Arturro-86, Pod korkiem spustowym jest zdaje się uszczelka miedziana,więc nie wymaga żadnego silikonu.Ja dokręcam ją z czuciem po prostu.Świece dokręca się chyba 20-30 Nm,ale to zaraz poszukam,i napiszę jeśli jest inaczej.
Co do pochylenia silnika,sprawdź poziomicą ustawienie dołu miski olejowej,i będziesz wiedział czy zleci cały olej.Ja wychodzę z takiego założenia,że producent pomyślał o tym,i nigdy nie podnosiłem auta w tym celu.
Jeśli chodzi o olej,zapytaj na forum,może ktoś Ci poleci pewnego sprzedawcę
Pozdro.
Arturro-86 - 21-02-2010, 09:15
jacek11 napisał/a: | Arturro-86, Pod korkiem spustowym jest zdaje się uszczelka miedziana,więc nie wymaga żadnego silikonu. |
Właśnie w tym problem, że pamiętam - przy ostatniej wymianie tej uszczelki nie było (chociaż to nie ja wymieniałem olej, ale mój znajomy mechanik... dawał on tam coś w rodzaju siliconu, z którego się robi uszczelkę do miski olejowej, coś w tym stylu:
Uszczelkę można kupić raczej bez problemu, tylko dobrze by było znać wymiary tego korka, a niestety w instrukcji, którą dysponuję nie znalazłem tego...
robertdg - 21-02-2010, 09:44
Arturro-86, powinna byc uszczelka miedziana, zadne sylikony/pasty/etc., korek dokreca sie momentem około 40Nm tak jak pisales
Co do świec nieraz spotykałem się z tym że na opakowaniu od swiecy byl napisany moment dokrecania swiecy, ale przecietnie zawsze jest to srednio w granicach 25Nm, lub tak jak napisal jacek11 napisał/a: | Świece dokręca się chyba 20-30 Nm |
Jezeli spuszczasz olej z miski, to najlepiej na rozgrzanym silniku, odkrecasz korek zalewowy w pokrywie klawiatury, wysuwasz delikatnei bagnet, odkrecasz korek spostowy oleju i olej fru do wiaderka/bańki odkrecasz filtr oleju, jezeli nie zalezy Ci na czasie zostaw auto na 2 h co by olej dobrze sciekl, pozniej pozakrecaj wszystko, oszczelke w nowym filtrze trzeba posmarowac olejem, zalej oliwka i odpal, jak pochodzi chwile zgas, poczekaj 2 min i skontroluj poziom oleju, jak trzeba dolac to dolej, wsyztsko na ten temat
Arturro-86 - 21-02-2010, 16:37
Szukałem tej uszczelki narazie w internecie, znalazłem na zagranicznej stronie - chciałem sprawdzić wymiary tej uszczelki, ale niestety nigdzie nie jest to napisane:
Link - tutaj link do uszczelki... ale dużo mi to nie daje, bo nie będę przecież zamawiał takiej prostej rzeczy z zagranicy - w pierwszym lepszym sklepie to będzie, ale niekoniecznie sprzedawca mi wybierze dobrą... mógłbym sprawdzić wymiary korka po spuszczeniu oleju, ale wtedy auto jest unieruchomione, także ta opcja byłaby dobra jak to się mówi "w ostateczności"... poszukam jeszcze w garażu czy nie mam jakichś takich uszczelek, może coś się "trafi"
robertdg - 21-02-2010, 16:44
Arturro-86, w każdym sklepie motoryzacyjnym dokupisz taka uszczelke, tylko rozmiaru nie pamietam 14mm czy 16mm, koszt liczony w groszach, możesz kupić płaską miedzianą, wtedy najlepszy efekt aby dobrze uszczelniala jest ja rozgrzac do czerwonosci palniczkiem i momentalnie wystudzic w wodzie, robi sie wtedy plastyczna i bardzo dobrze sie dopasowuje, jezeli kupisz taka zawijana to bezposrednio dajesz ja pod korek, mozesz takze kupic uszczelke aluminiowa z wewnetrzna warga gumowa.
Arturro-86 - 02-03-2010, 21:24
I znowu się Was Panowie będę musiał o coś zapytać...
Dzisiaj udało mi się wymienić olej. Przekonałem się przy tym, że nie jest to wcale taką trudną czynnością, ale nie oznacza to, że nie było problemów (miałem za długi "łańcuszek" do filtra oleju i ze względu na słabe dojście nie dało się nim wykręcić filtra... ale kuzyn znalazł mi inny i z jego pomocą jakoś "poszło" )
Ale, przy okazji chciałem wymienić filtr powietrza i... <zonk>
Nie wiem dokładnie jak się do niego zabrać... odpiąłem te zatrzaski, ale później ni jak rozsunąć tę obudowę... nie wiem, czy muszę odkręcić coś przy tym, czy nie
Nie chciałem tam jakoś nic na siłę rozsuwać, bo jest to dość "sztywne" - wolałbym czegoś nie pourywać.
Trochę się "przejechałem", bo myślałem, że akurat wymiana tego filtra będzie prosta (przynajmniej na Youtube wiele osób prowadzących tutoriale mówi, że to najprostsza rzecz)
BTW... tam są tylko zatrzaski, czy może też jakieś wkręty?
Edit:
Mam jeszcze "małe pytanko" odnośnie klucza do świec:
http://moto.allegro.pl/it...any_klucze.html
Czy coś takiego wystarczy? Chodzi mi o to, że obawiam się o to, że odkręcę świecę, ale nie będę mógł jej wyciągnąć z gniazda... może ktoś rozwiać moje wątpliwości
|
|
|