To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [GDI 2000r.] nie odpala, choć wcześniej było ok

kkriss - 25-01-2010, 18:46
Temat postu: [GDI 2000r.] nie odpala, choć wcześniej było ok
Witam
Szukam na forum natchnienia, ale może ktoś mi pomoże szybciej.
Cari 1.8 GDI 2000 rok, skrzynia automatyczna.

3 dni temu był na myjce automatycznej, później sporo jeździł, tankowane też 3 dni temu, jeszcze sporo paliwa zostało. W tym czasie zrobił w sumie ok 250 km, codziennie jeździłem.
Dziś do pracy - zapalił ładnie wszystko ok, powrót z pracy, też ok, wróciłem zatrzymałem się jak zwykle przodem na krawężnik, więc lekko jakby stał pod górką.

Zjadłem w domu po godzinie wracam do samochodu, przekręcam kluczyk, czekam aż diody znikną i tu zonk, dioda silnika zaczyna mrugać.... hmmm, próbuje zapalić, samochód próbuję, ale nic, dalej to samo, próbowałem z 6 razy i dalej nic, w silniku wszystko jakby ok, płyny są. dioda silnika cały czas mruga...

Jakieś pomysły?
W cari po lifcie chyba nie da się wymrugać błędu, więc co począć?
Chyba nie da się wymrugać błędów cari jest po lifcie z września/listopada 1999 roku, wg nr vin to już 2000 rok.

Tankowane paliwo w tesco na stalowej 98.
Brak instalacji gazowej.


Akumulator wygląda całkiem ok.

gigant87 - 25-01-2010, 18:59
Temat postu: Re: [GDI 2000r.] nie odpala, choć wcześniej było ok
kkriss napisał/a:

Tankowane paliwo w tesco
.


U mnie było bardzo podobnie po tankowaniu w Tesco.
Polecam wyczyszczenie filtra w pompie wysokiego ciśnienia http://forum.mitsumaniaki...hlight=b%B3%B1d
i wymianę filtra paliwa.

kkriss - 25-01-2010, 19:05

ale 3 dni jeździł bez problemów, w sumie bardzo często tankuje na tesco, zawsze 98 i było ok. Ale dzięki jeszcze jakieś inne sugestie?

Po 2 filtr paliwa wymieniany ok roku temu jakieś 30 tyś temu. Problem że filtr mam w baku i kosztowna jest ta wymiana.

aren195612 - 25-01-2010, 19:07

kkriss napisał/a:
Chyba nie da się wymrugać błędów cari jest po lifcie z września/listopada 1999 roku, wg nr vin to już 2000 rok.

Spróbuj wymrugać, czterocyfrowe błędy są od 2001 roku, twoja powinna się dać.

kkriss - 25-01-2010, 19:09

DZieki, ale w FAQ czytałem że:
Cytat:
jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy

cytując Marcino diagnozując GDI według tego opisu wychodzą głupoty

aren195612 - 25-01-2010, 19:23

kkriss, Kody do GDI masz tutaj:
tabelka

Niejeden mrugał i wymrugał, to info z początku FAQ, pojęcia nie mam skąd się wzięło.

guziec - 25-01-2010, 19:32

spróbuj innym kluczykiem, bo może coś Ci się stało z immobilajzerem w kluczyku
kkriss - 25-01-2010, 19:54

nie mam innego klucza, ale z tego co czytałem to przy błędzie immo nie mruga kontrolka CE, a tutaj mruga.
Teraz poszedłem i zresetowałem kompa - dalej to samo, czyli nawet przed próbą odpalenia kontrolka CE mruga.
A z tymi kodami to zobaczymy albo dziś lub jutro.
Jeżeli jakiś jeszcze pomysły to słucham.

[ Dodano: 25-01-2010, 20:50 ]
ok, błąd 92: trottle valve position feedback system.

W trakcie sprawdzania kontorlka ABS cały czas mrygała

Anonymous - 25-01-2010, 20:52

Czesc mozesz miec problem z przepustnica brak komunikacji z TPS.Zdejmij trabe slonia i sprawdz czy klapka pzrepustnicy sie nei zaklinowala tylko bez wlozonego kluczyka do stacyjki.
aren195612 - 25-01-2010, 21:05

kkriss napisał/a:
błąd 92: trottle valve position feedback system.

Jakiś wysyp awarii przepustnic, tych z siłownikiem elektromagnetycznym.

Masz adresik fajnej strony z opisem tematu:link

Kontrolka ABS jak miga jednostajnie- znaczy wszystko OK

Bartek - 26-01-2010, 07:19

kkriss napisał/a:
dioda silnika zaczyna mrugać


To jednoznacznie mówi, że przepustnica poszła się kochać......można nie błyskać błędów - nawet w wersji po 2000, gdzie CE milczy jak grób.....

kkriss - 28-01-2010, 11:13

hej, a jak sprawdzić tą przepustnice?
Wykręciłem ją, miała mało syfu, ale przeczyściłem, odkręciłem TPS czyli silniczek krokowy jak dobrze pamiętam i od tej strony dobrze rusza się przepustnica. Co może być jeszcze nie tak jeżeli coś może być nie tak z nią?
Od drugiej strony też przepustnica się dobrze rusza, magnes jest przyklejony i nie widać na nim żadnych śladów uszkodzeń.

stanley33 - 28-01-2010, 11:20

Witam
Mam podobny przypadek, mianowicie wczoraj wieczorem po czyszczeniu pianką (sprayem) otworów nawiewowych i wymianie filtra przeciw pyłkowego odpaliłem samochód i po upływie około 2 minut samochód sam przygazował.
Od tego momentu cały czas świeci się kontrolka CE i obroty skaczą od prawie 0 do 1500 lub też gaśnie całkiem, odpinanie klemy nic nie zmieniło.
Po nocy z odpiętą klemą jest to samo.
Koledzy odpięli wtyczkę od przepływomierza (ponieważ z zapiętą wtyczką nie ma możliwości jazdy bo odrazu gaśnie) i w ten sposób udało mi się dojechać do gościa aby podpiąć do kompa.
Wynik na BOSCH'u : kod 91
Oczekuję sugestii oraz ewentualnych porad co dalej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam

kkriss - 28-01-2010, 13:23

co do mojego problemu:
Wykręciłem przepustnice przeczyściłem, wyglądała ok, choć do samych magnesów się nie dobierałem, z zewnątrz wyglądało, że wszytko ok.
Podłączyłem i zauważyłem jedną rzecz - co w sumie było wcześniej ale nie zwróciłem na to uwagi:
Jak przepustnica jest podłączona całkowicie, i otwarta, przekręcam kluczyk na ON i przepustnica zostaje całkowicie zamknięta, miga CE - odłączę kabel od miejsca gdzie są magnesy - CE też miga, odłączę tylko kabel od silnika korkowego, przepustnica się nie zamyka CE świeci ciągle.
Pytanie czy to wskazuje już na magnesy w przepustnicy? Nie wykręcałem tych blaszek co są wokoło magnesów, gdyż bardzo ciężko są dokręcone, ale jak będzie trzeba...

Bartek - 28-01-2010, 14:27

kkriss, z całym szacunkiem - WSZYSTKO wskazuje na magnesy, co do Ciebie chyba nie dociera - piszę Ci to od pierwszej PW i pierwszego Twojego posta tu.

Porozkręcaj jeszcze bardziej przepustnicę na oślep, kręcąc co łatwo odkręcić, to nie będziesz jej musiał naprawiać, tylko wymienisz cały zespół.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group