| 
				
					| Carisma - Ogólne - [Cari 1.9TD] Podgrzewanie silnika z gniazda 230V
 
 marcin870327 - 25-01-2010, 22:15
 Temat postu: [Cari 1.9TD] Podgrzewanie silnika z gniazda 230V
 Witam.
 
 Czy może któryś z MitsuManiaków bawił się w zakładanie grzałki podobnej do tej:
 
 http://www.allegro.pl/ite...zime_37_mm.html
 
 Jeśli tak to podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami dotyczącymi tego tematu
   
 Wiem, że np. w mercedesach są grzałki wkręcane w blok silnika tylko nie wiem czy u Nas też jest taka możliwość
   robertdg - 25-01-2010, 22:31
 
 marcin870327, bałbym się montować takie ustrojstwo, wołałbym juz załozyć jakieś ori grzałki z innego auta http://allegro.pl/item876...di.html#gallery lub http://allegro.pl/item888...cz.html#gallery
 ze wzgledu na to żeby nie ingerować w termostat, bo ingeruje sie w obieg cieczy chłodzącej, w taki sposób ze robi sie z termostatu sito, taki przykład jaki zasugerowałem jest o wiele bardziej korzystny, gdyż działa w trakcie jazdy i pozwala nam na natychmiastowe korzystanie z auta, szybko dogrzewa płyn i nie jest jakąś prymitywną tandetą, weź lataj w zimie przy -20stopniach, ciagnij przedłużacz do auta, kable sztywne od mrozu, właż pod auto aby podpinac ten kabel, a jeszcze bedzie ci zwisal, ciagnal sie pod autem jak zeskoczy z zaczepu, gra nie warta swieczki
 rasiak1980 - 26-01-2010, 19:36
 
 bo ja wiem w starych mercedesach był podobny patent i działało to w miarę dobrze w autach w kanadzie bardzo popularne ustawiasz timer na 1,5 godziny przed odpaleniem auta odłączasz kabel od terminala i gotowe niemniej wybrał bym faktycznie patent wymontowany z jakiegoś auta a nie coś co służy prawdopodobnie do czegoś innego poza tym przepływowy ogrzewacz wody (bo tak to wygląda)na 220V w nieuziemionym samochodzie to niezbyt bezpieczny wynalazek
   marcin870327 - 26-01-2010, 20:04
 
 Ok załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą, żeby łatwiej było odpalić a w taki sposób włączenie tego na np. 2 godziny strasznie obciąży akumulator
   
 A czy jest w tym silniku (i gdzie się znajduje) taka zaślepka gdzie by można wkręcić taką grzałkę jak w mercu? Jak ktoś wie niech wrzuci jakąś fotkę
   robertdg - 26-01-2010, 20:14
 
 marcin870327, ori grzałki podgrzewaja w czasie pracy silnika, jak chcesz mozesz kombinowac, a możesz jeszcze poszukac webasto, albo przepływowy podgrzewacz cieczy chłodzącej z Toyoty Avensis (wygląda podobnie jak webasto tylko nie jest tak rozbudowane w funkcje jak webasto)
 MAłY - 27-01-2010, 20:26
 
 
  	  | marcin870327 napisał/a: |  	  | załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą, | 
 możesz użyć do tego prostownika do ładowania akumulatora.
 pawelsonx - 27-01-2010, 23:16
 
 
  	  | MAłY napisał/a: |  	  |  	  | marcin870327 napisał/a: |  	  | załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą, | 
 możesz użyć do tego prostownika do ładowania akumulatora.
 | 
 
 nie może użyć prostownika bo musi być obieg wody bo inaczej rozwali układ parą wodna która będzie się wytwarzać tusz przy świecach żarowych. Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych
 
 Podgrzewacze są stosowane w silnikach z common rail po to żeby przyspieszyć czas nagrzewania czyli po to żeby silnik osiągnął szybciej odpowiednią temperaturę
 MAłY - 28-01-2010, 18:36
 
 
  	  | pawelsonx napisał/a: |  	  | Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych | 
 mi chodzi o to żeby podłączyć tylko grzałkę pod prostownik i tylko przed uruchomieniem silnika
 Anonymous - 29-01-2010, 18:11
 
 Najlepiej w takim razie założyć ogrzewanie postojowe wodne.
 Ona powoduje że m in. ciecz chłodząca jest podgrzewana. A nawet nie zawacham się powiedzieć że cała komora silnika jest ciutke ogrzewana. Ponadto paliwo jest pobierane podczas pracy urządzenia ze zbiornika dzięki temu pompa paliwa jest również w użyciu. Do tego masz jeszcze ciepłe wnętrze i nie masz problemu z zamarzającym autem.
 
 A teraz łyżka(i) dziekciu.
 Takie ogrzewanie postojowe musi być nowe. Wiem że są używki ale nie zawsze dobierzesz odpowiedni model do swojego auta. A skoro nowe to koszt około 3 tyś. zł jak się potargujesz i trafisz na promocje, typu 70% upustu na montaż (teraz są takie promocje, końcówka sezonu grzewczego).
 Auto musisz postawić w zakładzie na jeden dzień. Ponadto musi być mało w zbiorniku paliwa. Ponieważ w celu montażu trzeba zdemontować zbiornik.
 Podczas pracy ogrzewania postojowego paliwo cały czas jest pobierane. Małe urządzenie będzie pobierało od ok. 0,4l/h.
 Zapewne Twoj obecny akumulator nie podoła wyzwaniu jakim jest ogrzewanie postojowe. Więc kolejna inwestycja. W innym wypadku czeka Cię poranne odpalanie na kabel.
 
 Z terminalami do podtrzymywania baterii w autach spotkałem się w północnej Skandynawii przy zonach przemysłowych. Akurat ja miałem tą nieprzyjemność iż słupki były płatne. Trzeba było opłacić w cieciówce karte zbliżeniową. Niestety ja w moim pojeździe nie miałem możliwości skorzystania z tego dobrodziejstwa. Nie miałem instalacji (wtyczki).
 Piwor - 31-01-2010, 22:08
 
 Jaka jest idea czegoś takiego, bo nie bardzo rozumiem?
 pawelsonx - 31-01-2010, 22:47
 
 
  	  | MAłY napisał/a: |  	  |  	  | pawelsonx napisał/a: |  	  | Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych | 
 mi chodzi o to żeby podłączyć tylko grzałkę pod prostownik i tylko przed uruchomieniem silnika
 | 
 
 w większości podgrzewaczy stosowane są świece żarowe
 
 |  | 
 |  |