To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.9TD] Podgrzewanie silnika z gniazda 230V

marcin870327 - 25-01-2010, 22:15
Temat postu: [Cari 1.9TD] Podgrzewanie silnika z gniazda 230V
Witam.

Czy może któryś z MitsuManiaków bawił się w zakładanie grzałki podobnej do tej:

http://www.allegro.pl/ite...zime_37_mm.html

Jeśli tak to podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami dotyczącymi tego tematu :)

Wiem, że np. w mercedesach są grzałki wkręcane w blok silnika tylko nie wiem czy u Nas też jest taka możliwość :)

robertdg - 25-01-2010, 22:31

marcin870327, bałbym się montować takie ustrojstwo, wołałbym juz załozyć jakieś ori grzałki z innego auta http://allegro.pl/item876...di.html#gallery lub http://allegro.pl/item888...cz.html#gallery
ze wzgledu na to żeby nie ingerować w termostat, bo ingeruje sie w obieg cieczy chłodzącej, w taki sposób ze robi sie z termostatu sito, taki przykład jaki zasugerowałem jest o wiele bardziej korzystny, gdyż działa w trakcie jazdy i pozwala nam na natychmiastowe korzystanie z auta, szybko dogrzewa płyn i nie jest jakąś prymitywną tandetą, weź lataj w zimie przy -20stopniach, ciagnij przedłużacz do auta, kable sztywne od mrozu, właż pod auto aby podpinac ten kabel, a jeszcze bedzie ci zwisal, ciagnal sie pod autem jak zeskoczy z zaczepu, gra nie warta swieczki

rasiak1980 - 26-01-2010, 19:36

bo ja wiem w starych mercedesach był podobny patent i działało to w miarę dobrze w autach w kanadzie bardzo popularne ustawiasz timer na 1,5 godziny przed odpaleniem auta odłączasz kabel od terminala i gotowe niemniej wybrał bym faktycznie patent wymontowany z jakiegoś auta a nie coś co służy prawdopodobnie do czegoś innego poza tym przepływowy ogrzewacz wody (bo tak to wygląda)na 220V w nieuziemionym samochodzie to niezbyt bezpieczny wynalazek :doubt:
marcin870327 - 26-01-2010, 20:04

Ok załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą, żeby łatwiej było odpalić a w taki sposób włączenie tego na np. 2 godziny strasznie obciąży akumulator :)

A czy jest w tym silniku (i gdzie się znajduje) taka zaślepka gdzie by można wkręcić taką grzałkę jak w mercu? Jak ktoś wie niech wrzuci jakąś fotkę :)

robertdg - 26-01-2010, 20:14

marcin870327, ori grzałki podgrzewaja w czasie pracy silnika, jak chcesz mozesz kombinowac, a możesz jeszcze poszukac webasto, albo przepływowy podgrzewacz cieczy chłodzącej z Toyoty Avensis (wygląda podobnie jak webasto tylko nie jest tak rozbudowane w funkcje jak webasto)
MAłY - 27-01-2010, 20:26

marcin870327 napisał/a:
załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą,

możesz użyć do tego prostownika do ładowania akumulatora.

pawelsonx - 27-01-2010, 23:16

MAłY napisał/a:
marcin870327 napisał/a:
załóżmy że zamontuje to oryginalne od renówki ale wtedy potrzebuje zasilania z akumulatora a cel jest taki, że ma to podgrzać silnik przed jazdą,

możesz użyć do tego prostownika do ładowania akumulatora.


nie może użyć prostownika bo musi być obieg wody bo inaczej rozwali układ parą wodna która będzie się wytwarzać tusz przy świecach żarowych. Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych

Podgrzewacze są stosowane w silnikach z common rail po to żeby przyspieszyć czas nagrzewania czyli po to żeby silnik osiągnął szybciej odpowiednią temperaturę

MAłY - 28-01-2010, 18:36

pawelsonx napisał/a:
Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych

mi chodzi o to żeby podłączyć tylko grzałkę pod prostownik i tylko przed uruchomieniem silnika

Anonymous - 29-01-2010, 18:11

Najlepiej w takim razie założyć ogrzewanie postojowe wodne.
Ona powoduje że m in. ciecz chłodząca jest podgrzewana. A nawet nie zawacham się powiedzieć że cała komora silnika jest ciutke ogrzewana. Ponadto paliwo jest pobierane podczas pracy urządzenia ze zbiornika dzięki temu pompa paliwa jest również w użyciu. Do tego masz jeszcze ciepłe wnętrze i nie masz problemu z zamarzającym autem.

A teraz łyżka(i) dziekciu.
Takie ogrzewanie postojowe musi być nowe. Wiem że są używki ale nie zawsze dobierzesz odpowiedni model do swojego auta. A skoro nowe to koszt około 3 tyś. zł jak się potargujesz i trafisz na promocje, typu 70% upustu na montaż (teraz są takie promocje, końcówka sezonu grzewczego).
Auto musisz postawić w zakładzie na jeden dzień. Ponadto musi być mało w zbiorniku paliwa. Ponieważ w celu montażu trzeba zdemontować zbiornik.
Podczas pracy ogrzewania postojowego paliwo cały czas jest pobierane. Małe urządzenie będzie pobierało od ok. 0,4l/h.
Zapewne Twoj obecny akumulator nie podoła wyzwaniu jakim jest ogrzewanie postojowe. Więc kolejna inwestycja. W innym wypadku czeka Cię poranne odpalanie na kabel.

Z terminalami do podtrzymywania baterii w autach spotkałem się w północnej Skandynawii przy zonach przemysłowych. Akurat ja miałem tą nieprzyjemność iż słupki były płatne. Trzeba było opłacić w cieciówce karte zbliżeniową. Niestety ja w moim pojeździe nie miałem możliwości skorzystania z tego dobrodziejstwa. Nie miałem instalacji (wtyczki).

Piwor - 31-01-2010, 22:08

Jaka jest idea czegoś takiego, bo nie bardzo rozumiem?
pawelsonx - 31-01-2010, 22:47

MAłY napisał/a:
pawelsonx napisał/a:
Poza tym który prostownik pociągnie prace 4 świec żarowych

mi chodzi o to żeby podłączyć tylko grzałkę pod prostownik i tylko przed uruchomieniem silnika


w większości podgrzewaczy stosowane są świece żarowe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group