Carisma - Techniczne - Nie działa centralny zamek
tiger1010 - 26-01-2010, 16:05 Temat postu: Nie działa centralny zamek Witam! Dzisiaj otworzyłem rano samochod i było wszystko ok. Po przejechaniu ok. 5 km probowałem zamknąć auto z pilota i juz nie zamknąłem, pilot nie działa, postanowilem zakmnac kluczykiem i tez nic. Zamykaja sie tylko drzwi kierowcy, a reszta nie. Dziwne jest ze drzwi sie otwieraja zarowno z pilota jak i kluczyka. Co to moze byc, prosze o pomoc. Czyżby mroz? Dzięki.
chmielu115 - 26-01-2010, 16:22
sprawdz przełącznik ten koło dżwigni hamulca ręcznego ja też tak miałem okazało się że przełącznik ustawił się np. na zamykanie i będzie zamykał ale już nie otworzy Poruszaj nim zamykanie,otwieranie i ewentualnie ustaw na środku pozdrawiam.
tiger1010 - 26-01-2010, 16:57
A Twoja cari jest po lifcie? Dodam, ze drzwi kierowcy zamykaja sie tylko kluczykiem bez reakcji na pozostale drzwi.
[ Dodano: 26-01-2010, 18:46 ]
Uzupełniając mój problem, jest zero reakcji zarówno na działanie pilota jak i na przekręcanie kluczykiem podczas zamykania. Jak myślicie co to może byc?
Jest to uciązliowe, bo musze zamykac wszystkie drzwi odddzielnie, jak otwieram od strony kierowcy to otwieraja sie wszystkie drzwi, czyli centralny dziala.
M@teusz607 - 27-02-2010, 14:42
Witam. Podepnę się pod temat o podobnym problemie. Niedawno kupiłem swoją Cari 96r. 1.6 16v 90KM i wcale nie żałuję nie działa jednak centralny zamek. Żadnych dźwięków siłowników, przełączników itp. wszystkie bezpieczniki ok, każdy zamek ręcznie chodzi lekko. W innych tematach pisali coś o jakimś przełączniku przy ręcznym. Czy on jest pod plastikową osłoną? Bo na wierzchu nic nie ma.
Anonymous - 02-03-2010, 14:08
Też pozwolę się podpiąć pod temat. Od prawie 1,5 roku nie działa centralny. Mam Cari po FL. Centralny na kluczyk. Objawy: zero reakcji na przekręcenie kluczyka (zamykają się tylko konkretne drzwi), zero reakcji na tą dźwigienkę otwierającą/zamykającą drzwi koło regulacji szyb u kierowcy. Bezpieczniki OK, zamki też chodzą super. Co to może być? Czas naprawić niedziałający centralny...
pawelsonx - 02-03-2010, 14:29
załóż centralkę na pilota opis jest w faq
docencik87 - 02-03-2010, 16:17
Cytat: | załóż centralkę na pilota opis jest w faq |
Wątpię czy to rozwiąże sprawę. W końcu centralny w ogóle nie działa!! Więc czym ten sterownik miałby sterować??
Podłączenie sterownika polega na tym, że podaje się impuls masy na dany kabelek. Jeśli centralny nie reaguje nawet z kluczyka to trzeba się doszukiwać jakieś grubszej awarii
pawelsonx - 02-03-2010, 16:33
docencik87 napisał/a: | Cytat: | załóż centralkę na pilota opis jest w faq |
Wątpię czy to rozwiąże sprawę. W końcu centralny w ogóle nie działa!! Więc czym ten sterownik miałby sterać??
Podłączenie sterownika polega na tym, że podaje się impuls masy na dany kabelek. Jeśli centralny nie reaguje nawet z kluczyka to trzeba się doszukiwać jakieś grubszej awarii |
np siłownikami większość sterowników ma możliwość sterowania plusem lub minusem a nawet plusem otwarcie a minusem zamkniecie lub na odwrót zależy od fantazji.
Co do grubszej awari to bez przesady nie sadzę że poszły naraz wszystkie siłowniki prawdopodbnie przkaznik lub sterownik
docencik87 - 02-03-2010, 16:55
pawelsonx napisał/a: | np siłownikami większość sterowników ma możliwość sterowania plusem lub minusem a nawet plusem otwarcie a minusem zamkniecie lub na odwrót zależy od fantazji. |
Tutaj to akurat nie ma żadnego znaczenia. To jest sterownik radiowy sterujący ORYGINALNYM I DZIAŁAJĄCYM centralnym zamkiem. Musisz rozróżnić sterownik radiowy a sterownik od centralnego zamka.
A jeśli chodzi o sterowanie plusem i minusem to wszystko zależy od samochodu. Do pneumatycznych potrzebujesz sterowania plusem.
pawelsonx - 02-03-2010, 17:38
docencik87 napisał/a: | pawelsonx napisał/a: | np siłownikami większość sterowników ma możliwość sterowania plusem lub minusem a nawet plusem otwarcie a minusem zamkniecie lub na odwrót zależy od fantazji. |
Tutaj to akurat nie ma żadnego znaczenia. To jest sterownik radiowy sterujący ORYGINALNYM I DZIAŁAJĄCYM centralnym zamkiem. Musisz rozróżnić sterownik radiowy a sterownik od centralnego zamka.
A jeśli chodzi o sterowanie plusem i minusem to wszystko zależy od samochodu. Do pneumatycznych potrzebujesz sterowania plusem. |
Sterownik ten co ostatnio montowałem radiowy miał możliwość sterowania bezpośrednio siłownikami poprzez plusa i minusem lub dawać sygnał plus, minus itd..
Do pneumatycznego potrzebujesz sygnał 3,5 sekundy a do elektrycznego wystarczy 0,5 sekundy
docencik87 - 02-03-2010, 21:25
pawelsonx napisał/a: | Sterownik ten co ostatnio montowałem radiowy miał możliwość sterowania bezpośrednio siłownikami poprzez plusa i minusem lub dawać sygnał plus, minus itd.. |
Wszystko da się wysterować. Ważny jest tylko czas i jak skomplikowana jest operacja. Mi się wydaje, że lepiej wskrzesić oryginalny centralny i wtedy sterowanie jest to kwestia podpięcia 2 kabelków.
Drapichrust - 03-03-2010, 09:06
Miałem podobny przypadek. Zaparkowałem auto i centralny przestał działać. Pilot niby działał (wnioskuję po zapalającej się diodzie ) natomiast nie było żądnej reakcji zamka. Na kluczyk nie zadziałało bo wtedy były mrozy i mi zamki pozamarzały. Musiałem auto zostawić na chwilę otwarte. Przyjechałem pod dom i... zamek z pilota zadziałał. Od tej pory jest okej. Nie chce mi się dochodzić co było. Na razie wszystko gra
moderato84 - 15-03-2010, 22:03
Ja bym sprawdzil przekaznik od centralnego zamka, znajduje sie on pod kolumna kierownicy na wysokosci lewego kolana:-) (troche niewygodne dojscie)
ttomek550 - 28-09-2010, 20:45
M@teusz607 napisał/a: | Czy on jest pod plastikową osłoną? Bo na wierzchu nic nie ma. |
Jeśli nie masz tam żadnego przycisku i nie ma reakcji siłowników to za pewne Twój egzemplarz nie posiada centralnego zamka
|
|
|