Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Po tankowaniu do pełna wskazówką paliwa pokaz
tyskirulez - 26-01-2010, 16:54 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Po tankowaniu do pełna wskazówką paliwa pokaz Witam.
Bardzo proszę o pomoc w temacie. Kupiłem we wrześniu carisme 1.8 GDI 98r i od początku przy tankowaniu do pełna wskaźnik poziomu pokazuje pól baku. W miarę jezdzenia wskaźnik opada w dół do zera ale tak na prawdę nie wiem czy mam jeszcze pól baku czy już faktycznie zero.
Jak tankuje gdy wskazówką pokazuje zero to za jakieś 30 l około 100-120zl.
Czy da się ten problem rozwiązać samemu czy konieczna jest wizyta u mechanika.
Podkreślam ze kiepski ze mnie mechanik ale szybko uczacy się.
Help
Anonymous - 26-01-2010, 17:23
Witam.
W Cari masz 60 litrowy zbiornik paliwa ,skoro piszesz ze tankujesz 30 litrow mozesz spokojnie dalej jezdzic ale z opamietaniem.
Prawdopodobnie bedziesz mial zawieszony plywak w zbiorniku paliwa mozna to samemu zrobic ale jest z tym troche roboty radzilbym wizyte u mechanika.
Pozdrawiam
tyskirulez - 26-01-2010, 17:37
No to lipa. Czyli rozumiem ze nie da się tam dostać jakoś od siedzenia z tylu ?
A ktoś wie jaki będzie mniej wiecej koszt takiej naprawy ?
Robson86 - 26-01-2010, 18:31
zawieszsza ci się plywak w zbiorniku - musisz sie do niego dobrac i go przeczyścic - czasami brudem podchodzi i takie cyrki sie dzieją. Przyczyne znajdziesz na plywaku przy pompie paliwa - pod tylnym siedziskiem pod wykladzina przykryta taka czarna plytka przykrecona na 4 sruby i lbie krzyzowym.
Pozdroo
tyskirulez - 26-01-2010, 18:46
Jesli to tylko tyle to byłoby fajnie. Jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to proszę pisać , a to sprawdze w najbliższym czasie i dam znać czy pomogło
Anonymous - 27-01-2010, 07:11
Dokladnie dostaniesz sie tam jak pisze kolega tyskirulez, a reszta zalezy juz od Ciebie czy wyczyscisz .
Pozdrawiam
robertdg - 27-01-2010, 08:57
Robson86 napisał/a: | przy pompie paliwa - pod tylnym siedziskiem pod wykladzina przykryta taka czarna plytka przykrecona na 4 sruby i lbie krzyzowym. | Dokładnie, a pod tą płytką znajduje się zespół pompki z pływakiem, wkręconej na duża czarną nakrętke, która zazwyczaj bardzo wartko się odkręca, trzeba odpiąć przewody paliwowe, kostke elektryczną, no i najlepiej wygiąć sobie z płaskownika klucz w kształcie litery U, aby móć odkręcić a później zakręcić tą nakrętke, po odkreceniu trzeba bardzo delkatnie wyciągać zespół pompki z pływakiem, aby nie uszkodzić pływaka, montaż w odwrotnej kolejności P.S. przy wkreceniu nakrętki wkręcaj ja na początku palcami, najważniejsze aby równo była ułożona i nie poszła krzywo bo może pęknąć, zwróć także uwage na to czy uszczelka od zespołu pływaka i pompki będzie dobrze siedziała, najlepej zrobić to we 2 osoby, jedna osoba delikatnie dociska Ci pompke z pływakiem, a ty nakretke dokręcasz, wtedy jest wieksza pewnosc ze uszczelka dobrze siadzie.
tyskirulez - 28-01-2010, 11:38
witam,
No wiec sie dobralem do tego ustrojstwa. Oczywiscie "właz na 4 śrubki był pod siedzeniami"
odkrecilem i zobaczylem to czyli pompe z ta faktycznie BAAARDZOOOOO oporna zakretka:
wyciagnalem pompe. splawik i pomka czysciutka. Kabelek lekko sie zaklinowal wiec go odgialem. wyglada to tak.
Jak na moj gust mechanizm ok. Ale ciekaw jestem czy pompa jest dobrze ustawiona (tzn kat). Na pompie jest taka strzalka i nie jest to u mnie ustawione w kierunku jazdy(godz 12), tylko jest przekrecona na godz 10:30.
Wiec moze splawik sie gdzies klinuje o gabaryty baku paliwa ???? Nie mam pojecia.
help again i nie kazcie mi tej nakretki znowu odkrecac
p.s. Jestem młody i na autach się nie znam. Pompkę wyciągałem sam plus teściowa (trzymała później cały zespół pompy i pływaka) ))))
robertdg - 28-01-2010, 19:54
tyskirulez, ta strzałka ma się pokrywać z oznaczeniem na zbiorniku
tyskirulez - 28-01-2010, 21:00
nie zauwazylem nic takiego ale patrzac na zamocowanie przewodow i ich ograniczonych mozliwosci ruchowych to inaczej nie sie nie da. I jak pokrywe zdjalem to wlasnie tak bylo ustawione.
grynias - 29-01-2010, 18:47
Jak możesz to napisz czy to co zrobiłeś pomogło na wskaźnik paliwa. Mam podobny problem.
tyskirulez - 29-01-2010, 18:58
Nie działa. Jeszcze jak będę mial czas to ponownie to wykrece i wygne drut na którym jest zamontowany splawik. I będę testował w zbiorniki jakimś typu miednica czy działa.
robertdg - 29-01-2010, 19:05
tyskirulez, nie wyginaj tego druta bo narobisz sobie szopek, moze plywak jest gdzies dziurawy, albo napekniety i wciaga paliwo i sam sie dociaza, sprawdz multimetrem na stykach jak pracuje potencjometr poziomu
Skrzypek - 17-09-2010, 10:22
a ja mam pytanko z innej beczki...
zapala mi się podczas jazdy kontrolka paliwa, a paliwo mam i do rezerwy daleko. Miał ktoś z tym problem wcześniej?
Mam Cari 1.6 66KW z 96 r.
Anonymous - 17-09-2010, 18:35
Na zakretach Ci sie zapala czy podczas normalnej jazdy?
|
|
|