Carisma - Techniczne - Cari 1.9 TD Denerwujące drgania na niskich obrotach !
wojtas20 - 26-01-2010, 22:37 Temat postu: Cari 1.9 TD Denerwujące drgania na niskich obrotach ! Witam.
Na wstępie zaznaczam, że przejrzałem całe forum w poszukiwaniu konkretnej odpowiedzi na moje pytanie i udało mi się znaleźć tylko część odpowiedzi na moje pytanie dlatego zakładam nowy temat gdyż potrzebuję konkretniejszej odpowiedzi.
Moja carisma poniżej 1000 obrotów pracuje bardzo głośno w kabinie słychać denerwujące drgania dochodzące spod maski.
Myślałem, że to wina napiczna paska wielorowkowego, jednak poprzedni właściciel na pewno tą część wymienił gdyż posiadam stary napinacz który otrzymałem wraz z innymi gratami przy kupnie Carismy. Wymieniłem również pasek na nowy jakieś 10tys km temu. Drgania zignorowałem i jeżdżę tak już jakieś 15tys km.
Wyczytałem dziś na forum, że problemem może być koło pasowe alternatora.
Nie mogę jednak znaleźć na forum informacji gdzie takie koło kupię, jaki jest orientacyjny koszt i co grozi mi jeżeli to zignoruję...
Proszę o pomoc zależy mi na czasie.
Pozdrawiam.
EDIT: AUTO ma 123 tys udokumentowanego przebiegu jednak jest intensywnie eksploatowane na krótkich odcinkach z obciążeniem..
robertdg - 27-01-2010, 09:14
wojtas20 koło alternatora, a raczej sprzęgiełko, bo tak ono się nazywa, kupisz bez problemu w każdym sklepie co zajmuje się częśćiami do alternatorów, rozruszników, etc., albo w firmach które regenerują alternatory, rozruszniki, orientacyjny koszt to około 230zł za oryginał, plus wyciągniecie alternatora i wymiana sprzęgiełka, z góry mówie ze sam tego sprzegielka nie wymienisz bo potrzebne sa specjalistyczne klucze.
jezeli to zignorujesz to w pewnym momencie spadnie Ci pasek osprzetu i nigdzie nie pojedziesz, w najgorszym wypadku wyosiuje Ci wałek alternatora i bedziesz mial cały alternator do wymiany, bo wtedy notorycznie będzie Ci pasek spadał.
ZUB3R - 27-01-2010, 15:25
robertdg napisał/a: | potrzebne sa specjalistyczne klucze. |
Właśnie z tego powodu będziesz musiał jechać na warsztat. Po sprawdzeniu koła pasowego (za ok 20 zł) będziesz wiedział czy to jest właśnie przyczyną tego stukania.
wojtas20 - 27-01-2010, 17:56
ZUB3R dla ścisłości po sprawdzeniu koła pasowego czy koła pasowego alternatora ? (inaczej sprzęgiełka alternatora) bo nazwy te używane są dosyć często a to przecież nie to samo
Powiedzcie mi koledzy czy takiego sprawdzenia podejmie się każdy warsztat? (nie licząc Pana Kazka ze stodoły).
gulgulq - 27-01-2010, 18:01
czasem warto sprawdzić poduszki silnika - może któraś być wybita, zwłaszcza ta przy skrzyni biegów jak auto jest męczone na krótki trasach
ZUB3R - 27-01-2010, 18:03
Oczywiście koło pasowe alternatora na którym chodzi pasek ktory juz wymienialeś.
Andrew - 27-01-2010, 18:13
gulgulq napisał/a: | czasem warto sprawdzić poduszki silnika | Może to tylko wina mrozu, poduszki przymarzły:?:wojtas20, od kiedy Ci się to dzieje???
wojtas20 - 27-01-2010, 18:40
andrew84 napisał/a: | Może to tylko wina mrozu, poduszki przymarzły:?:wojtas20, od kiedy Ci się to dzieje??? |
Dzieje się to mniej więcej od września... więc wątpię żeby to była wina mrozu
Muszę znaleźć odpowiedni warsztat w mojej okolicy który będzie umiał to zdiagnozować..
Andrew - 27-01-2010, 18:53
W takim razie mróz skreślamy. A sprawdzałeś poduszki, tak jak gulgulq napisał??? Jak uszkodzona któraś to drgania będzie przenosić na całe nadwozie...
|
|
|