[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A 1.3] ZImny ? Gaśnie
YYari - 27-01-2010, 15:29 Temat postu: [C51A 1.3] ZImny ? Gaśnie Mam oto mały problem ...
Jak wiadomo mróz jest az miło ...
no i moj colcik nie chce zaplalic, tzn zapala chwile chodzi i gaśnie ...
trzeba go pogazowac az sie zagrzeje tak do porzadku wtedy juz nie ma z nim problemu
co moze byc przyczyna tego ? filtry ? moze cos innego prosze o pomoc
Ps. niby ssanie które jest jak sie naciśnie pedał gazu tak jakby nie dziala ...
pozdrawiam.
Janasa - 27-01-2010, 20:46
bardzo możliwe że coś ze ssaniem, podjedź do mechanika spytaj się go. Biały czy czerwony colt??:)
Pexu - 27-01-2010, 20:52 Temat postu: Re: ZImny ? Gaśnie
YYari napisał/a: | Mam oto mały problem ...
Jak wiadomo mróz jest az miło ...
no i moj colcik nie chce zaplalic, tzn zapala chwile chodzi i gaśnie ...
trzeba go pogazowac az sie zagrzeje tak do porzadku wtedy juz nie ma z nim problemu
co moze byc przyczyna tego ? filtry ? moze cos innego prosze o pomoc
Ps. niby ssanie które jest jak sie naciśnie pedał gazu tak jakby nie dziala ...
pozdrawiam. |
a zawory są regulowane w tych Coltach? bo jeżeli tak, to od tego bym zaczął.
YYari - 28-01-2010, 08:28
Janasa napisał/a: | bardzo możliwe że coś ze ssaniem, podjedź do mechanika spytaj się go. Biały czy czerwony colt??:) |
srebrny kolo mnie jest zaraz 2gi taki sam xD )
no to pojade zapytac moze cos pomoze to
rus_one - 28-01-2010, 15:12
Sprawdź najpierw czujnik temperatury silnika. Taki 2 pinowy z boku silnika od strony skrzyni. Po prostu go odłącz i sprawdź jak będzie wtedy. Jak będzie zapalał i chodził normalnie to do wymiany...
wojmi1 - 29-01-2010, 10:06
regulacja przepustnicy, wolnych obrotów i ustaw zapłon
rus_one - 29-01-2010, 16:52
wojmi1, nie mieszaj człowiekowi! 1,3 to gaźnik i żadnego czyszczenia przepustnic się nie robi...
YYari - 31-01-2010, 11:44
rus_one wlasnie kumpel mi o tym samym mowił ! nie wiesz moze ile bedzie kosztowac wymiana tego czujnika ?
rus_one - 31-01-2010, 13:47
wymienić dasz radę sam, a sam czujnik to nie wiem. Zastępczo możesz zdejmować wtyczkę z niego do zagrzania silnika.
YYari - 31-01-2010, 13:51
hehe mam nadzieje ze dam rade w sumie bo to sie wkreca ? no nie ?
zaraz pojde sprawdze jak to dziala i czy pomoze cos ale mam nadzieje ze tak a potem musze spowrotem wpiac to tak ? bo jezeli bym zapomnial to ?:D
wojmi1 - 02-02-2010, 16:16
rus_one, a w gaźniku niema przepustnicy i nie reguluje się ssania ?? na gaźniku masz tylko c zujnik temperatury do wskaźnika w środku na tzw. desce rozdzielczej więc wymiana ma się nijak do problemu...
przy gaźniku trzeba sprawdzic : podsysania - przewody , prace przepustnicy w trybie ssanie - czy na zimnym jest przymknięta ---- przy ręcznym napędzie zxa pomocą cięgna sprawa jest prosta wystarczy tak wyregulowac by przymykała się na ok 3mm --- przy ssaniu automatycznym /bimetal/ trzeba tak wyregulować zębatkę by na zimnym następowało przymknięcie przepustnicy na ok 3 mm .
Zwrócić trzeba oczywiście uwagę czy przepustnica po nagrzaniu sie uchyli
Generalnie gaźnik wymaga w ramach obsługi:
regulacja pływaka w komorze pływakowej
czyszczenie gaźnikowych dysz --- wystarczy dodać środek do paliwa ten sam co sie daje do czyszczenia wtrysków
układ podsysania - czyli szczelność wężyków /inaczej źle pracuje przyspieszacz zapłonu przy aparacie zapłonowym/
czyszczenie przepustnic - ten sam środek i tak samo szmatka ma być czyste
rus_one - 05-02-2010, 09:59
wojmi1, o ile mi wiadomo (a walczę z takim już jakieś 2 lata) To w tych gaźnikach jedyną regulacją jest śrubka od wolnych obrotów. Co do czujnika- nie dokładnie powiedziałem. Jeśli kolega ma gaźnik sterowany ECU (to ten z sądą lambda) to czujnik 2 pinowy jest i musi działać. Sprawdzone eksperymentalnie na moim. Na dobrą sprawę najlepszym wyjściem jest podmiana gaźnika (potem ewentualnie reszty) do testów. Sam się noszę z zamiarem wymiany tego chorego gażnika...
wojmi1 - 08-02-2010, 16:25
rus_one, ok to faktycznie przy tym elektronicznym gaźniku jest czujnik drugi dla ECU a jak byglądas kweestia ssania jest atomat /bimetal/ czy podciśnienie ?? bo jezeli bimetal to trzeba zwrócić uwage na regulacje przepustnicy ssania
rus_one - 09-02-2010, 09:25
Jest też bimetal, ale jest zanitowane i żeby się tam dostać trzeba wiercić. Czujnik temperatury odpowiada za dawkę paliwa. Nie wiem dokładnie jak to działa, ale jak się go odłączy na gorącym silniku to chodzi jak na ssaniu (i pali też tyle co na ssaniu- sprawdzone) A czy przepustnica chodzi wystarczy przecież otworzyć filtr powietrza i zajrzeć czy jest zamknięta.
Jeszcze jedno- jak na zimnym silniku oszuka się czujnik (wpinając opornik 300 omów) to odpala tak jak bez ssania mimo że przepustnica jest zamknięta.
|
|
|