Problemy techniczne - Błąd 1482
Anonymous - 27-01-2010, 22:08 Temat postu: Błąd 1482 Kolega ma problem ze swoim nowym nabytkiem. Niestety nie jest to Mitsu bo okazyjnie trafiła mu się Astra II no ale do rzeczy. Cały czas zapala się kontrolka check engine. Za pomocą testera diagnostycznego firmy MARI (wielu Mitsumaniaków pewni zna to urządzenie). Kod błędu to 1482. Problem polega na tym, że w książce dołączonej do tego testera taki błąd nie istnieje. Przegląda inne fora klubowe i nic nie znalazł. Może ktoś z was wie co to może być za błąd? Dziś auto wogóle straciło moc. Dochodzi do 2500 obr/min i silnik nie ma siły dalej.
robertdg - 27-01-2010, 23:15
1482 - Engine coolant blower motor relay 2 - malfunction
Najczęściej jest to nadpalony styk w przekaźniku, bąź spalony bezpiecznik, ale wątpie, aby to miało wpływ na moc silnika, podaj dokładne dane auta.
Anonymous - 27-01-2010, 23:52
Auto: Opel Astra G CC
silnik: 1,4 Twinport
rok produkcji: 2003
Tak kolega opisał usterkę:
Na biegu jałowym po dodaniu gazu obrotomierz kręci całą skalę (do 5500 sprawdzałem) po wrzuceniu biegu jedziemy do ok 3000 obr i silnik wyżej się nie wkręca lub wkręca się bardzo powoli, z każdym kolejnym biegiem granica obrotów delikatnie spada, czyli na drugim biegu wkręca się do ok 2800 i na kolejnych podobnie 2600 - 2800. Na piątym biegu osiągam prędkość 85 km/h mam wtedy 2600 obr/min i więcej się nie rozpędzę:(
robertdg - 28-01-2010, 18:56
Jak sie nie myle to w tym modelu jest juz elektroniczna przepustnica, trzeba sprawdzic jak ona pracuje, może się rozsypala, bo na biegu jalowym wiadomo ze wejdzie na obroty, ale juz pod obciazeniem nie daje odpowiedniej dawki.
Jedż na kompa sprawdzic, jakby co masz linka do takiej przepustnicy http://allegro.pl/item900...ol.html#gallery
Anonymous - 28-01-2010, 22:39
W imieniu kumpla bardzo dziękuję za odpowiedzi. Przyczyną była głupota. Kumpel zasłonił chłodnice kartonem by się szybciej nagrzewał silnik i jakims cudem trochę kartonu zostało zassane i wlot powietrza się zablokowało. Po usunięciu wszystko wróciło do normy
Dzięki jeszcze raz.
robertdg - 28-01-2010, 23:50
djandrew napisał/a: | W imieniu kumpla bardzo dziękuję za odpowiedzi. Przyczyną była głupota. Kumpel zasłonił chłodnice kartonem by się szybciej nagrzewał silnik i jakims cudem trochę kartonu zostało zassane i wlot powietrza się zablokowało | głupoty stwarzaja najwieksze problemy, mozna powiedzieć że bylem blisko (no może prawie ) w drugim poście wspominając o dawkowaniu, choć nie często się zdarza, aby te przepustnice padały
Owczar - 29-01-2010, 10:11
djandrew napisał/a: | Kumpel zasłonił chłodnice kartonem by się szybciej nagrzewał silnik |
To tylko może zaszkodzić... Silnik i tak się szybciej nie nagrzeje jeśli ma sprawny termostat.
Hugo - 29-01-2010, 15:19
djandrew napisał/a: | Kumpel zasłonił chłodnice kartonem by się szybciej nagrzewał silnik | Żenujące.
|
|
|