[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Zasłanianie chłodnicy na zime.
guncio125 - 31-01-2010, 17:59 Temat postu: [CAxA] Zasłanianie chłodnicy na zime. Wiem,ze zima juz zagosciła na dobre,co bardzo mi sie nie podobalo ze wzgledu na zimowe spalanie,oraz niska temperature w samochodzie.A dokladnie spalanie (miasto golwnie odcinki po kilka km) wynosilo ok 10-12 litrow 95okt,ze wzgledu na niedogrzewanie sie silnika,nawet na dluzszych (kilkunasto kilometrowych odcinkach) przy temperaturach -10 i nizej wskazówka temperatury nawet nie wchodzila na skale. Postanowilem przykryc chlodnice tekturą i efekty sa ogromne.Spalanie ok 2-3litry mniejsze,a po kilku minutach w srodku jest juz cieplutko.Mam tylko pytanie,czy takie przykrywanie chlodnicy jest bezpieczne? jesli tak,to do jakich temperatur mozna stosowac tą metodę i jak duzy kawałek chlodnicy nalezy przykryc? Dodam,ze zaslonilem ok 3/4 swojej.Czy przy dluzszych dystansach mam calkiem odkrywac?
bogdan54 - 31-01-2010, 18:07
Witam .To co piszesz raczej wskazuje na niesprawny termostat ,częściowo lub całkowicie otwarty przy zimnym silniku .przy prawidłowo działającym termostacie silnik powinien się nagrzać po 3-4 km .
Pexu - 31-01-2010, 18:11
bogdan54 napisał/a: | przy prawidłowo działającym termostacie silnik powinien się nagrzać po 3-4 km . |
przy temperaturach na dworze -15, -25 silnik w pełni się nagrzewa po około 7-8km, przynajmniej u mnie. no chyba, że ja również mam niesprawny termostat...
bogdan54 - 31-01-2010, 19:28
Pexu napisał/a: |
przy temperaturach na dworze -15, -25 silnik w pełni się nagrzewa po około 7-8km, |
Sorki ,zapomniałem dodać ,że wyjeżdżam z garażu o nieznacznej plusowej temperaturze .Swoja droga ciekaw jestem czy czujnik temperatury zewnętrznej oprócz informacji na wyświetlaczu ma wpływ na ustawienia komputera . Ktokolwiek wie niech się odezwie .
tom17 - 31-01-2010, 20:00 Temat postu: Re: Zasłanianie chłodnicy na zime.
guncio125 napisał/a: | Mam tylko pytanie,czy takie przykrywanie chlodnicy jest bezpieczne? jesli tak,to do jakich temperatur mozna stosowac tą metodę i jak duzy kawałek chlodnicy nalezy przykryc? Dodam,ze zaslonilem ok 3/4 swojej.Czy przy dluzszych dystansach mam calkiem odkrywac? |
Wymień termostat. Na pewno będzie zdrowsze dla silnika (szybciej się nagrzeje bo bedzie pracował na małym obiegu) i nie będziesz musiał się martwić co z jego temperaturą.
Jeżeli chodzi o zasłonięcie chłodnicy to większe szanse na przegrzanie są w mieście niż na trasie (masz wskaźnik więc w jakiś sposób możesz to kontrolować).
guncio125 - 31-01-2010, 20:21
dzieki,czyli mam do wymiany termostat...w takim razie nic tylko czeka mnie wymiana,ale nim zakupie bede jezdzil z tektura.Jezdzac z nia temperatura osiaga poziom identyczny jak w lecie po pelnym rozgrzaniu czyli w okolicach polowy białego pola temperatury.
Hugo - 31-01-2010, 21:23
guncio125 napisał/a: | Mam tylko pytanie,czy takie przykrywanie chlodnicy jest bezpieczne? | Jest bardzo niebezpieczne. Grozi przegrzaniem silnika i to po kilku km jazdy. Jesli już zakryłeś chłodnicę tekturą to mam nadzieję, że po wewnętrznej stronie zderzaka, bo widzę ostatnio coraz częściej tjuning samochodów na literę v z kartonem na zewnątrz atrapy chłodnicy . Sorry nie mogłem się powstrzymać. Wymień termostat jak najszybciej.
guncio125 - 31-01-2010, 21:28
nie straszcie nawet... to jutro zamowie na allegro. a moze jakis konkretny link macie? ps tekturą zakrylem caly przedni zderzak od zewnatrz i z tylu to samo by jakos wygladalo hehe
karolgt - 31-01-2010, 22:31
Pexu napisał/a: | bogdan54 napisał/a: | przy prawidłowo działającym termostacie silnik powinien się nagrzać po 3-4 km . |
przy temperaturach na dworze -15, -25 silnik w pełni się nagrzewa po około 7-8km, przynajmniej u mnie. no chyba, że ja również mam niesprawny termostat... |
przy ostatnich mrozach (-18 stopni) colt nagrzewał mi się w pełni po około 1,5-2km. Mam na myśli że wskazówka temp ustaliła się dokładnie w połowie a z dmuchawy juz zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Dodam jeszcze że płyn w chłodnicy niedawno wymieniałem, więc może to tez mieć wpływ na sprawnośc całego układu.
Pexu - 01-02-2010, 08:23
karolgt napisał/a: | przy ostatnich mrozach (-18 stopni) colt nagrzewał mi się w pełni po około 1,5-2km. Mam na myśli że wskazówka temp ustaliła się dokładnie w połowie a z dmuchawy juz zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Dodam jeszcze że płyn w chłodnicy niedawno wymieniałem, więc może to tez mieć wpływ na sprawnośc całego układu. |
a Colta garażujesz?
karolgt - 01-02-2010, 09:52
Pexu napisał/a: |
a Colta garażujesz? |
niestety nie.
Pexu - 01-02-2010, 10:03
to dałeś mi do myślenia... mój się po około 8km w pełni rozgrzewa (wskazówka trochę ponizej połowy) przy temp. około -20.
czarnuch23 - 01-02-2010, 12:06
pexu niekoniecznie musi byc cos nie tak z twoim miskiem. masz silnik 1.3 ktory z natury mniej sie grzeje niz 1.6 - moje 1.8 po 2-3 km juz dmucha goracym powietrzem. Smiem twierdzic ze ogrzewa sie masakrycznie szybko ale z drugiej strony wiem ze wszytko jest w pelni sprawne i nic zlego sie nie dzieje- poprostu silnik wiekszje pojemnosci i mocniej wysilony. Dodatkowo na to jak sie ogrzewa auto ma wplyw styl jazdy:) delikatna jazda nie sprzyja dogrzewaniu tak jak ostra jazda na obrotach.
Pexu - 01-02-2010, 12:11
czarnuch23 napisał/a: | pexu niekoniecznie musi byc cos nie tak z twoim miskiem. masz silnik 1.3 ktory z natury mniej sie grzeje niz 1.6 - moje 1.8 po 2-3 km juz dmucha goracym powietrzem. Smiem twierdzic ze ogrzewa sie masakrycznie szybko ale z drugiej strony wiem ze wszytko jest w pelni sprawne i nic zlego sie nie dzieje- poprostu silnik wiekszje pojemnosci i mocniej wysilony. Dodatkowo na to jak sie ogrzewa auto ma wplyw styl jazdy:) delikatna jazda nie sprzyja dogrzewaniu tak jak ostra jazda na obrotach. |
czyli w takich warunkach, gdy u mnie i tak nie da się jechać szybciej niż 40-50km/h (dróg się u mnie nie odśnieża) silnik może się nagrzewać dłużej?
ciepłych powietrzem dmuchać zaczyna juz po 2 km jazdy, natomiast wskazówka się umiejscawia na przedziałce ciut poniżej środka skali, po około 8km od startu.
macieekg - 01-02-2010, 17:13
Niekonicznie ostra jazda co obroty, jak sie toczysz na 2k rpm to sie znacznie dluzej nagrzewa niz jak masz 3,5k rpm
A jak jedziesz w korku to juz wogole b szybko. U mnie sie nagrzewa tez tak po 2-3km.
|
|
|