Pajero I - Pozycja korby w silniku wycieraczek
Tomasz_D - 01-02-2010, 10:06 Temat postu: Pozycja korby w silniku wycieraczek Witam serdecznie wszystkich użytkowników Mitsubishi a w szczególności Mitsubishi Pajero I.
Temat dotyczy mechanizmu wycieraczek. W moim Pajero tj 2.5 TDI w wersji long wycieraczka od strony pasażera podczas powrotu do pozycji zerowej obsuwała się poniżej krawędzi szyby. Podczas demontażu mechanizmu i silnika wycieraczek została przestawiona pozycja korby silnika wycieraczek. Czy ktoś z was ma może wiedzę w jakiej pozycji powinna się znajdować korba w stanie zerowym?. Poniżej zamieszczam link ze zdjęciem silnika i korby
silnik wycieraczek
[ Dodano: 02-02-2010, 16:03 ]
Witam ponownie.
Po przeczytaniu kilku postów na różnych forach znalazłem odpowiedź na moje pytanie.
Otóż nie ma znaczenia pozycja korby silnika wycieraczek pod warunkiem że korba nie była demontowana z przekładni. Przekładnia ma wbudowane wyłączniki krańcowe, które poprzez układ sterowania wycieraczek pozwalają samoczynnie powrócić korbie do ustalonej pozycji wyjściowej (pozycji spoczynkowej wycieraczek). Niestety teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. Po oczyszczeniu przekładni i ponownym zamontowaniu silnika i mechanizmu wycieraczek usterka nie została usunięta. Wycieraczka po stronie kierowcy wykonuje lekki ruch do dołu a dopiero potem w górę, a wycieraczce po stronie pasażera wykonuje ruch w kierunku maski. Jak widać muszę nad tym jeszcze trochę popracować.
Pozdrawiam
|
|
|