Pajero Pinin - [1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić? 
						
												 Hudini - 01-02-2010, 18:17 Temat postu: [1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić? Witam,
 
zbliżam się do magicznej liczby 90tys. i czeka mnie wymiana rozrządu, wymienię olej bo też muszę, ale co wg. Was powinienem  wymienić z racji tego przebiegu? W ASO oczywiście mi wszystko by zrobili ale zrobię wszystko w warsztacie, ze względu na koszty oczywiście.
 
 
ps. i jak tylko będzie kasiora to zagazuje go  
												 Gene - 03-02-2010, 12:47
  * Rozrzad
 
* Olej silnikowy
 
* Filtr oleju silnikowego
 
* Filtr powietrza
 
* Filtr klimatyzacji
 
* Plyn hamulcowy
 
* Swiece (raz na 45 tysi)
 
* Przekladniowka pelna ze skrzynia biegow
 
 
Oczywiscie do tego mozna dodac inne elementy eksploatacyjne lub wykluczyc te, z listy ktore byle niedawno wymieniane. Wszystko zalezy od stanu faktycznego. Filtr powietrza wytrzepac itp.   
												 Grelu - 03-02-2010, 13:05
  w instrukcji jest taka tabelka ale nie wiem jak to załączyć..    
 
 
jest tam jeszcze: filtr przeciwpyłkowy, oleje w napedach i skrzyni b. (w automacie jeszcze filtr)
 
 
Jeśli GDI to świece raz na 90 tysi
 
 
poza tym przegląd wszystkiego co się tylko da   
												 Hudini - 12-02-2010, 19:46
  Spisałem z książki serwisowej, zobaczymy ile sobie policzą.
 
 
- wymiana rozrządu
 
- wymiana filtra paliwa
 
- wymiana filtra powietrza
 
- wymiana płynu hamulcowego
 
- wymiana oleju w skrzyni biegów
 
- wymiana oleju w mostach
 
- wymiana filtra przeciwpyłowego
 
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
 
- sprawdzenie układu hamulcowego
 
- nasmarować ramiona wahaczy, drążki kierownicze i przeguby wału wentylatora.
 
 
- dochodzi wymiana rury wlewu paliwa.
												 Anonymous - 12-02-2010, 20:56
  Komplet rozrządu to 1000 ziko, reszta to grosze. Gene pisał że filtr paliwa znajduje się tylko i wyłącznie przy niskociśnieniowej pompie w baku - chyba że masz MPI i w tamtejszym układnie paliwowym jest inaczej tak więc ta pompka pójdzie Ci z filtrem w komplecie jak mniemam. Gene wspominał również że wymiana pompy niskociśnieniowej w GDI powinna być dokonana co 150 tysięcy km więc nie jest jeszcze tak źle.
 
 
Filtry i smary to w tym przypadku niewysokie wydatki. Zamawiasz oryginalną rurę wlewu? Ciekawe czy potwierdzi się cena 1000 ziko. Czekam z niecierpliwością na podsumowanie. 
 
 
[ Dodano: 12-02-2010, 21:01 ]
 
Tak, masz MPI po spenetrowaniu Twojej osoby do takiego wniosku dochodzę. <SIC!>
												 Hudini - 13-02-2010, 08:56
  Rura będzie zmotana, ewentualnie z jakiejś osobówki, oryginalne części to nie na moją kieszeń. Dam znać ile to wszystko wyszlo kasiory.
												 zuk21 - 13-02-2010, 19:37
  W moim przypadku to koszt był ok 70zł.
												 Hudini - 20-02-2010, 17:11
  Odebrałem auto z warsztatu i wyszło to mniej więcej tak:
 
 
- wymiana rozrządu
 
- wymiana świec
 
- wymiana klocków hamulcowych
 
- wymiana oleju silnikowego
 
- wymiana filtra oleju
 
- wymiana filtra paliwa
 
- wymiana filtra powietrza
 
- wymiana płynu hamulcowego
 
- wymiana oleju w skrzyni biegów
 
- wymiana oleju w reduktorze
 
- wymiana oleju w mostach
 
- wymiana filtra przeciwpyłowego
 
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
 
- sprawdzenie układu hamulcowego
 
- nasmarowanie ramion wahaczy, drążków kierowniczych i przegubów wału.
 
- wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową)
 
 
Jestem chudszy o 2200zł
 
 
pozdrawiam!
												 zuk21 - 20-02-2010, 18:58
 
  	  | Hudini napisał/a: | 	 		  | - wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową)  | 	  
 
Czy to jakiś zamiennik? Robiłeś to w ASO? Możesz to bliżej opisać. Pewnie jest wiele osób zainteresowanych tym tematem. Albo będą zainteresowani...     
 
Ja co prawda mam ten problem z głowy (tak mi się wydaje, przynajmniej na jakiś czas), ale ciekawi mnie jak zostało rozwiązane w Twoim przypadku.
 
Pozdrawiam.
												 Hudini - 20-02-2010, 19:53
  Z tego co zrozumiałem to dospawali do baku i na górze przy wlewie stalowe kolanka z jakiejś rury a reszta to jakaś silikonowa rura, plus odpowietrzająca, ale nie wiem dokładnie, ale na 100% wymieniona jest już od klapki wlewu bo jak tankowałem to pistolet wlazł pod zupełnie innym kątem jak poprzednio.
 
Stara miała dziury wielkości 7cm na 3 cm, dwie i masę innych małych.
												 zuk21 - 20-02-2010, 22:00
  no z tym "przyspawaniem do baku" to chyba nie do końca, bo mógłbyś już nie ujrzeć Swojego auta     
 
Kolanko ze zbiornikiem pewnie połączone jest gumowym łącznikiem, który w oryginale łączy wlew z bakiem. Czyli zrobione jak u mnie... tylko, że silikon. Pozdrawiam
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |