To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić?

Hudini - 01-02-2010, 18:17
Temat postu: [1.8 MPI] Przegląd na 90tys. km. - co trzeba robić?
Witam,
zbliżam się do magicznej liczby 90tys. i czeka mnie wymiana rozrządu, wymienię olej bo też muszę, ale co wg. Was powinienem wymienić z racji tego przebiegu? W ASO oczywiście mi wszystko by zrobili ale zrobię wszystko w warsztacie, ze względu na koszty oczywiście.

ps. i jak tylko będzie kasiora to zagazuje go ;-)

Gene - 03-02-2010, 12:47

* Rozrzad
* Olej silnikowy
* Filtr oleju silnikowego
* Filtr powietrza
* Filtr klimatyzacji
* Plyn hamulcowy
* Swiece (raz na 45 tysi)
* Przekladniowka pelna ze skrzynia biegow

Oczywiscie do tego mozna dodac inne elementy eksploatacyjne lub wykluczyc te, z listy ktore byle niedawno wymieniane. Wszystko zalezy od stanu faktycznego. Filtr powietrza wytrzepac itp. :wink:

Grelu - 03-02-2010, 13:05

w instrukcji jest taka tabelka ale nie wiem jak to załączyć.. :?

jest tam jeszcze: filtr przeciwpyłkowy, oleje w napedach i skrzyni b. (w automacie jeszcze filtr)

Jeśli GDI to świece raz na 90 tysi

poza tym przegląd wszystkiego co się tylko da :wink:

Hudini - 12-02-2010, 19:46

Spisałem z książki serwisowej, zobaczymy ile sobie policzą.

- wymiana rozrządu
- wymiana filtra paliwa
- wymiana filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w mostach
- wymiana filtra przeciwpyłowego
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
- sprawdzenie układu hamulcowego
- nasmarować ramiona wahaczy, drążki kierownicze i przeguby wału wentylatora.

- dochodzi wymiana rury wlewu paliwa.

Anonymous - 12-02-2010, 20:56

Komplet rozrządu to 1000 ziko, reszta to grosze. Gene pisał że filtr paliwa znajduje się tylko i wyłącznie przy niskociśnieniowej pompie w baku - chyba że masz MPI i w tamtejszym układnie paliwowym jest inaczej tak więc ta pompka pójdzie Ci z filtrem w komplecie jak mniemam. Gene wspominał również że wymiana pompy niskociśnieniowej w GDI powinna być dokonana co 150 tysięcy km więc nie jest jeszcze tak źle.

Filtry i smary to w tym przypadku niewysokie wydatki. Zamawiasz oryginalną rurę wlewu? Ciekawe czy potwierdzi się cena 1000 ziko. Czekam z niecierpliwością na podsumowanie.

[ Dodano: 12-02-2010, 21:01 ]
Tak, masz MPI po spenetrowaniu Twojej osoby do takiego wniosku dochodzę. <SIC!>

Hudini - 13-02-2010, 08:56

Rura będzie zmotana, ewentualnie z jakiejś osobówki, oryginalne części to nie na moją kieszeń. Dam znać ile to wszystko wyszlo kasiory.
zuk21 - 13-02-2010, 19:37

W moim przypadku to koszt był ok 70zł.
Hudini - 20-02-2010, 17:11

Odebrałem auto z warsztatu i wyszło to mniej więcej tak:

- wymiana rozrządu
- wymiana świec
- wymiana klocków hamulcowych
- wymiana oleju silnikowego
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra paliwa
- wymiana filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w reduktorze
- wymiana oleju w mostach
- wymiana filtra przeciwpyłowego
- sprawdzenie przegubów kulowych drążków i stan ich osłon
- sprawdzenie układu hamulcowego
- nasmarowanie ramion wahaczy, drążków kierowniczych i przegubów wału.
- wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową)

Jestem chudszy o 2200zł

pozdrawiam!

zuk21 - 20-02-2010, 18:58

Hudini napisał/a:
- wymiana rury wlewu paliwa. (na silikonową)

Czy to jakiś zamiennik? Robiłeś to w ASO? Możesz to bliżej opisać. Pewnie jest wiele osób zainteresowanych tym tematem. Albo będą zainteresowani... :biggrin:
Ja co prawda mam ten problem z głowy (tak mi się wydaje, przynajmniej na jakiś czas), ale ciekawi mnie jak zostało rozwiązane w Twoim przypadku.
Pozdrawiam.

Hudini - 20-02-2010, 19:53

Z tego co zrozumiałem to dospawali do baku i na górze przy wlewie stalowe kolanka z jakiejś rury a reszta to jakaś silikonowa rura, plus odpowietrzająca, ale nie wiem dokładnie, ale na 100% wymieniona jest już od klapki wlewu bo jak tankowałem to pistolet wlazł pod zupełnie innym kątem jak poprzednio.
Stara miała dziury wielkości 7cm na 3 cm, dwie i masę innych małych.

zuk21 - 20-02-2010, 22:00

no z tym "przyspawaniem do baku" to chyba nie do końca, bo mógłbyś już nie ujrzeć Swojego auta :lol:
Kolanko ze zbiornikiem pewnie połączone jest gumowym łącznikiem, który w oryginale łączy wlew z bakiem. Czyli zrobione jak u mnie... tylko, że silikon. Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group