[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] Co trzeba odkrecić żeby ściągnąć głowicę?
Alban - 03-02-2010, 18:32 Temat postu: [CB4 1.6] Co trzeba odkrecić żeby ściągnąć głowicę? Witam wszystkich jestem tutaj nowy, mam problem bo leci mi olej po skrzyni i auto kopci na czarno (lancer 1.6 16v 1994r ) wiem że to na 100% uszczelka pod głowicą i mam pytanie co trzeba dokładnie ściągnąć żebym mógł zdjąć głowice? Może mógł by mi ktoś dokładnie opisać przebieg mile widziane jakieś fotki.
Anonymous - 03-02-2010, 19:51
Jeśli auto kopci na czarno, to nie byłbym wcale takie pewien, że to uszczelka pod głowicą...
Jeśli jednak chcesz koniecznie rozbierać głowicę, w ogromnym uproszeniu do zdemontowania masz:
- paski wspomagania i alternatora,
- koło pasowe wału korbowego,
- obie pokrywy paska rozrządu,
- pasek rozrządu,
- zębatka wałka rozrządu,
- kable zapłonowe,
- pokrywa zaworów,
- panewki wałka rozrządu,
- wałek rozrządu.
robertdg - 03-02-2010, 22:39
Do listy gregorbu, dopisałbym jeszcze kolektor ssący i kolektor wydechowy.
Alban - 03-02-2010, 22:45
I tu mam pytanie dotyczące kolektora wydechowego, jak odłączyć go od reszty wydechu? Odkręciłem śruby przykręcone do głowicy i nic wiecej.
robertdg - 03-02-2010, 23:00
Do kolektora wydechowego przykręcona jest jeszcze dwururka, która póżniej schodzi się w pojedyncza rure, takze mozesz ja odkrecic, ale najlepiej z kanału i dobra, pasowną nasadka szesciokatna.
Anonymous - 04-02-2010, 07:41
Oczywiście, zapomniałem o kolektorach. Tytułem uzupełnienia - kolektor ssący jest przykręcony od dołu dwoma czy trzema śrubami 14.
biriapro - 04-02-2010, 16:35
gregorbu napisał/a: | kolektor ssący jest przykręcony od dołu dwoma czy trzema śrubami |
Dwoma i to cholernie kiepsko dostępnymi nie wiem tylko czy po odkręceniu kolektora od głowicy trzeba je ruszać,acha jest jeszcze "coś"od wody (lewy tył głowicy) co trzeba odkręcić bo głowica nie zejdzie.A co do odkręcania najbardziej wkurzajacej rzeczy czyli koła pasowego to jeżeli nie wymieniasz rozrządu to nie ma co tego ruszać
Anonymous - 04-02-2010, 18:39
biriapro napisał/a: | Dwoma i to cholernie kiepsko dostępnymi nie wiem tylko czy po odkręceniu kolektora od głowicy trzeba je ruszać | Trzeba, bo inaczej go nie ruszysz. Jest mocowany do głowicy szpilkami, a te są właśnie w głowicy.
biriapro napisał/a: | A co do odkręcania najbardziej wkurzajacej rzeczy czyli koła pasowego to jeżeli nie wymieniasz rozrządu to nie ma co tego ruszać | To jak zdejmiesz głowicę? Trzyma ją również pasek rozrządu.
biriapro - 05-02-2010, 17:10
Odkrecasz napinacz(pod taką zawleczką) luzujesz pasek i zciągasz.
Anonymous - 06-02-2010, 11:17
biriapro napisał/a: | Odkrecasz napinacz(pod taką zawleczką) luzujesz pasek i zciągasz. | Pewnie, możesz również przeciąć pasek. Żaden problem. Problem pojawia się w momencie składania wszystkiego do kupy. Znaczniki muszą się przecież odpowiednio układać, a wał lubi się przekręcić i jeden-dwa ząbki przy napinaniu paska. Tak czy inaczej konieczne jest więc zdejmowanie koła pasowego.
biriapro - 06-02-2010, 19:36
Nie wiem w czy robisz problem bo osobiście nie dalej jak miesiąc temu wymieniałem uszczelke pod głowicą,odkręcasz górną osłonę paska rozrządu,poluzowujesz napinacz,długim śrubokrtem odchylasz napinacz i pasek spada,a co do znaczników to są jeszcze lepiej widoczne gdyż nie demontujesz dolnej osłony paska.Naprawde da się, zresztą możesz spróbować u siebie
Maretzky85 - 06-02-2010, 19:40
Nie lepiej zostawić kolektor ssący i zdemontować głowicę razem z kolektorem ?
Wystarczy odpiąć linkę gazu, paliwo i uziemienie z tego co wiem
Alban - 07-02-2010, 23:47
Witam, mam pytanie gdzie znajdują się znaki do ustawienia rozrządu?
biriapro - 08-02-2010, 09:01
Musisz zajrzeć do manuala bo ciężko wytłumaczyć.
Anonymous - 08-02-2010, 10:15
Alban napisał/a: | Witam, mam pytanie gdzie znajdują się znaki do ustawienia rozrządu? |
Znacznik wału - na bloku, nad zębatką wału, na ok. godz. 1-2.
Znacznik wału - na dolnej obudowie rozrządu, oznaczenie T.
Znacznik wałka rozrządu - na głowicy, na ok. godz. 10-11.
|
|
|