[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A] 2.0 TD Warijące kontrolki i wskaznik temperatury
kaklus - 04-02-2010, 12:42 Temat postu: [EA6A] 2.0 TD Warijące kontrolki i wskaznik temperatury Witam
Poniewaz to moj pierwszy temat na forum to sorki jak zle cos napisze.
Posiadam Galanta z 1998r TD 2000cm3, EA6A.
Ostatnio mam problem ktory wyglada tak:
Podczas jazdy zapala sie kontrolka ABS (zolta na desce) i po sek. wskaznik temp leci do gory. I teraz jak puszcze gaz obroty spadna na min. kontrolka ABS gasnie i po chwili jest migniecie kontrolek (czerwona poziom oleju, zolta cisnienia oleju, i slabego ladowania) i temp w ciagu sek wraca do normy, i tak w kolko jak tylko doda sie gaz . Mozna wrocic do stanu zero wylaczajac i wlaczajac silnik. Wtedy tez jest ok. To co jeszcze zaobserwowalem to ze wzmacnia sie w momencie wariacji poziom podswietlenia zegarow na desce, a po mignieciu diod wraca do normy. Ostatnio mialem wymieniany stabilizator napiecia. Bylem tez po 1 takim wydazeniu u mechanika i mowi ze od strony mechanicznej wszystko jest ok i gdy nic sie nie dzieje poziom ladowania aku jest tez ok 14.2-3V. Czy macie jakies pomysly co to moze byc?? Jesli mialbym cos dospecyfikowac tez prosze o posty.
Hugo - 04-02-2010, 13:45
kaklus napisał/a: | czerwona poziom oleju, zolta cisnienia oleju | Odwrotnie
kaklus - 04-02-2010, 14:28
no masz racje
Andrew - 04-02-2010, 14:36
Według mnie, to jakby nadal był problem z regulatorem napięcia... Jesteś pewny, że w tej sprawie jest wszystko ok? Może jakiś wadliwy regulator masz założony...
kaklus - 04-02-2010, 14:45
Regulator byl kupiony nowy. I po zalozeniu wszystko bylo ok przez jakies 3 tygodnie napiecie ok zadnych jazd z kontrolkami. Jesli bym wiedzial jak zmiezylbym np napiecie zaraz przy alternatorze a nie przy aku. No i pytanie czy to moze nie problem z ukladem prostujacym.
Andrew - 04-02-2010, 14:55
Na tych sprawach się zbytnio nie znam, ale wydaję mi się, że problem gdzieś leży od strony ładowania... Może podjedź do innego speca od takich spraw i posprawdzajcie wszystko dokładnie
Owczar - 04-02-2010, 14:55
A czy silnik się grzeje, czy tylko wskaźnik wariuje? Zerknij na bagnet czy nie ma płynu w oleju.
kaklus - 04-02-2010, 15:03
Jesli chodzi o grzanie silnika to wentylatory sie nie wlaczaja a tak jak pisalem to raczej wskaznik wariuje bo po wylaczeniu silnika wszystko wraca do normy. Poziom plynu chlodzacego tez nie spada ale sprawdze na bagnecie czy tam czegos nie ma.
[ Dodano: 04-02-2010, 15:04 ]
Uszczelka pod glowica byla wymieniana jakies 20 tys km temu wiec nie podejzewam ze cos tam jest nie tak. i dlaczego wlacza sie kontrolka ABS
Owczar - 04-02-2010, 15:08
W takim razie ja bym obstawiał jakieś zwarcie w elektronice zegarów. Na Twoim miejscu wyjąłbym je i obejrzał czy nie ma wilgoci, a profilaktycznie zabrał do domu i wysuszył oraz przetarł styki. Oraz profilaktycznie sprawdził ładowanie na wolnych obrotach i po przegazowaniu.
kaklus - 04-02-2010, 17:52
sprawdzilem i przy przygazowaniu jest 16,5V i rosnie
Owczar - 04-02-2010, 17:58
kaklus, no to masz odpowiedź. Stanowczo za wysokie. Napraw to zanim coś się uszkodzi.
[ Dodano: 04-02-2010, 17:59 ]
kaklus, to wina regulatora napięcia.
kaklus - 04-02-2010, 17:58
nawet nie chcialem dalej probowac wylaczylem silnik a lampka podswietlenia kabiny pol podworka oswietlila . Ale czy to mozliwe zeby nowy stabilizator napiecia padl ?? czy to wina diod prostujacych
Andrew - 04-02-2010, 18:10
kaklus, jak chcesz autem dojechać do elektryka itp., ściągnij pasek od alternatora, żebyś sobie bigosu nie narobił. Mój kolega ostatnio mazdą jeździł kilka dni nieświadomy z uszkodzonym regulatorem, no i aku mu zagotowało, poza tym spaliło silniczek wycieraczek i przełącznik wycieraczek kaklus napisał/a: | Ale czy to mozliwe zeby nowy stabilizator napiecia padl ?? czy to wina diod prostujacych | to raczej wina regulatora napięcia, jak było pisane wcześniej...
Owczar - 04-02-2010, 18:12
andrew84, ma rację. Ja bym juz takim autem nie pojechał. Dobrze że do tej pory nic się nie uszkodziło... chyba..
Tylko ściągnąć ten pasek wcale nie jest łatwo :/
Andrew - 04-02-2010, 18:19
Owczar napisał/a: | Tylko ściągnąć ten pasek wcale nie jest łatwo :/ | z tego co wiem, można odkręcić od alternatora przewód plusowy idący do aku i też nie będzie ładowania...
|
|
|