| 
				
					| Carisma - Techniczne - Ciężko chodzi kierownica
 
 Drapichrust - 05-02-2010, 13:25
 Temat postu: Ciężko chodzi kierownica
 Mam pytanie czy w Carismie ciężko chodzi kierownica? Wcześniej miałem Fiata Brava i kierownica nie miała takich oporów. Mam porównanie też z innymi autami i widzę, że jest problem. Sprawdziłem poziom płynu i jest ok. Może pompa mi padła. Cieżko się kręci w miejscu i sprawia problem.
 
 Help
   Krzesio - 05-02-2010, 13:44
 
 Umnie powyzej 2-3 st. celcjusza jest ok. Jak zalozylem zimowki i przy nizszych temperaturach chodzi ciezej. Moze to wina plynu, planuje w najblizszym czasie go zmienic.
 Saqu - 05-02-2010, 14:54
 
 
  	  | Krzesio napisał/a: |  	  | chodzi ciezej. | 
 Tak czy owak, może chodzić troszke ciężej, ale bez przesady. Jedną ręką powinno dać się kręcić kierownicą bez większych oporów, a jak zbyt ciężko to jednak jest sygnał, że coś jest nie tak.
 A nie wiesz kiedy był wymieniany płyn?
 Krzesio - 05-02-2010, 15:02
 
 Sprawdz tez cisnienie w oponach. Moze jest zaniskie, opony stawiaja wtedy wiekszy opor.
 Drapichrust - 05-02-2010, 15:30
 
 Jedną ręką kręcić w miejscu się da ale ciężko dosyć idzie i szybko się człowiek zmęczy, no chyba że ja jestem taki cienki
   Zastanawiam się bo jeżdżę nią od niecałego tygodnia czy może być gdzieś bita z przodu. Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. Hmm musi być jakaś przyczyna a nie mam porównania do innej Carismy.
 
 Sprawdzę ciśnienie w oponach i poczekam też na cieplejsze dni, co robić:)
 Anonymous - 05-02-2010, 15:35
 
 Jeżeli samochód ma wspomaganie, to kierownica nawet na postoju powinna chodzić leciutko, bez żadnego wysiłku. W przeciwnym razie trzeba by sprawdzić poziom płynu, oraz czy układ nie jest zapowietrzony, a w ostateczności to już samą pompę wspomagania.
 Krzesio - 05-02-2010, 15:41
 
 A jak sprawdzic czy uklad nie jest zapowietrzony? Generalnie to w jaki sposob wymienia sie plyn? Mam pomysl aby stary strzykawka wybrac i nalac nowy... Ale nie wiem czy to nie shizofremia.
   
 [ Dodano: 05-02-2010, 15:46 ]
 
  	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lew | 
 Moj kumpel ma taki problem, moze byc przyczyna ze od wypadku, jemu zrobila sie tak bo samochod nie mial zbierznosci. 330 tys. przebiegu
 kosek - 05-02-2010, 16:48
 
 Witam
 Samą strzykawką niewiele zdziałasz, jak widzisz zbiornik jest w najwyższym punkcie. Wyciągając strzykawką usuniesz tylko to co w zbiorniku, pozostawiając resztę w układzie.
 Tu masz opis jak zrobił to kolega 1grzecho.
 http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=15.
 Ja do wymiany zabieram się jutro. A o tym jaki będzie tego efekt postaram się poinformować.
 Co do oporów to kierownica powinna obracać się lekko i płynnie. Manual chyba nawet opisuje jak mierzyć i jakie siły powinny być na kierownicy?
 Pozdrawiam
 
   
 (dopisane 07-02-2010) Wczoraj 06-02-2010 wymieniłem płyn, zrobiłem to jak opisał kolega 1grzecho z pewną modyfikacją. Otóż dodatkowo odpaliłem jeszcze auto by pompa wypompowała to co zalega w układzie. Olej (Hipol AFT IID) zalewałem na sucho jak i na pracującym silniku.
 Wspomaganie działa jak należy.
 Pozdrawiam
 Drapichrust - 05-02-2010, 17:49
 
 Dobiłem powietrze w kołach i raczej nie widzę poprawy. A czy wymiana płynu może coś zdziałać? Spróbuję zrobić tak jak pisze KRZESIO i spróbuję zrobić zbierzność. Może pomoże.
 Jarucha - 05-02-2010, 17:54
 
 
  	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. | 
 
 kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek
 MITSU2840 - 05-02-2010, 18:42
 
 
  	  | Jarucha napisał/a: |  	  |  	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. | 
 
 kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek
 | 
 
 sadze ze nie jest to wina,w audi a4 mojego znajomego niedawno omijano immobilizer bo mial problem z odpalaniem i rowniez przestawiono kierownice i jak kola stoja prosto,to kierownica jest strasznie w bok ,ale podczas jazdy idzie prosto tak jak i dotychczas.
 
 
 A czy podczas skrecania nie buczy pompa? zobacz czym jest ona zalana,moze ktos namieszal plynow lub zalal nieodpowiednim,wymien plyn
 Krzesio - 05-02-2010, 19:06
 
 
  	  | Jarucha napisał/a: |  	  | kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek | 
 Tylko pytanie: dlaczego? Chyba w fabryce tak nie montuja.
  Sprawdzalem u siebie, poziom plynu jest ok, wyglada juz na wymeczony. Sam go nie zmienie, nie mam gdzie. Wymienie u mechanika i napisze spostrzezenia. Saqu - 05-02-2010, 19:34
 
 
  	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | A czy wymiana płynu może coś zdziałać? | 
 Może
   płyn mógł stracić swoje właściwości do "smarowania" i działać po prostu na zasadzie wody itp. Olej w silniku też należy wymieniać bo traci swoje właściwości.
 Więc warto by było wymienić takowy płyn, podobnie jak i hamulcowy etc
   
  	  | Krzesio napisał/a: |  	  | Tylko pytanie: dlaczego? | 
 A to już szukaj wiatru w polu
  może potrzeba była wymiany, może chciał sobie obszyć czymś.. ale to tylko gdybanie Krzesio - 05-02-2010, 19:46
 
 
  	  | Saqu napisał/a: |  	  | może chciał sobie obszyć czymś.. ale to tylko gdybanie | 
 Kiery bez wyciagania, w wozie obszywaja.
 Saqu - 05-02-2010, 19:56
 
 Ale możesz dać kiere do obszycia, wcześniej ktoś założył temat z pytaniem jak odkręcić ją żeby obszyć. Noi jak masz ją zdemontowaną to raczej łatwiej jest ją obszyć
  No ale mówie, ten przypadek to takie gdybanie. 
 |  | 
 |  |