To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Ciężko chodzi kierownica

Drapichrust - 05-02-2010, 13:25
Temat postu: Ciężko chodzi kierownica
Mam pytanie czy w Carismie ciężko chodzi kierownica? Wcześniej miałem Fiata Brava i kierownica nie miała takich oporów. Mam porównanie też z innymi autami i widzę, że jest problem. Sprawdziłem poziom płynu i jest ok. Może pompa mi padła. Cieżko się kręci w miejscu i sprawia problem.

Help :)

Krzesio - 05-02-2010, 13:44

Umnie powyzej 2-3 st. celcjusza jest ok. Jak zalozylem zimowki i przy nizszych temperaturach chodzi ciezej. Moze to wina plynu, planuje w najblizszym czasie go zmienic.
Saqu - 05-02-2010, 14:54

Krzesio napisał/a:
chodzi ciezej.

Tak czy owak, może chodzić troszke ciężej, ale bez przesady. Jedną ręką powinno dać się kręcić kierownicą bez większych oporów, a jak zbyt ciężko to jednak jest sygnał, że coś jest nie tak.
A nie wiesz kiedy był wymieniany płyn?

Krzesio - 05-02-2010, 15:02

Sprawdz tez cisnienie w oponach. Moze jest zaniskie, opony stawiaja wtedy wiekszy opor.
Drapichrust - 05-02-2010, 15:30

Jedną ręką kręcić w miejscu się da ale ciężko dosyć idzie i szybko się człowiek zmęczy, no chyba że ja jestem taki cienki :)
Zastanawiam się bo jeżdżę nią od niecałego tygodnia czy może być gdzieś bita z przodu. Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo. Hmm musi być jakaś przyczyna a nie mam porównania do innej Carismy.

Sprawdzę ciśnienie w oponach i poczekam też na cieplejsze dni, co robić:)

Anonymous - 05-02-2010, 15:35

Jeżeli samochód ma wspomaganie, to kierownica nawet na postoju powinna chodzić leciutko, bez żadnego wysiłku. W przeciwnym razie trzeba by sprawdzić poziom płynu, oraz czy układ nie jest zapowietrzony, a w ostateczności to już samą pompę wspomagania.
Krzesio - 05-02-2010, 15:41

A jak sprawdzic czy uklad nie jest zapowietrzony? Generalnie to w jaki sposob wymienia sie plyn? Mam pomysl aby stary strzykawka wybrac i nalac nowy... Ale nie wiem czy to nie shizofremia. :?

[ Dodano: 05-02-2010, 15:46 ]
Drapichrust napisał/a:
kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lew

Moj kumpel ma taki problem, moze byc przyczyna ze od wypadku, jemu zrobila sie tak bo samochod nie mial zbierznosci. 330 tys. przebiegu

kosek - 05-02-2010, 16:48

Witam
Samą strzykawką niewiele zdziałasz, jak widzisz zbiornik jest w najwyższym punkcie. Wyciągając strzykawką usuniesz tylko to co w zbiorniku, pozostawiając resztę w układzie.
Tu masz opis jak zrobił to kolega 1grzecho.
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=15.
Ja do wymiany zabieram się jutro. A o tym jaki będzie tego efekt postaram się poinformować.
Co do oporów to kierownica powinna obracać się lekko i płynnie. Manual chyba nawet opisuje jak mierzyć i jakie siły powinny być na kierownicy?
Pozdrawiam


(dopisane 07-02-2010) Wczoraj 06-02-2010 wymieniłem płyn, zrobiłem to jak opisał kolega 1grzecho z pewną modyfikacją. Otóż dodatkowo odpaliłem jeszcze auto by pompa wypompowała to co zalega w układzie. Olej (Hipol AFT IID) zalewałem na sucho jak i na pracującym silniku.
Wspomaganie działa jak należy.
Pozdrawiam

Drapichrust - 05-02-2010, 17:49

Dobiłem powietrze w kołach i raczej nie widzę poprawy. A czy wymiana płynu może coś zdziałać? Spróbuję zrobić tak jak pisze KRZESIO i spróbuję zrobić zbierzność. Może pomoże.
Jarucha - 05-02-2010, 17:54

Drapichrust napisał/a:
Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo.


kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek

MITSU2840 - 05-02-2010, 18:42

Jarucha napisał/a:
Drapichrust napisał/a:
Niby nie ściąga mi ją ale kierownica jest lekko przekręcona na jedną stronę tzn jak ustawię ją na równo to autko skręca delikatnie w lewo.


kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek


sadze ze nie jest to wina,w audi a4 mojego znajomego niedawno omijano immobilizer bo mial problem z odpalaniem i rowniez przestawiono kierownice i jak kola stoja prosto,to kierownica jest strasznie w bok ,ale podczas jazdy idzie prosto tak jak i dotychczas.


A czy podczas skrecania nie buczy pompa? zobacz czym jest ona zalana,moze ktos namieszal plynow lub zalal nieodpowiednim,wymien plyn

Krzesio - 05-02-2010, 19:06

Jarucha napisał/a:
kierownica moze być zamontowana krzywo o jeden ząbek

Tylko pytanie: dlaczego? Chyba w fabryce tak nie montuja. :P Sprawdzalem u siebie, poziom plynu jest ok, wyglada juz na wymeczony. Sam go nie zmienie, nie mam gdzie. Wymienie u mechanika i napisze spostrzezenia.

Saqu - 05-02-2010, 19:34

Drapichrust napisał/a:
A czy wymiana płynu może coś zdziałać?

Może :)
płyn mógł stracić swoje właściwości do "smarowania" i działać po prostu na zasadzie wody itp. Olej w silniku też należy wymieniać bo traci swoje właściwości.
Więc warto by było wymienić takowy płyn, podobnie jak i hamulcowy etc ;)
Krzesio napisał/a:
Tylko pytanie: dlaczego?

A to już szukaj wiatru w polu ;) może potrzeba była wymiany, może chciał sobie obszyć czymś.. ale to tylko gdybanie

Krzesio - 05-02-2010, 19:46

Saqu napisał/a:
może chciał sobie obszyć czymś.. ale to tylko gdybanie

Kiery bez wyciagania, w wozie obszywaja.

Saqu - 05-02-2010, 19:56

Ale możesz dać kiere do obszycia, wcześniej ktoś założył temat z pytaniem jak odkręcić ją żeby obszyć. Noi jak masz ją zdemontowaną to raczej łatwiej jest ją obszyć ;) No ale mówie, ten przypadek to takie gdybanie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group