To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - super select pajero II

Zasiew - 10-02-2010, 00:48
Temat postu: super select pajero II
Witam wszystkich. Czy jest jakas metoda na sprawdzenie dzialania(poszczegolnych przelozen) skrzyni ss? Nie mowie oczywiscie o kontrolkach bo te wszystkie sie pala prawidlowo. Wiem na 100% Ze dziala 4x4 ale co do dalszych nie jestem pewny.
pbkbisk - 10-02-2010, 07:44

Dzialanie blokady dyferencjaalu mozesz uslyszec po wlaczeniu jej. Najlepiej wyjedz w teren. Ja sprawdzalem swoje przelozenia w blotku i w sniegu. W latwych warunkach nie da sie chyba sprawdzic :) Pozdrawiam
radagast20 - 10-02-2010, 08:22

Na asfalcie po załączeniu blokad zobaczysz różnicę ;]
gołąb - 10-02-2010, 08:58

...mówisz,4 H działa prawidłowo..
Następnym przełożeniem jest 4Hlc blokada mechanizmu różnicowego międzyosiowego-jak ją włączysz i na twardej nawierzchni będziesz próbował skręcać,to auto wyraźnie będzie coś chamowało.To coś ta sygnał,że blokada działa :mrgreen:
Ostatnim przełożeniem jest 4 LLC-jest to reduktor-jego zadaniem jest redukować prędkość na rzecz mocy...Gdy go włączysz poczujesz różnicę-większe obroty na danym biegu przy takiej samej prędkości.

jabol66 - 11-02-2010, 10:04

Ja osobiście również sprawdzałem je w terenie(asfalt "trochę" obciąża mechanizmy). Proponuje wjedź w porządne błoto jednym kołem (+najlepiej przednim oczywiście) włącz 4h, strzał ze sprzęgła (bo inaczej inne koła raczej pomogą ci wyjść) jeżeli kręcić będzie się tylko to jedno to jest ok). Następnie przełącz na 4hlc i podobnie mocno ze sprzęgła (też tak aby zerwać przyczwepność) jeżeli wyjdzie jest ok (w tym momencie powinny ci boksować 2 koła jedno z przodu drugie z tyłu (oojętne która strona). Następnie 4llc a to już tak jak kolega napisał wyżej.

Jeżeli nie znajdziesz dużego błota to teraz nawet jest trochę lepiej bo jest trochę śniegu znajdź sobie ładną zaspę (wysoką) stań przed nią i dalej czytaj wyżej od strzał ze sprzęgła)

leśniczy22 - 15-02-2010, 16:02

A co powiecie na to, że po włączeniu reduktora prędkość przy tych samych obrotach zdecydowanie spada ale kręcą się tylko koła mniej obciążone z jednej strony? U mnie niestety tak to wygląda a sprawdziłem na śniegu kiedy się zakopałem.
jawaldek - 15-02-2010, 16:28

leśniczy22 napisał/a:
po włączeniu reduktora prędkość przy tych samych obrotach zdecydowanie spada ale kręcą się tylko koła mniej obciążone z jednej strony?
To normalne zjawisko o ile nie ma zainstalowanej blokady mechanizmu różnicowego. Reduktor przekazuje tylko taki sam napęd na przód jak i na tył. Zobacz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
leśniczy22 - 15-02-2010, 16:48

Nie bardzo rozumiem. Co ma znaczyć stwierdzenie "zainstalowana blokada mechanizmu różnicowego". Wydawało mi się, że przy skrzyni ss nie muszę już nic kombinować a tym bardziej instalować. Czy mógłbyś rozszerzyć odpowiedź?
PiotrC - 15-02-2010, 17:42

Jak zakopałbyś się drugą stroną to kręciły by się koła po przeciwnej stronie. Mechanizm różnicowy między osiowy jest zablokowany ale zadziały mechanizmy różnicowe przedniej i tylnej osi. Jeżeli masz blokadę tylnego mostu / włączany przyciskiem pod radiem/ to po włączeniu będą się kręcić trzy koła. Dwa z tyłu i jedno z przodu, te które tafi na najmniejszy opór. Blokady przedniego mostu Pajera niestety nie mają.
Pozdrawiam

leśniczy22 - 15-02-2010, 18:00

No właśnie przycisk pod radiem chodzi w góra i w dół ale nic nie wskakuje. Jak to to ma działać?
jawaldek - 15-02-2010, 19:27

Cytat:
No właśnie przycisk pod radiem chodzi w góra i w dół ale nic nie wskakuje. Jak to to ma działać?
Poczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37740 blokada może być elektryczna lub pneumatyczna a jeśli nie masz kompresora->> jeśli się nie mylę to powinna być zainstalowana w okolicach tylnego prawego siedzenia->> ale zaznaczam->> mogę się mylić.Bieglejsi w tym temacie zapewne się wypowiedzą bartek2800 poprosimy do odpowiedzi :wink:
rogal16-91 - 15-02-2010, 19:46

leśniczy22 napisał/a:
Nie bardzo rozumiem. Co ma znaczyć stwierdzenie "zainstalowana blokada mechanizmu różnicowego". Wydawało mi się, że przy skrzyni ss nie muszę już nic kombinować a tym bardziej instalować. Czy mógłbyś rozszerzyć odpowiedź?

Nie każde Pajero z SS ma blokadę tylnego dyferencjału pewnie mylisz blokadę tylnego mostu z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego jeżeli masz skrzynie z SS to blokadę centralnego mechanizmu różnicowego masz na pewno a blokadę mostu nie koniecznie

leśniczy22 - 15-02-2010, 20:20

Z tego morał jest taki, zanim kupisz samochód powinieneś nim jeździć już dwa lata wcześniej albo kupować go z kimś kto ma taki minimum dwa lata. Lekka paranoja ale się nie poddam i będę dalej z moim miśkiem wojował.
rogal16-91 - 15-02-2010, 20:30

no tak trzeba się znać na napędach, mam już w domu czwarte Pajero i tak:
Pajero I nie miał blokady mostu a bardzo chcieliśmy mieć i kupiliśmy Pajero II które jak właściciel zapewniał ma blokadę no i miał ale centralnego mechanizmu różnicowego a nie tylnego mostu ale człowiek się nie znał no i kupił, ale przynajmniej już było wiadomo jak wygląda autko z blokadą mostu więc kupiliśmy drugie Pajero II już z blokadą :D tyle że okazało się że blokada jest zepsuta :( teraz mamy Pajero III już była radocha że będzie blokada ale było kupione we Francji przez znajomego tak na odległość no i jak przyjechał był smutek bo blokady nie ma :( może kiedyś dorosnę do Pajero IV i będzie miał w końcu blokadę mostu 8) Pozdrawiam MM

leśniczy22 - 15-02-2010, 21:28

Współczuję naprawdę szczerze i mam nadzieję, że ja takiej drogi przez mękę nie będę musiał przechodzić i w najgorszym przypadku kiedyś w przyszłości skończy się na drugim samochodzie. Nowszych modeli raczej się boję bo miałem grand vitarę i elektronika mnie w tym samochodzie kompletnie zniechęciła do tego samochodu. Bądźmy wszyscy dobrej myśli ale z blokadą czy bez to i tak drogami gruntowymi misiek płynie w porównaniu do innych terenówek czy psełdoterenówek ze względu na swoje zawieszenie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group