To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem,obroty,gaśnie

Pawel_1111 - 13-02-2010, 00:55
Temat postu: Problem,obroty,gaśnie
Witajcie

Może wy, użytkownicy forum mitsu będziecie wiedzieli co mojej carismie dolega. Mianowicie:

1. Przy rozgrzanym silniku obroty sięgają ok. 800ob/min, ale gdy włączę światła, dmuchawę, ogrzewanie tylnej szyby obroty spadają do ok. 300 i czasami zaczynają falować + - 0,5 cm. Zdarza mu się na światłach zgasnąć :)

2. Gdy wyłączę rozgrzany silnik i wrócę powiedzmy po ok. 30 minutach samochód nie trzyma sam obrotów - gaśnie mi. Muszę sam utrzymywać obroty na ok. 1500 przez 1-2 minuty by załapał po czym obroty utrzymuję się na ok. 500 bez dodatkowego obciążenia ( i lubą sobie czasami falować).

3. Po ostatnich mrozach przy ruszaniu na zimnym silniku strasznie piszczy mi (chyba) pasek od alternatora. Macie sprawdzoną firmę?

Może filtr paliwa do wymiany? Miesiąc temu zamarzło mi paliwo, samochód dwa dni stał w ogrzewanym garażu.

Carisma 97 r. 1.9TD

Anonymous - 13-02-2010, 01:02

Mogą za to odpowiadać także świece, brudna przepustnica. Najlepiej podpiąć do komputera w serwisie, ale ASO raczej odradzam z powodu cen ;)
Pawel_1111 - 13-02-2010, 09:06

Wycieczki do ASO chciałbym uniknąć może nie ze względu na cenę, ale na to, że dużo osób twierdzi, iż serwis w moim mieście jest po prostu do bani.

Jak sprawdzić świece? Lamerskie pytanie, ale to mój pierwszy samochód, dopiero od nie dawna poznaje tajniki mechaniki :D

pawelsonx - 13-02-2010, 11:43

1 sprawdź czy linka do podbicia obrotów wychodząca z mieszka w przypadku woolnych obrotów jest naciągnięta.

2 wy mrugaj błędy wypadalo by również sprowadzić statyczny kont wtrysku

3 filtr paliwa na pewno na wszelki wypadek wymień


co d świec to bys miał problem z odpalaniem

kozuch2 - 14-02-2010, 10:42

cos mi się wydaje ze masz uszkodzony silnik krokowy,ja miałem te same objawy co ty,gasł itp. Podłączyłem samochod u znajomego mechanika pod komputer (nie jakis tam boschowski tylko taki za cos koło 20 tys)zakład nie oszczedza i dobrze)Komputer nie wykrył błędu,lecz praca silnika krokowego była zła.Tez wymieniałem filr paliwa,czysciłem przepustnice,sonda lamda wymieniona i nic.Wkoncu kupiłem uzywaną przepustnice kompletną i problem odrazu znikł,od tej pory samochod ani razu nie zgasł.Obroty nadal mi troszkę falują,lecz juz się do tego przyzwyczaiłem lub poprostu się poddałem:)
pawelsonx - 14-02-2010, 10:47

kozuch2 napisał/a:
cos mi się wydaje ze masz uszkodzony silnik krokowy,ja miałem te same objawy co ty,gasł itp. .


obywatel Pawel_1111, ma silnik 1.9 td z 97 r jak się orientuje tam korkowca nie ma

kozuch2 - 14-02-2010, 10:52

o kurcze cos nie doczytałem,sorka za pomyłkę
Andrew - 14-02-2010, 11:19

Pawel_1111 napisał/a:
piszczy mi (chyba) pasek od alternatora. Macie sprawdzoną firmę?
Mistuboshi, Contitech...
Pawel_1111 napisał/a:
1. Przy rozgrzanym silniku obroty sięgają ok. 800ob/min, ale gdy włączę światła, dmuchawę, ogrzewanie tylnej szyby obroty spadają do ok. 300 i czasami zaczynają falować + - 0,5 cm. Zdarza mu się na światłach zgasnąć :)

2. Gdy wyłączę rozgrzany silnik i wrócę powiedzmy po ok. 30 minutach samochód nie trzyma sam obrotów - gaśnie mi. Muszę sam utrzymywać obroty na ok. 1500 przez 1-2 minuty by załapał po czym obroty utrzymuję się na ok. 500 bez dodatkowego obciążenia ( i lubą sobie czasami falować).
Od kiedy tak Ci się dzieje?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group