[97-04]Galant EAxA/W - Jak zdemontować: 2 tematy
polleck - 14-02-2010, 11:39 Temat postu: Jak zdemontować: 2 tematy Yo.
Wlazłem dziś do autka celem zdemontoania zegarów i lewej kratki nawiewów. Zegary będę zmianiał na HC, a w kratce nawiewów znajdują się przyciski do włączania/wyłączania świateł przeciwmgielnych przednich i tylnych. W tych przyciskach nie świecą mi żarówki.
Zegary: odkręciłem 2 górne śrubki od odłony, zacząłem szarpać się z tą osłoną, górna część ładnie zeszła, ale blokuje dół. Czy na dole też są jakieś śruby, czy mam zacząć szarpać z kolegą ?
Nawiew: dół udało się "podważyć", zacząłem się szarpać z tą kratką, ale środek i góra trzymają że hej, macie jakieś "patenty" żeby tą kratkę wyszarpać bez uszkodzeń, czy może jakieś śruby gdzieś tzymają?
Dzięki za pomoc MitsuManiaki.
mario mario - 14-02-2010, 13:38
polleck, Sprawa bardzo prosta. Zegary - manual tam masz czysciutko opisane. Jak wyjąłeś obudowę zegarów to pod zegarami powinieneś mieć jeszcze co najmniej 4 śrubki, przyjżyj sie dokładnie, a je znajdziesz, nie szarp bo wyłamiesz, to ma wyjść delikatnie, po odkręceniu śrub zegary trzymają się tylko elektrozłączach wciskanych. Co do kratki, to nie musisz jej wyjmować. W kratce masz sterowanie lusterkami i włącznik do świateł przeciwmgłowych. Pod kratką jest mały panel z włacznikami TCL i do regulacji wysokości świateł. Ten panel leciutko podważasz i wyjmujesz do siebie, odłączasz złącza i masz dostęp do włączników w kratce. Sterowanie lusterkami leciutko podwarzasz i wyciągasz do siebie, odłączasz kostkę i masdz dobry dostep do włącznika przeciwmgłowych. Włącznik przeciwmgłowych jest na zatrzaskach, jeden u góry a drugi u dołu, delikatnie musisz je podważyć i włącznik wejdzie do środka, potem wyciągasz go przez otwór po właczniku regulacji lusterek i odpinasz kostkę. Wszystkie kostki są rozbieralne na czynniki pierwsze. W zegarach jak i w kostkach zrób sobie podświetlenie diodowe, ja tak zrobiłem. Diody dawałem 3 i 5 watowe. To wszystko. Nic na siłę wszystko młotkiem. to żart oczywiście
polleck - 14-02-2010, 13:47
mario mario, Do zegarów się jeszcze nie dostałem. Dookoła nich jest taka plastikowa obudowa. To jej nie mogę zdjąć. Jak pisałem odkręciłem 2 śrubki od góry, górna część daje się odciągnąć, ale dołu nie mogę ruszyć, a nie chcę nic połamać. Czy dół tej obudowy jest przykręcony jakimiś śrubkami, czy jest na zatrzaski ?
Kratka nawiewu. Zdemontowałem już to dolne sterowanie wysokością świateł, zaślepki TCL. Wyjąłem też sterowanie lusterkami. Natomiast włączniki przeciwmgielnych zauważyłem że są przykręcone śrubką od strony deski rozdzielczej. Śrubkę odkręciłem, włączniki lekko puściły, ale zdaje się, że po przekątnej jest jeszcze druga śrubka do której już nie mogę dojść bez zdjęcia całej kratki nawiewu
Może jeszcze jakaś pomoc do tych dwóch tematów ?
Kmer - 14-02-2010, 13:52
polleck, na dole maskownicy zegarów są 2 zatrzaski które trzymają maskownice,trzeba szarpnąć z umiarkowana siłą,najlepiej w środkowej części po bokach łuku przechodzącego nad kierownica,ale nie za mocno,bo w maskownicy są umieszczone ściemnianie deski rozdzielczej i przycisk od załączania tempomatu,ten pierwszy jest na dosyć krótkich kablach także trzeba to zrobić z czuciem,a później podłączać kostki,i maskownice masz już na wierzchu.
polleck - 14-02-2010, 13:57
Kmer, o to mi chodziło. Nie chciałem szarpać, bo właśnie zauważyłem, że do maskownicy podłączone są wymienione przez Ciebie ściemnianie deski rozdzielczej i przycisk od załączania tempomatu. Oki, skoro nie ma tam śrub to musi puścić.
Teraz drodzy państwo drugi temat proszę
mario mario - 14-02-2010, 14:04
polleck, Napisłąem jasno, ze są tam dwa zatrzaski, lekko podważysz i włącznik wejdzie do środka, tak robiłem u siebie. Później również od środka montujesz go w te zatrzaski. Sama kratka ciężko się wyjmuje. Dla pewności zobacz w manualu.
Kmer - 14-02-2010, 14:04
Co do kratki nawiewu,jest ona na zatrzaskach,jest ich chyba 6 o ile dobrze pamiętam,musisz wziąć cieniutki śrubokręt i wkładając z boku i od dołu po odpinać je,dosyć żmudna operacja bo trzeba uważać żeby nie połamać zaczepów,górny zaczep zostaw Sobie na sam koniec,wyłącznik świateł przeciwmgielnych tak jak mówisz jest na 2 wkręty.
Mnie w demontażu kratki pomógł,deejay ale i tak robiłem z dusza na ranieniu,bo on u siebie złamał z 2 zaczepy o ile dobrze pamiętam.
mario mario - 14-02-2010, 14:10
Kratka jest jeszcze przykręcona śrubka do której dostęp mamy po zdjęciu sterowania lusterkami. Dlatego, że jest tak ciężko wyjąć kratkę i można przy tym tapicerkę kokpitu zniszczyć wolałem pogimnastykować się i wypiąć kostkę z tych dwóch zatrzasków.
polleck - 14-02-2010, 14:19
Oj to ciężka robota mnie czeka z tą kratką Dzięki Pany, po punkciku przyznaję
fergul11 - 14-02-2010, 14:22
polleckhttp://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=189353#189353
demontaż jest trywialny ,ale myśleć trzeba by nie kleić później zaczepów,gdzieś był opis ze zdjęciami krok po kroku,a najlepiej zanim zaczniesz rozbierać poszukaj tematów w tym dziale http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38783
powodzenia
mario mario - 14-02-2010, 14:24
polleck, Masz wiadomość na PW czekam na odpo.
swinks_UK - 14-02-2010, 14:27
U mnie kratka dość prosto puściła. Nie było żadnych śrub.
1. Demontaż kostki sterującej lusterkami (bardzo cienki płaski śrubokręt, podważyć i kostka wyskoczy - jest na wcisk)
2. Demontaż kratki - zaczepy plastikowe na dole i po obu stronach na wysokości kratki. Należy wsunąć płaskie śrubokręty (noże), podgiąć do środka i delikatnie szarpnąć.
Wyjmowałem kratkę chyba z 20 razy jak kombinowałem z przeciwmgielnymi, zasilaniem zegarów w słupku, podświetleniem na led'ach, więc wem że na początku jest strach, ale w miarę rutyny będzie lepiej.
Kmer - 14-02-2010, 14:35
swinks_UK napisał/a: | Nie było żadnych śrub. |
Też mi sie tak wydaje,ale nie byłem tego pewien,bo ściągałem raz i to rok temu,a wszystkiego człowiek nie spamięta.
swinks_UK napisał/a: | więc wiem że na początku jest strach, |
Jest jak Ci ktoś mówi że u siebie połamał zaczepy,ale jak się uważa to idzie to gładko i bez problemowo.
polleck - 14-02-2010, 17:06
Puściło I otoczka zegarów i kratka nawiewu. Teraz biję się z myślami czy kupić takie żarówki jak były, czy jakieś dioooody.
Podziękował serdecznie za pomoc
mario mario - 14-02-2010, 18:06
Czyli, że temat zamykasz ?
|
|
|