To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Skrzynia biegow automat

elan66 - 14-02-2010, 19:41
Temat postu: [3.2 DID] Skrzynia biegow automat
Witam . W czerwcu 2009 rozsypala mi sie skrzynia biegow - WSTECZNY I 5 BIEG. Znalazlem w Dzierzoniowie warsztat ktory podjal sie naprawy. Naprawili ale....? Wszystkie biegi dzialaja z tym ze w momencie przejscia z 2 na 3 jest szarpniecie . Autko po naprawie sprawdzane bylo na komputerze wszystko OK . Ale co jest dziwne kiedy odlaczymy akumulator na pare godzin powyzsza awaria znika na okolo 60km tzn. przez te 60 km auto jezdzi OK wszystkie biegi wchodza bez zarzutu a potem wszystko wraca. Jeszcze jedno w czasie jazdy na tiptronicu jezeli przed wrzuceniem 3 zdejmiemy noge z gazu to przrjscie z 2 na 3 nastepuje plynnie bez szarpniecia ; w czasie jazdy na D gdy daje malo gazu to szarpie silniej a gdy daje duzo to slabiej ale tak jakby go przez chwile "cos przytrzymywalo". PROSZE O POMOC ELAN 66
tompol34 - 14-02-2010, 20:55

cześć,

jeżeli jest jak piszesz, że po resecie jest ok przez jakiś czas to należy podejrzewać sterowanie skrzynią prawdopodobnie elekrtozawór sterujący 3 (styki zaworu!!!!) lub sterownik skrzyni (może można zrobić upgrade oprogramowania ... ale nie jestem pewien)

pozdrowienia

elan66 - 14-02-2010, 22:04
Temat postu: [3.2 DID] Skrzynia biegow automat
WITAM Czy ktorys z szanownych KLUBOWICZOW moze doradzic gdzie mozna usunac awarie skrzyni o ktorej pisalem wczesniej.? POZDRAWIAM ELAN66
zbyszekm2 - 14-02-2010, 22:44

A jakie są objawy tej skrzyni?
zbyszekm2 - 14-02-2010, 22:47

też mu to mówiłem.
elan66 - 14-02-2010, 23:02

W momencie przejscia z 2 na 3 bieg szarpie. Jezeli odlacze na pare godz. akumulatory to po zalaczeniu ich ponownym auto przez okolo 60 km jezdzi idealnie tzn biegi wchodza plynnie i na D i na tiptronicu . Po 60 km wszystko wraca. Jeszcze jest cos takiego , ze jadac na tiptronicu przed wrzuceniem 3 zdejmujemy noge z gazu i bieg wchodzi plynnie , jadac na D przy malym gazie wali mocniej , dajac tzw gaz do dechy przechodzi znacznie lepiej tzn szarpniecie jest prawie nie wyczuwalne tylko przez chwile mam wrazenie jakby cos hamowalo a potem juz leci OK . Dodam ze skrzynia byla naprawiana , wczesniej tej usterki nie bylo . Naprawiany byl wsteczny i bodajze 5 bo sie rozsypaly. Ci co naprawiali twierdza ze z ich strony wszystko jest OK . POZDRAWIAM ELAN66
1405 - 14-02-2010, 23:26

elan66 napisał/a:
W momencie przejscia z 2 na 3 bieg szarpie. Jezeli odlacze na pare godz. akumulatory to po zalaczeniu ich ponownym auto przez okolo 60 km jezdzi idealnie tzn biegi wchodza plynnie i na D i na tiptronicu . Po 60 km wszystko wraca. Jeszcze jest cos takiego , ze jadac na tiptronicu przed wrzuceniem 3 zdejmujemy noge z gazu i bieg wchodzi plynnie , jadac na D przy malym gazie wali mocniej , dajac tzw gaz do dechy przechodzi znacznie lepiej tzn szarpniecie jest prawie nie wyczuwalne tylko przez chwile mam wrazenie jakby cos hamowalo a potem juz leci OK . Dodam ze skrzynia byla naprawiana , wczesniej tej usterki nie bylo . Naprawiany byl wsteczny i bodajze 5 bo sie rozsypaly. Ci co naprawiali twierdza ze z ich strony wszystko jest OK . POZDRAWIAM ELAN66

Dużo już nalatałeś po tej naprawie? Może trzeba trochę ja pomęczyć żeby się rozchodziła....ułoży się i może będzie ok.
Jeszcze nie wiem dokładnie czy cos to da ale powinna być przy gazie linka idąca do skrzyni, Steruje ona przełączeniem biegów w skrzyni przy gwałtownym przyśpieszaniu-zrzuca wtedy bieg na niższy. Może tutaj trzeba doregulować choć nie wiem czy u Ciebie jest takie rozwiązanie bo widziałem to akurat w aucie innej marki.

Anonymous - 16-02-2010, 23:40

Sprawdź ustawienie lub sprawność sterownika akceleratora - taki sobie potencjometr pod pedałem gazu.
Sebastian_T - 05-03-2010, 12:39

To ja zadam pytanie też tutaj, żeby nie zaczynać nowego wątku. Zdarza się (nieregularnie, nie często, no ale się zdarza), z reguły po nocy, odpalam samochód, chwilę odczekuję, aż pogasną kontrolki itp., przełączam z P np. na D, i nie ma reakcji. Dopiero po 5-10 sekundach jest takie mocne pchnięcie do przodu, bieg zaskakuje. Później już normalnie, zimny, ciepły, nie ma znaczenia. Ale czasami właśnie takie opóźnienie występuje...

Co może być przyczyną i czy mam się niepokoić? ;-)

1405 - 05-03-2010, 22:50

Sebastian_T napisał/a:
To ja zadam pytanie też tutaj, żeby nie zaczynać nowego wątku. Zdarza się (nieregularnie, nie często, no ale się zdarza), z reguły po nocy, odpalam samochód, chwilę odczekuję, aż pogasną kontrolki itp., przełączam z P np. na D, i nie ma reakcji. Dopiero po 5-10 sekundach jest takie mocne pchnięcie do przodu, bieg zaskakuje. Później już normalnie, zimny, ciepły, nie ma znaczenia. Ale czasami właśnie takie opóźnienie występuje...

Co może być przyczyną i czy mam się niepokoić? ;-)

Wyśle że jak będzie się tak robić przy dodatnich temperaturach to wtedy możesz powoli zaczynać się niepokoić. Poczekaj do lata...może to wina zbyt gęstego oleju i póki coś tam w niej nie załapie to dzieją się takie cuda. :arrow:
Może to też być wina zawalonego filtra który nie przepuszcza dostatecznej ilości oleju przez co pompa w skrzyni nie może przez pewien czas nabić ciśnienia, a po postoju normalną rzeczą jest że część oleju spłynie z układu skrzyni i dla tego właśnie po porannym odpaleniu musisz poczekać chwile zanim gadzina ruszy. :wink:

zbyszekm2 - 06-03-2010, 07:31

Sebastian_T napisał/a:
To ja zadam pytanie też tutaj, żeby nie zaczynać nowego wątku. Zdarza się (nieregularnie, nie często, no ale się zdarza), z reguły po nocy, odpalam samochód, chwilę odczekuję, aż pogasną kontrolki itp., przełączam z P np. na D, i nie ma reakcji. Dopiero po 5-10 sekundach jest takie mocne pchnięcie do przodu, bieg zaskakuje. Później już normalnie, zimny, ciepły, nie ma znaczenia. Ale czasami właśnie takie opóźnienie występuje...

Co może być przyczyną i czy mam się niepokoić? ;-)

Zacznij od wymiany oleju w skrzyni biegów.

Sebastian_T - 06-03-2010, 10:09

zbyszekm2 napisał/a:
Sebastian_T napisał/a:
To ja zadam pytanie też tutaj, żeby nie zaczynać nowego wątku. Zdarza się (nieregularnie, nie często, no ale się zdarza), z reguły po nocy, odpalam samochód, chwilę odczekuję, aż pogasną kontrolki itp., przełączam z P np. na D, i nie ma reakcji. Dopiero po 5-10 sekundach jest takie mocne pchnięcie do przodu, bieg zaskakuje. Później już normalnie, zimny, ciepły, nie ma znaczenia. Ale czasami właśnie takie opóźnienie występuje...

Co może być przyczyną i czy mam się niepokoić? ;-)

Zacznij od wymiany oleju w skrzyni biegów.


Możecie polecić w Warszawie serwis, gdzie mógłbym to zrobić sprawnie? (a nie tylko zlanie/zalanie)

1405 - 07-03-2010, 17:13

tomek5 napisał/a:
Witam.Jezeli chcesz podam ci numer telefonu do chłopaka pracuje w serwisie skrzyń w Nadarzynie a mieszka koło Mszczonowa.Robi skrzynie po robocie w domu.Cena przystepna.Powołaj się na Tomka od Pajero.693-637-996 Pozdrawiam Tomek

Taką usługę po robocie to sam sobie zrobisz i za darmo . Kup olej filtr oleju rozgrzej skrzynie, spuść stary olej, wymień filtr i nalej nowego oleju. Stan oleju sprawdzasz na pracującej skrzyni. To będzie cała robota.
Jak skrzynia jest dobrym stanie technicznym to wszystko będzie dobrze. Jak tarczki masz na wykończeniu to nowy olej wypłucze osad który był w skrzyni i skrzynia stanie. Z tego właśnie powodu zakłady boja się wymieniać całkowicie cały olej...robią coś w rodzaju miksa czyli część starego i część nowego.
Będzie Cię czekać wymiana tych elementów skrzyni czyli remont w serwisie bo sam już tego nie zrobisz z racji tego ze trzeba zachować wręcz higieniczne warunki. Ot cały bajer z automatem. Każda wymiana niesie za sobą właśnie takie ryzyko ze wykończysz skrzynię. :arrow:

watcher79 - 07-03-2010, 20:45

Ja wymieniałem olej u ZbyszkaM na oryginalny polecany prze Mitsubishi. Poza bardzo częstymi wymianami dodatkowo zaleca się płukanie skrzyni przy każdej wymianie. Kosztuje to trochę więcej bo trzeba liczyć kilka litrów oleju więcej (u mnie wyszło 12litrów) ale przy regularnych wymianach nic ze skrzynią nie powinno się dziać. Wydaje mi się że samo zlanie starego oleju i zalanie skrzyni nowym nie wystarcza i w przyszłości może skończyć się problemami ze skrzynią.
Sebastian_T - 08-03-2010, 17:16

Dzięki za namiar. Znajdę luźną chwilę, to przekręcę/podjadę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group