Outlander II GEN Techniczne - S-AWC w Outlander GT MY 2010
MariuszSz - 15-02-2010, 16:56 Temat postu: S-AWC w Outlander GT MY 2010 Od jakiegoś czasu przeglądam dane Outka GT z rynku amerykańskiego i zauważyłem, że oferowany w nim system napędu oznaczony jest jako S-AWC, co sugeruje, ze jest to system identyczny z zastosowanym w EVO X. Teraz trafiłem na film na Youtube, który potwierdza, ze jest to ten sam system.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Na regulacji napędu jest oznaczeni Tarmac, Snow, Lock do tego dochodzi wizuakizacja na displayu prezentująca stan napędu w danym momencie (które koła mają przeniesiony moment obrotowy). Jestem w szoku bo S-AWC zastosowany w EVO X to świetne rozwiązanie.
Co Wy na to? Czy ktoś może ma taki model? Ciekawy będę opinii.
sylb - 15-02-2010, 17:05
Raczej nie jest ten sam. Masz tylko mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu z przodu o tyle nic już nie piszą, wniosek jest pewnie taki jak w zwykłym.
MariuszSz - 15-02-2010, 17:31
a tu takie info:
cytat: "Najważniejszą zmianą jest jednak zastosowanie, znanego z Lancera EVO X, napędu na wszystkie koła (S-AWC), który wyposażono w zaawansowaną elektronikę oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu."
ze strony
http://moto.onet.pl/15523...ul.html?node=16
Oczywiście, to że dziennikarz napisał, nie znaczy, że tak jest, ale temat mnie zaintrygował.
Co do zasad działania napędu w Outku wiele już było na tym forum i wiele było niejasności. Coś czuję, ze MMC znów korzysta z niedomówień. System niby z EVO, ale zapewno to coś zupełnie innego. System zastosowany w EVO to majstersztyk, ale bardzo kosztowny w produkcji i raczej w Outku go nie zastosowano.
sylb - 15-02-2010, 17:50
Jeżeli już ma być podobny to do Lancer Ralliart.
MariuszSz - 15-02-2010, 18:20
Polecam fragment od 22 sekundy
http://www.youtube.com/wa...feature=related
czy taką wizualizację działania systemu AWD mają wszystkie nowe outki (MY2010) czy tylko ten GT?
[ Dodano: 15-02-2010, 18:32 ]
sylb napisał/a: | Jeżeli już ma być podobny to co Lancer Ralliart. |
Pewnie masz rację, ale wtedy to oznacza, że w Outku GT jest układ S-AWC rodem z EVO a różnice to brak sportowego ABS oraz aktywnego dyfra na tylnej osi. To są różnice pomiędzy EVO i Ralliant. To sa istotne różnice wpływające na prowadzenia samochodu. Niemniej oznacza to że w GT system 4x4 jest bardziej wydajny niż w zwykłym outku, choć nie jest to poziom EVO.
krzychu - 16-02-2010, 23:52
MariuszSz napisał/a: | różnice to brak sportowego ABS oraz aktywnego dyfra na tylnej osi. To są różnice pomiędzy EVO i Ralliant. |
Jeszcze Evo ma z przodu torsen a RA zwykły LSD jak dobrze pamiętam?
Steff - 17-02-2010, 10:59
tylko ten GT ,u mnie nic takiego nie ma
kubabrzesko - 10-02-2014, 18:17
Odgrzewam kotleta i chciałem pochwalic się ze mam outka ze stanow i oznaczenia na gałce od napedow Tarmac, Snow oraz Lock.Nie wiem jak sprawuje się glonojad z tym rodzajem napedow bo za krotko go mam , choć z drugiej strony nie spodziewam się tego co miałem w x5 a mianowicie x-drive ,a tam moglo nawet tylko jedno kolo mieć przyczepność i auto jechalo.
rezon - 10-02-2014, 19:30
Nie wiem jak xdrive, ale Outek jak złapie poślizg kół po przekątnej to z miejsca nie ruszy. Przypuszczam, że w x5 było dokładnie tak samo. Bez blokady dyfra to niestety tak jest.
krzychu - 11-02-2014, 06:52
rezon napisał/a: | ale Outek jak złapie poślizg kół po przekątnej to z miejsca nie ruszy. |
ten z SAWC (Outlander GT) ruszy. A zwykły przy odrobienie szczęścia też powinien.
rezon napisał/a: | Przypuszczam, że w x5 było dokładnie tak samo. Bez blokady dyfra to niestety tak jest. |
xdrive bez problemu rusza jednym kołem (3 pozostałe na rolkach), ale system ma inne problemy np. nie toleruje zbyt długo takie jazdy bo system się wyłącza.
rezon - 11-02-2014, 20:01
krzychu napisał/a: | A zwykły przy odrobienie szczęścia też powinien. | to nie miałem tyle szczęścia jak mi zawisł na śniegu, koła po przekątnej (PP i LT) mieliły powietrze i ślizgały się na powierzchni, a reszta stojąca twardo to nawet z ręcznym wspomaganiem ani drgnęła. Pomógł stary Patrol któremu blokady i reduktory dawały ciąg za siebie i za Outka Jak już Outek ruszył to jechał. Z tego co się orientuję to jednak większość pseudoterenówek w takiej sytuacji jednak nie daje rady
kubabrzesko - 23-11-2015, 13:50
Po prawie dwóch latach jazdy outlanderem z napedem S-AWC stwierdzam ze sprawuje się znakomicie.Na suchych asfaltach w szybkich lukach swietnie pomaga utrzymać tor jazdy i nie przeszkadza ze jest to wysoki SUV.Wiadomo nie prowadzi się jak sztywna osobowka , ale to jest roznica srodka ciezkosci i masy auta.W lekkim terenie ( bo do ciężkiego wiadomo to auto się nie nadaje ) daje sobie swietnie rade i nie ma problemu w wyjazdem na większość gorek.W tym roku testowałem go po plazy nad naszym ,,pięknym,,Polskim morzem i byłem zaskoczony bo przy wlaczonym LOCK i wylaczonej trakcji swietnie dawal sobie rade nawet po wydmach.W takich przypadkach sprzydalby się większy prześwit auta , ale taki kompromis to tylko w autach z pneumatycznym zawieszeniem.
Na minus dodam ze predkosc ograniczona jest d0 210 km/h a czasem przydalo by się więcej , wiadomo nie po polskich drogach .
Kolejnym minusem sa krzywiące się tarcze z przodu .To kolejne moje auto ( po bmw X5 e53) w którym praktycznie co kilka tysięcy kilometrow musialem przetaczać , albo kupować kolejne tarcze.Ostatnim moim zakupem były mocno naweglane tarcze + klocki ceramiczne sredniej klasy i puki co mam spokoj od około 10 tys km.
Mam nadzieje ze nic się w moim ,,amerykancu ,,nie zepsuje bo mam ochote jeszcze tym autem pojezdzic i az strach kto moglby naprawić ten naped S-AWC w razie awarii.Przy okazji Proszę o wypowiedz innych posiadaczy tego napedu o relacje z jego użytkowania
|
|
|