Sigma/Diamante Techniczne - Silniczek krokowy
ptoq - 16-02-2010, 15:23 Temat postu: Silniczek krokowy Witam
mam problem z silniczkiem krokowym do 12 V 3.0, kupiłem taki na aukcji i się okazuje ze to nie jest silniczek krokowy ( sprzedawca twierdzi ze to jest owy silniczek ) co dziwne pogrzebałem troche podzwoniłem i jeden pan ztwierdził ze ten model posiada dwa takie silniczki, model 24 V ma jeden Zgłupiałem i nie wiem o co com on. Sprawa dość prosta bo gaśnie mi fura, więc chce zmienić silniczek ( ten po lewej stronie jak zaglądam pod maskę )
HELP
lukasz12 - 16-02-2010, 22:06
Pokaż co Ci przysłał. Z tego co mi wiadomo nie ma żadnych 2 silniczków. Przepustnica dla obu wersji jest zasadniczo taka sama (sa ewentualnie nieco inne wersje dla 24V z TCL gdzie sa 2 czujniki położenia, w zwykłej 24V bez TCL i 12V jest 1 czujnik położenia). Krokowiec jest wmontowany w przepustnice na 3 śrubach i jest identyczny dla obu wersji. I to są pewne dane (poparte katalogiem) a nie opowieści dziwnej treści kogoś tam...
Anonymous - 16-02-2010, 22:13
ptoq, dokładnie tak jak mówi Łukasz, pokaż co dostałeś....czy coś takiego jak na TEJ stronie?
lukasz12 - 16-02-2010, 22:14
Właśnie miałem wrzucić fotki ale mnie uprzedziłeś
Anonymous - 16-02-2010, 22:14
haha:)
[ Dodano: 16-02-2010, 22:15 ]
ale zaczekajmy na odpowiedź ze strony ptoq,
Slaw - 21-02-2010, 14:47
Witam.jeśli będziesz potrzebował krokowca to mam wpełni sprawny.
ptoq - 02-03-2010, 13:51
Dzięki z góry
odesłałem panu tą dziwną część, coś źle kość popisał, to nie był silnik krokowy, na szczęście zdobyłem już prawidłowy i działa pięknie
[ Dodano: 02-03-2010, 13:55 ]
kolego slaw posiadasz części ?
Bomba poszukuje filtra przeciwpyłkowego, nigdzie nie mogę dostać, nawet w salonie mithsubishi facet zrobił oczy, jaki model? sigma? a co to ?
Gdzie szukać w sklepach nie ma, w salonach nie wiedzą o co biega.
Slaw - 02-03-2010, 15:59
Witam.Posiadam wiele części a jeśli chodzi o filtr to Sigma go nie posiada.Pozdrawiam.
Zajc3w - 02-03-2010, 20:13
powietrze jest zasysane z prawej strony , powiedzmy że nad /za schowkiem/SRSem pasażera. Chcesz filtr to odkręć kratkę pod szybą(na zewnątrz) i dopasuj filtr powietrza z jakiegoś auta, luki wypełnij gąbka lub wylaminuj tkaniną szklaną ładną obudowę
mmatulek - 10-03-2010, 18:12
Powiedzcie mi czy uszkodzony silnik krokowy zawsze skutkuje gaśnięciem silnika samochodu. Pytam ponieważ moje autko dziwnie zachowuje się do 3k obr. Czy dodam dużo gazu czy mniej przyspiesza jakby coś je powstrzymywało, powyżej 3k obr. problem ustępuje. Jak zdejmuję nogę z gazu to poszarpuje samochodem dopóki nie wcisnę sprzęgła (co wskazuje, że szarpanie jest od silnika). Po podpięciu komputera diagnostycznego nie ma błędów. Myślałem, że może krokowiec zaczyna niedomagać. Dodam, że dzisiejsze tankowanie trochę mnie przeraziło (prawie 16l). Fakt, że było wiele palone na postoju i jazda raczej na zimnym silniku po 4 km. Wydaje mi się również, że dziwnie pachną spaliny.
Anonymous - 10-03-2010, 20:48
witam
silnik krokowy steruje obrotami biegu jałowego więc jeśli masz nierówne obroty wahnięcia w górę czy w dól obrotomierza a nie stabilne ok 800 rpm zwykle powodem jest silnik krokowy gdyż w tym czasie przepustnicę masz zamkniętą i to on otwiera dolot powietrza. Natomiast takie zachowanie silnika jak opisujesz spowodowane jest zbyt bogatą mieszanką za co z kolei jest odpowiedzialny ecu przez sczytywanie napięcia z sondy lambda oraz czujników między innymi z czujnika temperatury płynu chłodzącego (chodzi tu o uszkodzenie któregoś ). Sczytując błędne dane (nie zawsze wykaże to błąd) tzn że silnik jest niedogrzany (jedziesz jakby na ssaniu) i podaje bogatą mieszankę dlatego również spalanie będzie wysokie. Poza tym niskie temperatury na dworze powodują że te przez kilka km które przejeżdżasz nie jest w stanie zagrzać się płyn chłodzący do odpowiedniej temperatury.
Pozdrawiam
mmatulek - 10-03-2010, 21:21
A czy wiadomo jak to sprawdzić?
Bulwa - 10-03-2010, 22:23
miałem tak samo szarpał mocno, jak był całkiem zimny było ok,ale po przejechaniu 2km zaczynało się szarpanie,spalanie 16 i więcej,w moim przypadku nie łączyły styki na czujniku temperatury i wtyczka na przepływomierzu,po przeczyszczeniu szarpanie ustało.
[ Dodano: 10-03-2010, 22:36 ]
Co to może być,szarpie ,w tym temacie Łukasz podawał dokładne dane dotyczące tego czujnika gdzie on jest i jakie ma oporności poczytaj
mmatulek - 11-03-2010, 09:08
Śmigam dzisiaj do garażu czyścić styki. Tylko że u mnie mocniej się odczuwa szarpanie na zimnym silniku. Choć szarpanie to zbyt mocne słowo. Jest to raczej odczuwalna chwilowa utrata mocy jakbym trochę gaz odpuścił.
Bulwa - 11-03-2010, 09:39
Więc to pewnie nie to bo u mnie na zimnym było ok,dopiero gdy łapał temperature zaczynał przerywać nie palił na wszystkie gary,ale styki warto przeczyścić na pewno nie zaszkodzi.
|
|
|