To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Łącznik elastyczny wydechu

gpm72 - 17-02-2010, 09:48
Temat postu: [CA4A 1.6] Łącznik elastyczny wydechu
Witam dziś zauważyłem że w tym elastycznym elemencie co jest przed sondą jest nieszczelność z jednej strony i tu pojawia się moje pytanie czy to może wpływać na spalanie mojego colta ? wynosi ono średnio 10 l w mieście przy spokojnej jeździe. chciałbym się też zapytać ile kosztuje ten element oraz jego wymiana tak orientacyjnie ?? i czy jest możliwa wymiana go w domowych warunkach (posiadam kanał w garażu) z góry dzięki za odpowiedzi
idas - 17-02-2010, 10:21

Też się za to będę zabierał gdyż jak najbardziej może to powodować zwiększone spalanie (skład mieszanki jest przekłamywany). Z wymianą i zakupem elementu powinieneś się zmieścić w 100zł, sam element kosztuje około 50zł, jak masz znajomego blacharza to Ci to wspawa za grosze:) Długość najlepiej wybrać trochę większą od tego co posiadasz aktualnie. Średnica rur może być 55mm.
Anonymous - 17-02-2010, 10:22
Temat postu: Re: elastyczny element wydechu
gpm72 napisał/a:
Witam dziś zauważyłem że w tym elastycznym elemencie co jest przed sondą jest nieszczelność z jednej strony i tu pojawia się moje pytanie czy to może wpływać na spalanie mojego colta ?
Oczywiście. Na głośność i przymulenie - również.
gpm72 napisał/a:
wynosi ono średnio 10 l w mieście przy spokojnej jeździe.
JAk dla mnie to wynik całkiem normalny. Jest zima, a 1,6 swoje też musi spalić. Oba Miśki palą mi ok. 11 litrów.
gpm72 napisał/a:
chciałbym się też zapytać ile kosztuje ten element oraz jego wymiana tak orientacyjnie ?? i czy jest możliwa wymiana go w domowych warunkach (posiadam kanał w garażu) z góry dzięki za odpowiedzi
Łącznik elastyczny kosztuje w normalnej sprzedaży ok. 50 PLN. Wymiana różnie: 50-150 PLN, zależy od miejsca. Co do wymiany w domowych warunkach - jest to element spawany.
kartomaniak gti - 17-02-2010, 10:28

lepiej kupić ten mały wzmocniony :) u mnie sie juz 2 spaliły 200X50
idas - 17-02-2010, 10:41

Cytat:
lepiej kupić ten mały wzmocniony :)
Możesz rozwinąć tą myśl?:) Bo zastanawiam się co kupić, a doradzano mi aby był nieco dłuższy od obecnego (krótszy przecież ciężej będzie wspawać, trzeba by jakieś rury dokładać zapewne...).
kartomaniak gti - 17-02-2010, 12:18

http://www.allegro.pl/ite...do_audi_a4.html

montowane w VW i audi, ponoś zdaje egz(sam nie próbowałem ale trzeba zakombinować) roboty troszke więcej niż ze zwykłym łącznikiem ale bedzie spokój :)

gpm72 - 17-02-2010, 16:12

co do spalania to udało mi sie nawet do 8 zejść przy spokojnej jeździe a teraz szybko raczej nie da się jeździć bo za ślisko jest więc myślę że 10 to trochę sporo
mkm - 17-02-2010, 20:04

gpm72, jest slisko, jedzdzisz na nizszych biegach i spalanie rosnie, a co do lacznika. Wymierzyc i kupic taki jak fabryczny i nie kombinowac. Jak sie zaczniecie bawic w "przelotki" "portki" itp. sztukowania to bedziecie mieli wiecej nerwow niz pozytku.
djarchel - 17-02-2010, 20:16

Jeśli Chodzi o łącznik wydechu 2 dni temu kupiłem łącznik za 28 zł i montaż mnie kosztował 30 zł ale to po znajomości montaż wiec wymiana nie jest droga ;]
gpm72 - 17-02-2010, 20:39

a jak to wygląda z montażem tego ?? to z 2 stron jest zaspawane ?? trzeba zdejmować kolektor czy coś żeby to zaspawać ?? mam w domu migomat to ze spawaniem nie ma problemu tylko nie chciałbym zdejmować kolektora sam bo wydaje mi się że były by z tym problemy
londolut - 17-02-2010, 20:45

gpm72, zasłoń jakimś kawałkiem blachy sondę lambda i zerżnij flexem tą starą rurę :P
mkm - 17-02-2010, 21:06

gpm72, trzeba spawac z dwoch stron. Do spawania trzeba ściągać układ, albo od kolektora, albo dwururki.
Sa „specjaliści”, którzy spawaja na aucie, ale nie polecam.
Najgorsze to trafic ze srednica rur. (na zdjęciu nietrafione)


londolut - 17-02-2010, 21:23

mkm napisał/a:
na zdjęciu nietrafione)
Oł dżizas ale rzeź :? To twoje Maciek?
gpm72 - 17-02-2010, 21:47

czyli trzeba z 2 stron to zdjąć najlepiej a do kolektora potem trzeba jakąś uszczelkę czy coś??
mkm - 17-02-2010, 23:44

londolut, moje byłe. Teraz jeszcze wieksza rzez :mrgreen:
gpm72, jak odkręcisz kolektor to możesz dac ta co jest. (chyba, ze ja zmasakrujesz)
Jak dwururke to musisz kupic jakas paste uszczelniajaca i ostrożnie „rozdzielac” bo ta mniejsza uszczelke ciezko dostac.
Przy katalizatorze dostepna bez problemu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group