LPG - Problem na gazie
stokus - 17-02-2010, 21:28 Temat postu: Problem na gazie Witam wszystkich.
Posiadam colta z 94 roku ma on 1.6 16 zaworowy silnik.Mam problem na gazie. Załozona jest sekwencja. kiedy przezuca sie na gaz to bo wyzuceniu na luz obroty spadaja do zera. jesli jest on zagrzany to jest lepiej ale wiruja te obroty i nie mam pojecia co moze byc przyczyna. a i jeszcze ile Wam pali taki sprzet bo mi tak 9 w trasie. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
PhoenixLBN - 17-02-2010, 22:12
Przykro mi ale nie mogę pomóc Ci w tym temacie bo nie mam instalacji gazowej, ale zapraszam na www.coltmania.pl może tam coś znajdziesz bo znajduje się tam kategoria forum dotycząca właśnie tylko i wyłącznie LPG.
Pozdrawiam i mam nadzieje że szybko uporasz się z problemem.
wyderka - 18-02-2010, 06:51
według mnie prawdopodobnie źle jest wyregulowana instalacja
Anonymous - 19-02-2010, 00:28
za nisko ustawiona temp przelaczania i zimne wryskiwacze (objaw przerywania) Jak nie przerywa to albo kalibracja albo reduktor nie trzyma cisnienia.
KaWu - 19-02-2010, 11:50
stokus napisał/a: | kiedy przezuca sie na gaz to bo wyzuceniu na luz obroty spadaja do zera. |
a jak jest zimny i jedziesz na biegu to jest poszarpywanie itp , czy normalnie jedzie
Maryjon - 19-02-2010, 15:58
Na benzynie obroty nie falują? Jeśli faluja to wyeliminuj najpierw falowanie na benzynie...
Możesz sprawdzić czy podłaczenie instalacji do aku ma dobre styki.
Miałem tak że nie było dobrego styku i komp od gazu głupiał.
Sprawdź ilość płynu w chłodnicy, jeśli masz ubytek to może ci zamarzać reduktor.
Jesli nie pomoże to...
.... proponuję udać się na zakład gaziowy i podpiąć pod komputer. Tam wyjdzie czemu tak się dzieje.
Anonymous - 19-02-2010, 21:12
Hej,
zakładam, że instalacja ma trochę już kilometrów za sobą więc obstawiam jakąś nieszczelność w układzie LPG albo zużyte wtryski. Sprawdziłbym też czujnik dolnego położenia przepustnicy.
jaka to instalacja?
Mi zejdzie na trasie do 9, i 10 z klimą ale silniczek nieco większy.
pozdro
stokus - 19-02-2010, 22:56
na benzynie dobrze dziala.
a poiwem ze instalacja jest od czerwca zalozona i poprostu bd najlepiej jak do niech pojade i zalatwie to u nich.
a jak jade to od czasu do czasu szarpnie ale zadko.
mirc23 - 20-02-2010, 14:21
Miałem podobny problem z gazem, auto póki nie było ciepłe potrafiło przygasać na luzie, u mnie powodem były zabrudzone wtryski. Jeżeli masz Valteki to na 99% będzie to o czym piszę, pomoże wyczyszczenie wtrysków i ich kalibracja.
Anonymous - 20-02-2010, 18:55
Valteki mają trwałość ok 10-15tys. tip-top. ale i ze 25tys. zrobią.
nie ma sensu czyścić i kalibrować, bo cała listwa kosztuje 150zł z przesyłką.
jak z czerwca to jest gwarancja i nie ma co się przejmować.
pozdrawiam i czekam na wyniki
pfx - 21-02-2010, 00:24
masz prawdopodobnie efekt "bezwładności" cutt-off'a. Nie każda instalka sobie z tym radzi, zwłaszcza jak jest strojona przez autokalibrację. Niektóre sterowniki silników na cutt - off- ie wyłaczają również cewki zapłonowe (podejrzewam, że Twój tego nie ma), ale przejście z wys obrotów do biegu jałowego - wiąże się z krótszym lub dłuższym cutt-off'em (wyłaczeniem wtryskiwaczy). jeśli sygnał prękości obrotowej silnika jest podpięty z wtryskiwacza, lub cewki odcinanej przez cutt off - jest to moment, gdzie instalka "gubi" rzeczywistą prędkość obrotową silnika. Nie mniej jednak po złapaniu obrotów po kilku wahnięciach - 2 -3 razy - wszystko powinno wrócić do normy.
|
|
|