To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Ogrzewanie ,termostat,olej

maroo123 - 18-02-2010, 18:35
Temat postu: [Cari 1.9TD] Ogrzewanie ,termostat,olej
Witam panowie,
Mam taki problem po wymianie termostatu samochod grzal troche juz nawet gdy silnik nie byl nagrzany do 90C a teraz cieple powietrze leci dopiro gdy osiagnie 90C czy to jest prawidlowe zachowanie ?? Jak jest u was?
A druga sprawa jest taka jaki lepiej olej zalac ? w tej chwili mam CASTROL MAGNATEC 10w40 i silnik dosc glosno pracuje jak na moje odczucia.
Przy najblizej wymianie ElF Competiton STi 10W40 bedzie lepszy? przebieg 223tys (niby) :P

robertdg - 18-02-2010, 18:50

Przed chwilą było o oleju ;-) http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#647599 ElF napewno bedzie lepszy, gdzy jest dedykowany do tego silnika, odnosnie chłodzenia tez bylo sporo tematów, chocby tutaj http://forum.mitsumaniaki...light=termostat polecam użycie funkcji szukaj, jest bardzo sprawna ;-) , sprawdz sobie poziom plynu chlodniczego.
maroo123 - 18-02-2010, 18:52

Płyn tak jak powinnien byc.
robertdg - 18-02-2010, 18:53

A uzupełniałeś płyn po wymianie termostatu i sprawdzales jego poziom po zagrzaniu i ostudzeniu silnika :?:
maroo123 - 18-02-2010, 18:58

Po wymianie termostatu wszystko zalane opowietrzone tak jak powinno byc i jakis tydzien awet jaki silnik nie osiagla 90 to juz lecialo jakies troche cieplwe powietrze a teraz dopiero jak osiagnie 90 zaczyna leciec cieple wiec nieweim czym to spowodowane jest termostat padl?
mlun - 18-02-2010, 19:00

Termostat nie ma tu nic do gadania. Ja bym zobaczył tak dla pewności jeszcze raz do tego płynu.
maroo123 - 18-02-2010, 19:04

Plyn ciagle obserwuje i jest jak narazie ok tak jak powinnien byc. A moze tak byc ze sama nagrzewnica sie zapowietrzyla?
pawelsonx - 18-02-2010, 19:50

Co do nagrzewnicy to na wszelki wypadek ją możesz jeszcze raz odpowietrzyć. Procedura taka sam jak przy wymianie termostatu.

Zaznaczyłem białym kółkiem co trzeba odkręcic przy odpowietrzaniu nagrzewnicy

maroo123 - 18-02-2010, 20:05

OK jutro biore sie za odpowietrzenie i zobaczymy jak to bedzie. Dzieki wielkie za foto
kosek - 18-02-2010, 20:15

Witam
Mój GL 1,9TD zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem zdecydowanie wcześniej niż 90º.
Pytanie: mówimy o kiepskim grzaniu w odstępie jakiegoś czasu czy według obserwacji tego co wskazuje wskaźnik po wymianie termostatu?
Po osiągnięciu właściwej temperatury przez silnik powinno dmuchać zdecydowanie ciepłym strumieniem, jeśli tak nie jest to coś z nagrzewnicą.
Co do oleju.
Nie jestem pracownikiem filharmonii jak i też nie mam nic wspólnego z laryngologią.
Niektóre opisy dotyczące oleju i poziomu hałasu można między bajki wsadzić - pewnie wywołam burzę.
Różnica między olejami dobrych koncernów jest w zasadzie tylko w nazewnictwie.
Jeśli ktoś wyczuwa różnicę 2 - 3 decybeli przy poziomie hałasu 40 decybeli to powinien pomyśleć o konserwatorium lub co najmniej o "szansie na sukces" u pana Manna.
Odbiegłem od zasadniczego pytania, więc wracam. Osobiście używam oleju Total i jestem zadowolony.

pozdrawiam.

maroo123 - 18-02-2010, 20:19

Znaczy tak wczesniej jak wskakiwala strzalka temp.na jakies 3 kreski to juz po przylozeniu reki do nawiewu czulo sie ze cos zaczyna grzac a teraz zimnym wali dopiero przy ok.90 cieple zaczyna dmuchac ;/

[ Dodano: 21-02-2010, 15:19 ]
Panowie POmocy!!!
Zauwazylem teraz ze plyn ze zbiorniczka znika w bardzo szybkim tempie i niewiem gdzie ;(
Przwody sprawdzalem nic niewidac w oleju tez niewidac poziom ciagle ten sam a plynu nima ;/
O co chodzi w takim razie??

goblin_85 - 10-03-2010, 08:52

Witam, mam podobny problem z ogrzewaniem.

Jestem po wymianie uszczelki pod glowica, zalany nowy olej, nowy termostat, nowy plyn, nowa chlodnica. Samochod odebralem w piatek i do wczoraj wszystko bylo ok. Pokonywalem nieduze (20-30 km) trasy w miescie- ogrzewanie dzialalo, nie stalem w korkach

Wczoraj wyjechalem troche dalej (obwodnica)i w pewnym momencie w samochodzie zrobilo sie zimno, myslalem ze uklad jest zapowietrzony wiec go odpowietrzylem. Przez jakis czas bylo ok i znow zimno.

Na ostatnim odcinku stalem z 5-7 minut w nieduzym korku, wskazowka temp oczywscie nie wychylila sie poza polowe, wiatraka tez nie slyszalem.

Po zakonczeniu jazdy chcialem znow odpowietrzyc uklad chlodzacy, otworzylem maske i odkrecilem zaworek przy nagrzewnicy, przewody przy nagrzewnicy byly cieple. Chwile pozniej patrze a przy chlodnicy zaczyna unosic sie biala para (nie dosc intensywnie ale jednak)- zrodlo: gdzies od spodu. Zajrzalem do zbiorniczka, plyn sie nie gotowal.

Co sie moze dziac? czy to normalne ze jak Cari postoi nawet jakis czas na biegu jalowym to wiatrak sie nie wlacza? Nigdy wskazowka temp nie wychylila mi sie poza polowe, nie slyszalem rowniez w ostatnim czasie wiatraka :( najbardziej niepokoi mnie ta para wydowywajaca sie przy chlodnicy.

Bardzo prosze o pomoc,

Dzieki, pozdrawiam!

plecho1 - 10-03-2010, 11:17

Witam.
Jeśli nie można zlokalizować wycieku płynu chłodniczego to najczęściej wina uszczelki pod glowicą, płyn przedostaje się do komory spalania i wydostaje się razem z dymem, przeważnie auto wtedy dymi na biało i z tlumnika czuć dziwny, nie naturalny dla dymu zapach. Można też poczuć zapach dymu po odkręceniu korka chłodnicy czy zbiorniczka wyrównawczego.

goblin_85 - 10-03-2010, 11:40

To znaczy ze znow uszczelka do wymiany? kurcze pojezdzilem 4 dni i znow na warsztat?
plecho1 - 10-03-2010, 12:08

U Ciebie raczej nie. Jeśli poziom płynu się nie zmniejsza to uszczelka jest ok. Może poprostu pierwszy raz otworzył Ci się termostat, wcześniej nie właściwie odpowietrzono układ. W tym przypadku też powinno ubyć sporo płynu w zbiorniczku, ogrzewanie może słabiej działać.
A ta para na chłodnicy mogła się wziąć z tego że jak otworzył się termostat to gorący płyn poszedł na chłodnice która była wilgotna i stąd ta para.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group