To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Zmiana zegarów i nie działa tempomat - UPDATE

polleck - 18-02-2010, 18:52
Temat postu: Zmiana zegarów i nie działa tempomat - UPDATE
Zmieniłem zegary, zamieniłem odpowiednie piny, dorobiłem napięcie. Wszystko śmiga oprócz tempomatu. Nie świeci się przycisk tempomatu pod zegarami, nie świecą się żadne kontrolki odnośnie tempomatu w zegarach. Sprzedawca pisał, że zegary są z auta z tempomatem. Jakieś pomysły?

PS: Auto było włączane z odłączonym przyciskiem tempomatu. Mógł się zapisać jakiś błąd i odłączyło tempomat, czy coś spaliłem ?

swinks_UK - 18-02-2010, 19:33

Nie działa ci tempomat, czy tylko kontrolka w zegarach?
polleck - 18-02-2010, 19:38

Nie działa światełko na przycisku (a działało przed wymianą), na zegarach nie pojawia się napis cruise po wciskaniu przycisku. Próbowałem na wyłączonym silniku, na włączonym silniku, ale nie w czasie jazdy. Nie wiem czy tempomat działa w czasie jazdy. Na razie skupiamy się na światełkach.
swinks_UK - 18-02-2010, 19:54

Trzeba upewnić się czy tempomat działa, bo:
- mogłeś jednak mieć źle połączone piny i zrobiłeś przypadkowo przepalenie bezpiecznika od tempomatu i nic nie świeci bo tempomat w ogóle nie działa.
w co wątpię...

- piny od kontrolki tempomatu są źle wyprowadzone, a podświetlenie przycisku masz na zależne od kontrolki (np. żaróweczka w zegarach jest w obwodzie szeregowym z podświetleniem przycisku).

Wyciągnij zegary HC i porównaj ścieżki z tyłu ze ścieżkami na swoich zegarach (ścieżki pin - żaróweczka).

polleck - 18-02-2010, 20:33

Sprawdziłem. Tempomat nie działa w czasie jazdy :( Co teraz ?

[ Dodano: 18-02-2010, 21:09 ]
EDIT:
Sprawdziłem właśnie wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską. Wszystkie OK. Poza tym na rozpisce nie znalazłem żadnego bezpiecznika od tempomatu :(

[ Dodano: 19-02-2010, 17:16 ]
EDIT2:

W starych zegarach mam 2 kontrolki: CRUISE MAIN (pomarańczowa) i CRUISE SET (zielona), a w zegarach HC mam tylko kontrolkę CRUISE (nie wiem jaki kolor). Kontrolka CRUISE podłączona jest dokładnie tak samo jak w starych zegarach zielona CRUISE SET. Po zamianie zegarów na stare i wciśnięciu przycisku tempomatu załącza się pomarańczowa kontroka CRUISE MAIN w zegarach. Światełko w przycisku tempomatu nie świeci bo jest przepalone.

Koledzy z HC i tempomatem, jak u Was działa kontrolka tempomatu, jaki ma kolor i jak jest opisana?

Ps, nie sprawdzałem dziś czy działa tempomat bo nie jeździłem autem.

swinks_UK - 19-02-2010, 20:39

O ile pamietam "cruise" było zielone w HC, ale to wiedza sprzed 3 lat, więc niech ktoś poprawi :wink:
polleck - 19-02-2010, 20:42

a na zegarach hc pojawiało się coś po wciśnięciu przycisku tempomaty, czy dopiero zielony CRUISE po ustawieniu prędkości wajhą ? :)
swinks_UK - 19-02-2010, 21:35

nie wiem, nie zdążyłem użyć tempomatu w swych rzerobionych zegarach w GDI, bo go zaniedługo potem sprzedałem :mrgreen:
polleck - 19-02-2010, 21:40

No, ale nie tylko Ty masz Galanta z HC z tempomatem, prawda? A jak na razie tylko Ty coś piszesz. Dzięki Ci. :piwo_dla_Ciebie:
Owczar - 19-02-2010, 21:59

polleck, nie postawisz piwa online, ale punkt pomógł się należy... :)
polleck - 19-02-2010, 22:02

co racja to racja :piwo_on_line: ;)
Kmer - 19-02-2010, 22:05

polleck, mam takowy sam problem,po zmianie na HC tempomat nie działa,nie załącza się żadna kontrolka.
swinks_UK napisał/a:
O ile pamiętam "cruise" było zielone w HC

Tomek w zwykłych zegarach są dwie kontrolki pomarańczowa i zielona o ile dobrze pamiętam,w HC tylko zielona,
Zegary HC były montowane w Galantach poliftowych,także w tych galantach zmieniono manetkę sterowania tempomatem,guzik który był pod zegarami maskownicy,powędrował do manetki,i możliwe że tu tkwi problem,bo ścieżki są w tym samym miejscu w zegarach HC i zwykłych,i nie trzeba przekładać pinów w kostkach.

swinks_UK - 19-02-2010, 22:19

O, o, o... właśnie to Arek.
Dzięki za oświecenie.
Przypomniało mi się, ze jednak po wymianie na HC używałem tempomatu, ale tak jak pisze Arek (Kmer), w moim ex-GDI tempomat był na manetce w kolumnie i w starych zegarach była też była tylko jedna kontrolka "cruise".
Wychodzi na to,że problem leży po stronie elektrycznego podłączenia manetki tempomatu z zegarami, a dokłądnie przedliftowego i poliftowego tempomatu.

polleck - 19-02-2010, 22:26

Cytat:
Zegary HC były montowane w Galantach poliftowych,także w tych galantach zmieniono manetkę sterowania tempomatem,guzik który był pod zegarami maskownicy,powędrował do manetki,i możliwe że tu tkwi problem,bo ścieżki są w tym samym miejscu w zegarach HC i zwykłych,i nie trzeba przekładać pinów w kostkach.


Więc tak. Przyglądałem się dziś ścieżkom w zegarach. W zwykłych są 2 żarówki, jak pisaliśmy obaj. W HC piny od tempomatu w złączu C wyglądają tak: 10-pin jest odłączony całkowicie (w zwykłych zegarach prowadzi do kontrolki CRUISE MAIN (pomarańczowa). Pin 12 prowadzi do kontrolki CRUISE w HC, a w z wykłych do CRUISE SET.

To są tylko kontrolki, dlaczego przestaje działać tempomat?? Spróbuję jutro rano pozmieniać piny tak, aby kontrolka niezapiętych pasów w HC zaświecała się w przypadku włączenia tempomatu - CRUISE MAIN w tradycyjnych zegarach.

A może ktoś z Was rozwiązał problem tempomatu ?

[ Dodano: 19-02-2010, 22:27 ]
swinks_UK napisał/a:
O, o, o... właśnie to Arek.
Dzięki za oświecenie.
Przypomniało mi się, ze jednak po wymianie na HC używałem tempomatu, ale tak jak pisze Arek (Kmer), w moim ex-GDI tempomat był na manetce w kolumnie i w starych zegarach była też była tylko jedna kontrolka "cruise".
Wychodzi na to,że problem leży po stronie elektrycznego podłączenia manetki tempomatu z zegarami, a dokłądnie przedliftowego i poliftowego tempomatu.


Czyli co, tempomat działa na tej jednej kontrolce, czy nie działa?

swinks_UK - 19-02-2010, 22:30

Chodzi o to, ze układ elektryczny tempomatu może być inny w przedliftach i faceliftach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group